בקריאת רבני הציונות הדתית אין הכוונה מפורשת במי לבחור לראשות

הניסיון לאחות את הקרע במחנה הדתי לאומי מצד רבניו, לא הביא למטרה לשמה התכנסו ואולי בכלל התכוונו לכך לא להתערב בבחירת המועדף לראשות...

הפרסום אצל הבית שלנו קריאת הרבנים
הפרסום אצל הבית שלנו קריאת הרבנים

מתקרבים לשעת השין. בחצר הציונות הדתית הפנימו שפיצול עלול להזיק בהתמודדות על נציגות הדתית לאומית במועצת העיר, ומצאו רעיון מחוכם. איך? הנה הפרטים.

שעות ארוכות, יש מי שאומר ימים ניסו בקרב הנהגת הציבור הדתי לאומי למצוא נוסחה מפשרת בין הניצים, נתי גבאי בראשות הציונות הדתית ורינה הולנדר בראש רשימת הבית שלנו. שתי מפלגות המתמודדות על אותו ציבור (דתי לאומי) שנקרע מבפנים במי לתמוך. יותר מזה, לאור השתהותה של רינה הולנדר להצהיר על תמיכה בעליזה בלוך, וגם בעקבות הידיעות על כוונות אבוטבול למשוך את הולנדר למחנה שלו חיפשו מוצא שיניח את דעת נציגי 'הבית שלנו' בתקוה שבכך יהיו כפופים לדעת הרבנים.

רבני הקהילות (10 רבנים) החליטו לצאת בקריאה לכלל הציבור הדתי לאומי בחזית ובעורף, לעשות כל מאמץ להצביע למפלגות ולמועמדים הדתיים לאומיים. "דווקא בימי המלחמה האלה אנו רואים כמה החינוך הדתי לאומי שבמוסדותינו , המחנך לתורת ישראל, אחדות ישראל ותרומה לכלל, קריטי לקיומו של עם ישראל חשובה לנו הנהגה עירונית ברוח חינוך זה". נדגיש,

למי להצביע? לגבאי או להולנדר? השאירו את ההחלטה בידי הבוחר. יותר מזה, אין הכוונה מפורשת אפילו במי לבחור לראשות!!! אין בקריאת הרבנים קריאה לתמוך או לבחור בד"ר עליזה בלוך. את ההחלטה הזו הותירו לקובעי הדעה אותה ביטאו הקופירטיירים בפרסומים. הולנדר לא ציינה במפורש במי לתמוך, בעוד גבאי כן הוסיף את שמה של ד"ר עליזה בלוך בפתק הצהוב.

סיכום: הקרע בקרב הדתי לאומי כאילו (כטעם הגשש) אוחה, אין בקריאת הרבנים ואין בהיענות מצד אחד בלבד, כדי לאחות הקרע העמוק שנפער במחנה הדתי לאומי. כפי שכבר נכתב כאן, המאבק הפנימי הזה עלול להותיר את המחנה הדתי לאומי עם מספר נציגים חסרי השפעה בכלל או מועטה.

נושאים: הציונות הדתית, הבית שלנו, בחירות 2024, דר עליזה בלוך
הפרסום אצל הבית שלנו קריאת הרבנים
הפרסום אצל הבית שלנו קריאת הרבנים
הפרסום אצל הבית שלנו קריאת הרבנים
הפרסום אצל הבית שלנו קריאת הרבנים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: