בר אילן שוב בכותרות: שטח מוקצה לבני העליה מאתיופיה הוקצה גם לעמותות חרדיות

חידוש של וועדת ההקצאות המקומית, בית כנסת חרדי עם כל המשתמע, יוקם ליד בית כנסת לעולי אתיופיה? האם טעות אנוש או אולי בכוונת מכוון? בני העליה זועמים ומתכוונים למחות בכל הכוח.

1 / 5 ☆ מדרגים: 2
אולם מלא, כנס מאופק
אולם מלא, כנס מאופק

בני הקהילה יוצאי עולי אתיופיה התכנסו אתמול בהגדרה ככינוס חירום. העילה: העירייה מנסה לנשל את הקהילה מהקצאה שהובטחה להם לפי מספר שנים להקמת בית כנסת לבני הקהילה, או שהחליטה ליטול מהם חלק מהשטח המוקצה להם בדין, בכנס בנוכחות 'אנשים רבים' שטח מר יצחק הדנה את השלתשלות האירועים.

עוד בימיו של אבוטבול הוקצה שטח סמוך לבי"ס לוין לבניית בית כנסת. בקרבת האתר המיועד הוצב קראון שמשמש חלק מבני הקהילה לתפילה עד לבניית המקדש מעט החדש בידם. מאז הם עמלים בכל דרך לגייס הון כספי למטרת הבניה וההליכים כולל קבלת אישורים. העמותות שהתארגנו יחדיו שילמו אגרות בניה לעירייה בגין השטח המוקצה והחלו בתכנון במקום. להפתעתם גילו שעל השטח הזה מישהו נוסף שם עין.

ולא רק עמותה אחת, אלא שתיים שמו עין או שאולי מדובר באותו בעל הון!!! שם המבקשת האחת הוא עמותה בשם צדקת רחל, עמותה חרדית. ועמותה שנייה שמבקשת גם היא זכויות בניה באותו אתר קרויה קופת הצדקה - צדקתך, הראשונה מייעדת בניה לבית כנסת, השנייה סיוע לנזקקים. על ההקצאה חתום מנכ"ל העירייה, יו"ר ועדת ההקצאות. כחוק הציבו במקום הודעות מטעמן על החלטת וועדת ההקצאות.

אלא שבאותו מגרש עומד לו פרסום נוסף, פרסום שני של וועדת ההקצאות וגם עליו חתום איתמר בר טוב.

לעירייה ברור שמדובר בבקשה מקבילה וכך גם נכתב בפרסום ההקצאה לציבור. היעד של המבקשים החרדים בניית בית כנסת. האם יכולים שני בתי כנסת מזרמים שונים לדור בכפיפה אחת? אם היה מדובר בשני בתי כנסת חרדיים ייתכן ואפשרי. כשמדובר בעולים בעולים עם אופי אחר, מסגנון אחר, לא בטוח אכן שהדבר יכול להתקיים. האם מדובר בטעות אנוש או אולי בכוונת מכוון? שאלנו את מנכ"ל העירייה, ומצפים לתגובתו

מכאן הכנס, עליו עמלו מארגניו. אל הכנס הזה הוזמנו ובאו מכובדים מהקהילה בהם ח"כ לשעבר ד"ר אברהם ביינה ראש ועדת העלייה והקליטה, וכן סגן ומ"מ ראש העיר משה שיטרית. באולם נכח גם חבר מועצת העיר ונציג הקהילה בעירייה אסצ'לו מולה.

ההחלטות שהתקבלו בסיום הדיון:

1. ראשי כל עמותות של הקהילה ישבו ביחד ויכינו מכתב לראש העיר שהקהילה לא תסכים לשום שינוי מהשטח שאושר לנו על ידי כל הועדות של העירייה, ושולם עליו יותר משלוש מאות אלף שקלים.

הבית כנסת שיבנה ייקרא על שם ליקה כהנת הרב הדנה רפאל זצ"ל ורעייתו הרבנית אלמיטו זצ"ל.

2. במידה והעירייה תחליט לחלק את השטח כדי לתת לחרדים בגלל לחץ פוליטי שמפעילים עליה, הקהילה בבית שמש בתמיכה של בני הקהילה מחוץ לבית שמש ותומכים מחוץ לקהילה, תצא להפגנות קשות שבית שמש לא ידעה לפני כן.

3. העמותות עשו הסכם ונתנו את הסכמתם להמשיך לעורכת הדין ולייציג את הקהילות עד אחרי המשפט במידה ונצטרך.

הציבור התפזר בסיום תפילת מעריב במקום.

תגובת עיריית בית שמש: פרוטוקול ועדת הקצאות 169 התכנס לאחר סיום הפרסום הראשון לדיון בין היתר גם בבקשת ההקצאה של עמותת "אורית צ'ין של יהודי אתיופיה". על בקשה זו הוגשו עוד 2 בקשות מקבילות של עמותות נוספות. על פי נוהל הקצאות של משרד הפנים יש לציין בפרסום השני את כל שלוש העמותות.
נוסח הפרסום על פי הנוהל הוא שכל מתנגד יגיש את התנגדותו במכתב המפרט את טיעוניו. בפרוט ההחלטה צויין כי מאושר לפרסום שני לשלוש העמותות במשותף. ההחלטה בעצם הבקשה תתקבל בדיון הבא רק לאחר סיום הפרסום השני."

התגובה מתעלמת לגמרי ממועדי הגשת הבקשות, העמותה לעולי אתיופיה מקדמת את ההקצאה הזו כבר למעלה משבע שנים.

נושאים: הקצאות, איתמר בר טוב, עולי אתיופיה, יצחק הדנה משה שיטרית
אולם מלא, כנס מאופק
אולם מלא, כנס מאופק
אולם מלא, כנס מאופק
אולם מלא, כנס מאופק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:12 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
בר אילן שוב בכותרות: שטח מוקצה לבני העליה מאתיופיה הוקצה גם לעמותות חרדיות
זועמת
(1 / 5)

נכתבה ביום חמישי, 07 באוקטובר 2021, 10:27

החרדים האלה אף פעם לא שבעים,משתלטים על כל העיר,גועל נפש . מקווה שהבית כנסת ליוצאי אתיופיה יבנה .

בר אילן שוב בכותרות: שטח מוקצה לבני העליה מאתיופיה הוקצה גם לעמותות חרדיות
גולש אנונימי
(1 / 5)

נכתבה ביום חמישי, 07 באוקטובר 2021, 00:11

למי שילמו 300,000 הרי מחזור הכספי של אורית צין אינו עולה על 50,000 ש"ח וגם קרקעות זה הקצאה ללא תמורה ומי קיבל בעיריה שוחד כזה גדול