הקורונה בעיר: הנתון קפץ בפחות מ-96 שעות ל-64 חולים

והנתון הזה לא הובא לידיעת הציבור בבית שמש כגורם מרתיע, אפילו בידיעה רשמית. האם מדיניות עיריית בית שמש היא להחביא נתונים קשים כדי לא לזרוע בהלה או להגן על מקורות הדיבוק בנגיף? ושוב, מדוע נשכחו העיתונאים מאחור...

5 / 5 ☆ מדרגים: 3
ישיבת עבודה בעירייה
ישיבת עבודה בעירייה

יום חמישי, לפנות ערב, 'כינסה' ראש העיר בית שמש את עיתונאי העיר. לדיווח על מצב הקורונה בעיר. היה חשוב לה לראש העירייה לאחר הביקורת שספגה בכך שאינה משתפת ומנצלת את המדיות הקיימות בעיר להסברה ולמלחמה הנוראה. היא החליטה כאמור בעצת יועציה ודובריה, לזמן את העיתונאים, המטרה לדווח על התפשטות הנגיף בעיר ובעיקר לרתום אותם ואת כלי התקשורת שבידיהם למלחמה. חשוב. חשוב מאוד אפילו.

היו שם במפגש כל המדיות בעיר, לפחות נציגיהם, כולל נציגי במות תקשורת מחוץ לעיר, אפילו עיתון 'הארץ' שיגר עיתונאי מטעמו להקשיב לשיחת הועידה. אגב עשרים דקות דיברה ראש העירייה על הצורך לנצל את העיתונאים ואת המדיות ואת האחריות המשותפת של כולנו, לעשות והרבה למען הצלת תושבי העיר מהנגיף הקטלני. באמת, היה מרגש ואי אפשר היה שלא לחוש סימפטיה לעמלה.

מה קרה מיום חמישי עד היום בבוקר? ניתן היה לצפות שבעירייה אכן למדו והפיקו לקחים, ומידי יום יעבירו מידע מעודכן על המצב, להעביר מעין סקירה יומית כזו שמתארת את המעשים, את המצב, את התוצאות.

המצב קשה, מאות מתושבי העיר בבידוד ביתי, הנתון שנחשף, כמה מאות, בהערכה מצומצם מדי. לא סביר, ההערכה היא שמדובר בהרבה יותר, אלא שאיש אינו מדבר על כך. מעדיפים להסתיר. ממש כמו הנתון על המצאות 64 חולי קורונה בבית שמש. וואו!!! כזכור חמישי בערב דיברה ראש העירייה על 36 חולי קורונה בבית שמש. תוך ארבעה ימים, פחות מ-96 שעות מחמישי בערב עד יום שני בבוקר, כמעט והוכפל המספר.

מדוע אין העירייה חושפת את הנתון הזה באתרה הרשמי, ואינה מביאה אפילו את מסלולי נוכחות הנשאים. הרי זה יכול לסייע במניעת חולים, או לפחות הכנסת כאלה שנפגשו עמדו דיברו שוחחו עם החולים לבידוד ביתי מרצון.

האם זו אינה סיבה מצויינת לזמן באופן דחוף את עיתונאי העיר להסביר ושוב באמצעותם לצאת להמשך ההסברה?

האם זה אינו נתון שהיה שווה בשבילו להזמין את פרופ' ברבש להסביר בעיר את הצורך והחובה לשמור על הוראות משרד הבריאות. סתם הגזמנו, פרופ' ברבש עסוק בלהיות המסביר הלאומי, אבל אותנו, העיתונאים המקומיים, דלי הדעת, האם לא כדאי שוב להעיר ולהדליק?

ואם לא זה ולא זה, איך עיריית בית שמש לא מביאה מידע כזה חשוב לידיעת הציבור באופן רשמי. הנתון לא מופיע באתר העירייה ולא בשום שופר תקשורת שהיא מפרגנת לו במיוחד.

משום מה, כך התחושה, העירייה מנסה בדרכה שלה לא לפרסם נתונים קיצוניים כדי לא ליצור מתחים מיותרים בין מי שמקפיד על הוראות משרד הבריאות לבין מי שלא. ומברור הרי מי לא מקפיד על הכללים... זה נובע גם מהמדיניות של העירייה בכל מקום להבליט כביכול על היענות רוב הציבור החרדי בבית שמש להוראות. מה לעשות ולפי נתונים שמתפרסמים אחוז הנבדקים הנמצאים כנשאי נגיף הקורונה בריכוזים החרדיים בישראל גבוה משמעותית.

נושאים: בית שמש, עיריית בית שמש, קורונה בבית שמש
ישיבת עבודה בעירייה
ישיבת עבודה בעירייה
ישיבת עבודה בעירייה
ישיבת עבודה בעירייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:53 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הקורונה בעיר: הנתון קפץ בפחות מ-96 שעות ל-64 חולים
תושב
(5 / 5)

נכתבה ביום שלישי, 31 במרץ 2020, 17:17

אנטישמיות קלאסית

הקורונה בעיר: הנתון קפץ בפחות מ-96 שעות ל-64 חולים
שלומי
(5 / 5)

נכתבה ביום שלישי, 31 במרץ 2020, 14:19

יש אפילו יותר מ200 חולי קורונה בבית שמש ואיך אמורים להשתלט על כל זה כשחצי מהעיר לא מעניין אותה בכלל

הקורונה בעיר: הנתון קפץ בפחות מ-96 שעות ל-64 חולים
גולש אנונימי
(5 / 5)

נכתבה ביום שלישי, 31 במרץ 2020, 04:19

נו ואחרי כל זה לא קיבלתם תשובה מדוע ואיך נדע את מסלול החולים