נשיאת בית המשפט מרים נאור ז"ל

בימיה של נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור שהלכה לעולמה נחנך היכל המשפט המרווח במשכנו החדש. נאור ציינה אז שהיה זה יום חג לבית שמש, שזכתה במבנה הראוי לשם בית משפט.

השופטת נאור בחנוכת היכל המשפט
השופטת נאור בחנוכת היכל המשפט

נשיאת העליון בדימוס מרים נאור הלכה לעולמה אתמול בגיל 74. נאור פרשה בשנת 2017 מבית המשפט העליון ועמדה בראש ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת אסון מירון. הקשר של השופטת מרים נאור ז"ל עם בית שמש הוא מביקורה בחנוכת היכל המשפט בעיר יחד עם איילת שקד שרת המשפטים דאז.

כמעט שש שנים חלפו מאז, י"ט באדר ב' תשע"ו, 29 למרץ, 2016 עת התקיים טקס חנוכת היכל בית משפט השלום בבית שמש. בבית שמש חייבים לזכור את ההחלטה להקמת היכל המשפט החדש שהקמתו נמשכה כשלוש שנים. שיפור ניכר מאז בשירות המשפטי בבית שמש. שלושה אולמות משפט חדשים, המזכירויות הורחבו למתן שירותים רבים יותר כולל שירותי תביעות קטנות, מדור אזרחי, מתן צווי מניעה והטרדה, מעצרים, מדור פלילי בגירים ונוער, נזקקות נוער וכן מדור לעניינים מקומיים. בהתאם לזאת, גדלה מצבת כח האדם וכן הוצבו דלפקי שירות לקהל ויורחבו עמדות בקרת הכניסה של משמר בתי המשפט. המבנה החדש נבנה בסטנדרטים מתאימים להנגשתו לכלל האוכלוסיות.

השופטת נאור חנכה יחד עם ראש העיר דאז משה אבוטבול ושרת המשפטים איילת שקד את המבנה החדיש. וכה אמרה השופטת נאור בחנוכת האולם: היום הוא לנו יום חג. זהו יום חגה של מערכת המשפט, ואני בטוחה כי זהו גם יום חגה של העיר בית שמש, שבלבה אנו חונכים היום בניין חדש של בית משפט השלום. אכן, מלאכת השיפוט היא מלאכה של שמיעה, מחשבה והכרעה. היא מלאכת הרוח. אולם אי אפשר לרוח – בלי החומר. בניין בית המשפט הוא תנאי הכרחי לקיום העבודה השיפוטית. הוא חיוני ליצירת סביבת עבודה ראויה, המכבדת את השפיטה, את העובדים ואת ציבור המתדיינים, לו אנו נותנים שירות. בית המשפט צריך להיות מבנה המכבד את המתדיינים הבאים בשעריו."

והוסיפה: "בית המשפט בבית שמש במתכונתו הקודמת היה קטן, מיושן וצפוף. לא היה זה מבנה שנתן תנאים הולמים למתדיינים. היום אנו חונכים מבנה חדש, בעל תשתיות ותנאים הולמים. אנו חונכים מבנה הראוי לשמו- בית משפט. לא בקלות ולא במהירות הגענו ליום המשמח הזה. מאחורינו שנים ארוכות של עבודה" השופטת נאור הזכירה את נשיאת בתי המשפט השלום במחוז השופטת שולי דותן.

ראוי לכבדה ביום הזה ולחשוב על תרומתה לקדם את עולם המשפט בעיר.

נושאים: מרים נאור, בית שמש, איילת שקד. משה אבוטבול
השופטת נאור בחנוכת היכל המשפט
השופטת נאור בחנוכת היכל המשפט
השופטת נאור בחנוכת היכל המשפט
השופטת נאור בחנוכת היכל המשפט
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: