התעללות נחשפת: "אסור לך להתפנות, אסור לך לשתות, אסור לך לאכול"

באחרונה רץ ברשת סרטון של ילד בחינוך החרדי המספר על התופעה. לזכות התקשורת החרדית אינה מסתירה ואפילו הציפה באופן בולט את התופעה

פורטל חינוך ראשון לציון. יחקו אותו אצלנו?
פורטל חינוך ראשון לציון. יחקו אותו אצלנו?

נתוני האקלים הכיתתי נאספים ע"י משרד החינוך עולה ששיעור המדווחים על חרם בבתי הספר בישראל הולך ועולה. ואין מגזר שאין בו חרם, ממלכתיים, ממלכתיים דתיים, חינוך ערבי וגם מוסדות חינוך חרדים. התופעה הקשה הזו מעוררת דאגה בלב הורים, ובאחרונה עלו כתבות מחרידות על המסך.

האם התופעה קיימת אצלנו בעיר? כנראה שכן, והיא אינה מדלגת על שום מגזר. התופעה מטופלת וכמה, והאם יש השפעה לטיפול הזה קשה לאמוד. שכן אין נתונים שקופים המציפים את הבעיה.

השנה זכתה תלמידה להדליק בליל המשואות בהר הרצל משואה בנושא החרם. דברים החודרים לכל לב הדהדו במוסדות החינוך שם נאבקים ומנסים לא לקבל כל ניסיון לחרם כאשר הוא נחשף.

באחרונה רץ ברשת סרטון של ילד בחינוך החרדי המספר על התופעה. לזכות התקשורת החרדית אינה מסתירה ואפילו הציפה באופן בולט את התופעה. כנראה כשזה נוגע לילדים, אפילו התקשורת אינה שקטה.

במקרה הזה מדובר בסוג אחר של התעללות. "הרב העמיד אותי ארבע שעות ובתוך הארבע שעות הוא אמר לי אסור לך להתפנות, אסור לך לשתות, אסור לך לאכול ביקשתי ממנו ללכת להתפנות והוא אמר לי קודם כל, תדע שלא יצא ממך כלום!!! תתייאש!!! מעכשיו." ואז שאלתי אותו, מה הרב אני לא אהיה גדול הדור". אז הוא אמר: "לא יצא ממך כלום ואז זרק אותי לכיתה".

עיריית בית שמש מודעת לאירוע ובודקת את נסיבותיו.

כאמור זו טיפה בים בבולטות האירועים. ידוע על תלמידים המחרימים את חבריהם לכיתה, לא משתפים אותם בפעילות, מקנטרים אותם במילות גנאי תוך שלילת זכותם להרגיש שווים בכיתה. כשמעזים אלה לדבר מגחכים כלפיהם.

מערכת החינוך המקומית חייבת לצאת למאבק בתופעה, דבר הנעשה אמנם בדרך הסברתית. האם יהיו לכך תוצאות? נקווה שזה יישאר רק במסגרת של 'לא לדבר' או 'לא לשתף' ולא מעבר לכך.

הצילום ע"פ זכות יוצרים 27א.

נושאים: חינוך, חרם כיתתי, בית שמש
פורטל חינוך ראשון לציון. יחקו אותו אצלנו?
פורטל חינוך ראשון לציון. יחקו אותו אצלנו?
פורטל חינוך ראשון לציון. יחקו אותו אצלנו?
פורטל חינוך ראשון לציון. יחקו אותו אצלנו?
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: