הולנדר דורשת העלאת תכנים לאתר האינטרנט של העירייה

"העמדת מידע לרשות הציבור אינה פריבלגיה, היא חובה חוקית בסיסית והפרתה יש בה משום הפרה בוטה של חובת העירייה כלפי תושביה".

עו"ד רינה הולנדר
עו"ד רינה הולנדר

ביקשתם להתעניין מה תקציב העירייה? רציתם לעקוב אחר נוכחות נבחרים במליאה? רציתם להתעניין מה אמר פלוני אלמוני במליאת מועצת העיר ואיך נימק את דבריו? או שאולי התעניינתם בתשובותיו של ראש העיר לשאילתות, לשם כך קיימים אתרי הרשויות המקומיות. באתרים אמורים להתפרסם לא רק תמונות מיום הניצחון על המלחמה בנאצים, ואו תמונות ילדים משחקים בכדור במדרכה, הרבה יותר מכך. פרוטוקולים, מאזנים, תקציבים, על אלה מוציאות הרשויות הון עתק, ממש כמו עיריית בית שמש שמשקיעה אלפי שקלים מידי שנה, ומתברר שהכלי הזה ממש חסר, אם לא ריק מתוכן מעניין לפחות. על כך עלו כבר מדרגי אתרי הרשויות שביקשו ודרגו את השקיפות של הרשויות המקומיות. בית שמש מצויה אי שם בירכתי הטבלה ובמקום ה-40.

חשבנו כבר להתייאש, עתה באה עו"ד רינה הולנדר מי שכבר טיפלה בעניין דומה במועצות הדתיות, בתפקידה הקודם כחברת המועצה הדתית בבית שמש ועכשיו היא דורשת ממנהלי העירייה להקפיד על חוק חופש המידע. מה שלא עשו חברי מועצה ותיקים, עושה עו"ד הןולנדר והיא מבינה שאם צריך להפעיל ארטילריה היא תפעיל. "על פי חוק חופש המידע על רשות ציבורית לפרסם לרשות הציבור באתר האינטנט שלה, מידע מקיף אודות פעילות הרשות" כתבה עו"ד הולנדר הפעם בכובעה כחברת מועצת העיר. "הין יתר על העירייה להעלות לאתר את הפרוטוקולים המלאים של ישיבות העירייה לרבות הקלטות או תמלולים של הישיבות". נציין כי בעבר הלא רחוק היה אכן נהוג המצב הזה, כאשר סמנכ"ל העירייה דוד סיטבון מילא תפקיד, מאז סיים את עבודתו התוכן נפגע קשה ומופיעות רק ההצבעות ותוכן ההחלטה. מה אמרו? מי אמר? תנסו ללקט מהענן... לדברי הולנדר "הפרוטוקול אשר נערך כל ישיבה הנו חלקי מאוד ואיננו כולל את רוח הדברים או את כל האאמר בישיבות המועצה".

עו"ד הולנדר דורשת את העלאת פרוטוקולי הועדות, נסו למצוא למשל את פרוטוקולי ועדת השילוט העירונית, או אולי את ועדת החינוך, או של הועדה למניעת אלימות, לא תמצאו שום פרוטוקול. אל תנסו כלל, כי אין. עו"ד הולנדר טוענת במכתבה אל ראש העירייה ואל מנכל"ה מתי חותה כי היו פניות והעירייה לא עשתה דבר.

"העמדת מידע לרשות הציבור אינה פריבלגיה, היא חובה חוקית בסיסית והפרתה יש בה משום הפרה בוטה של חובת העירייה כלפי תושביה".

עו"ד הולנדר פנתה לראש העירייה, למנכל"ה, ליועץ המשפטי ולדובר העירייה , "כעובדי הרשות נדרש כל אחד ואחד מכם להחליט את ההחלטה הנדרשת ולבצע את החובה האמורה ולהעלות לאתר את כל התכנים החסרים בו ובייחוד את הקלטות ישיבות מועצת העיר מתחילת הקדנציה הנוכחית, ועד היום וכן את הדוח השנתי ואת ספרי התקציב. ומזהירה : "ככל מי שיסרב לבצע את חובתו הרי שהוא נדרש לנמק את סירובו כדין. וככל שהדבר לא יתבצע תבוא נגדו עתירה מנהלית". המכתב הועבר אתמול וטרם התקבלה כל התייחסות.

נושאים: עיריית בית שמש, רינה הולנדר, חוק חופש המידע
עו"ד רינה הולנדר
עו"ד רינה הולנדר
עו"ד רינה הולנדר
עו"ד רינה הולנדר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הולנדר דורשת העלאת תכנים לאתר האינטרנט של העירייה
הרב בריח 2נכתבה ביום שני, 12 במרץ 2018, 10:20

בושה שיש ראשי עריות שנותנים לרשות שלהם להתנהל במחשכים כמו עולם תחתון ועושים מעשים בגניבת דעת וגניבת הציבור.צריך שיחיגת להב תבדוק את כל הלכלוך העירוני הזה בבית שמש