עדות מההר:"האנשים רצו כמו גלים גלים"

ח. מ. העיר ישעיהו וייסמן: "יש נפגעים מבית שמש" חבר מועצת העיר יוסף גולדהירש היה על המרפסת בשעת התרחש האסון. בנו שהיה איתו אומר לו: 'אבא תראה האנשים רצים כמו גלים גלים'. אסון נורא לכל בית ישראל

הר מירון צילום יוסי גולדהירש
הר מירון צילום יוסי גולדהירש

אסון כבר ונורא בליל ל"ג בעומר! חששו אולי מהידבקות הקורונה, או אולי מקריסת אחת הטריבונות, לאסון תוצאה של רמיסת אדם איש כנראה לא שיער שזה יכול להיות בישראל 2021. וזה קרה., לדאבון הלב. בצער כבד נמנו הבוקר 44 הרוגים ועשרות נפגעים, ולא כולם הצילחו ליצור קשר עם בני משפחותיהם.

הבוקר סיפרה מאזינה לכאן 11 ברשת ב על קרוב משפחתה שטרם יצר קשר עם בני המשפחה וידוע שהוא היה בהר ימרון. מדובר בצעיר בשנות העשרים לחייו.

העולם החרדי באבל כבד, עם ישראל מתייחד איתו.

עדיין לא פורסמו שמות נפגעים, מה שברור הוא כי יש נפגעים מבית שמש. אומר חבר מועצת העיר ישעיהו וייסמן: "אין לי מידע מאושר, אני מעריך שתהליך הזיהוי אינו פשוט וייקח קצת זמן עד שנדע ידיעות אמיתיות".

מספר חבר מועצת העיר שהיה עד לאירוע מאחת המרפסות בהר, חבר המועצה יוסף גולדהירש שמילא תפקיד מרכזי בארגון התחבורה למירון לטובת אלפי הנוסעים מבית שמש. 11 אלף איש ויותר יצאו להר מירון בחגיגות.

מתאר מהצפון יוסף גולדהירש: "מיד אחרי שהאמד"מור מתולדות אהרון הדליק את המדורה, הץחילו התזמורת והציבור לרקוד, התחיל להיות מלא סירנו, זה אמר לצאת מאיפה שהייתי נמצא. הייתי על אחד הגגות, ה התחלתי לרדת לכיוון הציון, עם שני הילדים שלי, ראיתי ערימות של אנשים מסתערים, הבן שלי אמר שזה נראה לו כמו גלים. 'גלים גלים של אנשים' הוא מצטט את בנו הקטן. תוך כדי גלגול האירוע כוחות ההצלה לא חשבו מה האסון. הם החלו לפנות בודדים בקצה של ההר שהיו פצועים, לאט לאט החלו ממדי האסון להתבהר ואז הגיעו עוד כוחות עשרות, עשרות כוחות חירום והצלה, פתחו בית חולים שדה, ואליו החלו להביא את הנפגעים שהיו רבים מאוד כבר בשלב הזה". גולהירש מזועזע וכואב את מימדי האסון. "נתפלל לרפואת הנפגעים האחרים".

עיריית בית שמש הקימה חמ"ל במוקד העירוני העוקב אחר האירוע ומלקט נתונים ומגיב לצרכים של פונים בעיר.

ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך הוציאה הודעה מיוחדת: "עם ישראל חווה אמש אסון קשה מאד. כעת הזמן לתמוך איש ברעהו, משפחה ברעותה. הזמן לחזק את הפצועים ולחבק את המשפחות שאיבדו את היקר להם מכל. אנחנו בעיריית בית שמש פתחנו חמ"ל חירום , שמקבל את פניות התושבים, הכולל את המוקד העירוני , נציגי רווחה וארגונים מקומיים. "נחמו נחמו עמי" חיזוק עצום לכל בית ישראל."

נושאים: הר מירון, לג בעומר, אסור מחריד, בית שמש, עליזה בלוך
הר מירון צילום יוסי גולדהירש
הר מירון צילום יוסי גולדהירש
הר מירון צילום יוסי גולדהירש
הר מירון צילום יוסי גולדהירש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: