טייערע איינבוינערס, זייט געזונט און שטרק!

הכותרת שייכת לעליזה בלוך בן חמו בציוץ בטויטר. למי היא מפרסמת שם? האם גם שם לא מבינים עברית? הגזמתם

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
מודעה באידיש
מודעה באידיש

"נישט פיינשטיין יידיש-קינט יודן". כה אמרה גולדה מאיר ראש ממשלתנו, "מי שאינו מדבר יידיש איננו יהודי., דברים גועליים אז ומגעילים עד היום. זה כמו לאמור מי שאינו מכין קוסקוס אינו יודע מנהג יהודי מהו. נו באמת, מי היה מעלה על דעתו משפט מפגר ומטומטם שכזה.

מעלים מן האוב, וזו הטעות. למה להשתמש בשפת האידיש? למה? למה? למה?

נו, חלמתם שבבית שמש המרוקאית-הכורדית- הרומנית- הפולנית- הפרסית- אפילו החרדית יוציאו מודעות רק בשפת האידיש. ובכן זה קורה, מי שחתומה עליהם זו הגב' הד"ר עליזה בלוך בן חמו.

מאיפה היא יודעת אידיש? זה כמו שמישהו יכתוב בשמי מכתב בגרמנית ואני אחתום עליו. בעידן של היום, אפשר לסמוך שהוא כתב רק מה שאני מסכים עליו.

ומילא מודעות רחוב, מה צריך ללכת עד הטויטר כדי לספר קבל עם ועולם ועוד בשפה שאינה נהירה לנוכחי הרשת הזו. "טייערע איינבוינערס, זייט געזונט און שטרק!". אם לא הייתה שם תמונה של בלוך, וכיתוב שמה מצורף, לא הייתי מעלה ע דעתי לעולם שראש עיריית בית שמש אכן פרסמה את זה.

תוכן הפרסום חיובי יותר, בסה"כ 10 דרכים להיות בריאים ולא להינזק חלילה בימי הקורונה. אין מילה נגד לתוכן הפרסום אם היה בברית, שפה צחה ויפה. הבעיה היא בניסיון להגיע ליושבי העיר הדוברים רק אידיש. יש באמת כאלה? לא בטוח. אולי עדיף טלפון אישי מראש העיר שלנו או מעוזרה דובר האידיש.

ואם אידיש, למה לא רוסית? האם אין קהילת דוברי רוסית בעיר שבאמת, באמת, מבינה בעיקר רוסית. ומה ע עולי אתיופיה, למה לא באמהרית, וכן הלאה, גם בצרפתית. גם באנגלית. יש עולים חדשים בעיר שעדיין לא למדו את השפה העברית על בוריה.

מודעות בשפת האידיש הופצו בשכונות החרדיות, וזה אקט של איבוד עשתונות או אקט של חוסר רגישות ומובנות למציאות. עזבו לרגע שזה אומר שעיקר בעיית הקורונה בבית שמש היא בכוכים החרדיים האלה אליהם יישלח שליח מיוחד להדביק או להפיץ מודעות בשפת האידיש.

האם כולם שם לא מדברים עברית, איך הם לומדים ת'ורה, באיזו שפה מתפללים? ברצינות. מה השיגעון הזה להצדיק העסקת יועץ תקשורת לציבור החרדי. עד לשם הלכתם? ואני הייתי נרתע מלעשות לזה פרסום בחוצות, עד כדי העלאה בטויטר. באמת, גב' בלוך בן חמו, להוכיח עד כמה את באמת ראש עיר של כולם?

אז אותי, אני ציון סולטן, מתעב את השיטה והדרך הזו למצוא חן בעיני חרדים, ובעיקר לבזבז כספי ציבור על דבר מיותר שאין בו חוכמת יתר ולא שום דאגה אמיתית. מנין? החתום על המודעות האלה הוא אפילו לא המונה על הבריאות, ישראל סילברסטין שהוא אחד מבשרם, אולי אפילו דובר מעט אידיש באופן טבעי. את גב' בלוך- בן חמו? המרוקאים מקרית גת. הגזמת!!!

אמרנו שהציוץ הזה הופיע בטויטר, אז שימו ב מה כותב אחד: אפשר בעברית, או ספרדית, אני לא מבין אידיש.

לגנוז בבקשה. ומהר.

נושאים: קורונה, בית שמש, אידיש, עליזה בלוך
מודעה באידיש
מודעה באידיש
מודעה באידיש
מודעה באידיש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
טייערע איינבוינערס, זייט געזונט און שטרק!
שמעון בן דוד
(5 / 5)

נכתבה ביום רביעי, 29 ביולי 2020, 04:14

מה קרה לה לעליזה? מאבדת אצלי את כל החן שלה. ככה להתרפס לפני החרדים? שכחה כנראה שהם לא מצביעים בכלל, ואם ילכו להצביע יצביעו ג או שס