אות החלוצים לח״כ משה אבוטבול

אבוטבול כראש עיר בנה שכונות חדשות ומכאן הגדרתו שותף במפעל החלוציות המפואר של הקמת המדינה. את המדינה כידוע לא הפסקנו להקים... השלישי מבית שמש זוכים לכבוד

ח"כ אבוטבול מקבל את אות החלוצים
ח"כ אבוטבול מקבל את אות החלוצים

בטקס הענקת אות החלוצים אמש ביד בן צבי בירושלים הוענק האות לחבר הכנסת משה אבוטבול מש״ס על פועלו בהקמת ובניית העיר בית שמש ושותפות בהמשך מפעל החלוציות בארץ. בטקס השתתפו: יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית מר יעקב חגואל, פרופ׳ שמעון שטרית נשיא האיגוד העולמי הספרדי, שרת החינוך ד״ר יפעת שאשה ביטון ופרופ׳ אהרון ממן חתן פרס ישראל.

בתעודה נכתב כי "האות מוענק למשה אבוטבול על שותפות במפעל החלוציות המשותף והמפואר של הקמת המדינה וביסוסה בכל תקופות החלוציות, על שותפות בישוב ארץ ישראל בתקופה שקדמה למדינה בעידן החלוצים הראשונים עד 1946 וכן בעידן החלוצים החדשים של הקמת ערי הפיתוח שכונות הערים, המושבים והקיבוצים בשנים המכוננות של המדינה עד 1964 ובהמשך על שותפות במפעל החלוציות המתמשך בתקופת החלוצים הממשיכים."

פרויקט "אות החלוצים החדשים", הוקרה למייסדי ערי הפיתוח, המושבים ושכונות הערים בתקופת העלייה וההתיישבות בשנים המכוננות של המדינה 1946-1964, מבקש להעלות על נס את תרומתם של מאות אלפי העולים מארצות ספרד והמזרח ובני קהילות אחרות שתרמו לביסוס הארץ וצמיחתה בתחומי הבנייה, החברה וההתיישבות ותרומתם נדחקה לקרן זווית. חלוצים אלה התיישבו בערי הפיתוח ואזורי הספר, עברו את תלאות הקליטה, עבדו בסלילת כבישים, פיתוח היישובים, חקלאות ובניין, חינוך ושירותים רבים. מדובר בדור שהניח תשתית לביצורה של הכלכלה, החברה והמדינה וראוי עתה להוקיר לו תודה ולציין את תרומתו הגדולה לפיתוח הארץ ולהישגיה של הציונות.

ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך וח"כ קטי שיטרית (הליכוד) קיבלו את אות החלוצים החדשים, לפני שנתיים (2020). ואם מוזכרים ראשי ערים, אזי למה 'שכחו' את דני וקנין, ראש עיר במשך 15 שנה בעיר שגדלה וצמחה למימדים ענקיים בימיו. הוא בודאי היה חלוץ אמיתי גם כתושב וגם כבעל תפקיד.

נושאים: משה אבוטבול, בית שמש, חלוצים, יד בן צבי
ח"כ אבוטבול מקבל את אות החלוצים
ח"כ אבוטבול מקבל את אות החלוצים
ח"כ אבוטבול מקבל את אות החלוצים
ח"כ אבוטבול מקבל את אות החלוצים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: