ששה חודשים בלי מליאה בעיריית בית שמש!!

זו אמנם לא צריכה להיות הסיבה להתנהלות המחרידה של עיריית בית שמש, למשל העירייה מסיימת שנה בלי תקציב. המלחמה גרמה שאין כינוסי מליאה שממילא נדחו בשל הבחירות, והחל מ-1 לנובמבר אין גם מהנדס, מועד אישור צו הארנונה לשנת 2024 יידחה לפחות בעוד מספר חודשים.

מליאה מלאה
מליאה מלאה

דחיית הבחירות למועד, נכון לעכשיו לחודש ינואר 2024, חושפת עוד כמה בעיות שהמחוקק חייב לחשוב עליהם בטרם הכרעה. למשל, מה קורה עם ישיבות מליאה ברשויות השונות? מצב בו אין כינוסי מליאה במשך חצי שנה (ששה חודשים)!!! הוא מצב אבסורדי, הנה הפרטים.

הישיבה האחרונה שהתקיימה בבית שמש, התקיימה בחודש אוגוסט- 30.8.23. מיום זה יהיו עוד ששה חודשים עד למועד שיאושר בחוק דחיית הבחירות. מה אומר עכשיו? הרשות המקומית תתנהל בלי שקיפות, בלי ביקורת, בלי קיום ישיבות נבחרים. חצי שנה בלי נטילת אחריות? מצב מורכב ומסובך... אלא אם כן משרד הפנים ינחה את הרשויות אחרת. ומשרד הפנים לא יוכל להנחות לקיים ישיבות, שכן שלושה חודשים לפני בחירות אין ישיבות... ימצא שהמלחמה פגעה קשות גם בהתנהלות התקינה ובשקיפות המעשים ברשויות.

הלאה, בעיה נוספת היא תקציב העירייה. תקציב שנת 2023 דווקא הוגש הפעם בחודש דצמבר 2022, קרי במועד הנכון להגשתו. מסגרת התקציב עמדה על סך 851.5 מיליון ש"ח. נכון לפני מספר ימים, אין אישור במשרד הפנים. משרד הפנים לא הסכים לאשר תקציב גירעוני, ודרש מהעירייה לצמצם את המסגרת בכמה עשרות מיליוני שקלים. האם העירייה תיקנה? לא ברור. באתר העירייה אין 'נוכחות' בכלל למסגרת תקציב 2023. משרד הפנים לא אישר עדיין את תקציב העירייה לשנת 2023. העירייה מתנהלת לפי תקציב 2022, הנה פיגור של שנתיים.

וזה לא המקום לנתח את מצבה הספי של בית שמש, נוכל לומר רק, שהגירעון התקציבי ענק, שגדל בשנת הבחירות. גדל בעשרות מיליונים, עד כדי הפקרות. מחלקות רבות כבר הוציאו את כל יכולתן התקציבית ונותרו ללא רזרבות.

אגב, לפי תקדים טבריה/רון קובי היה צריך לפזר את המליאה, פיזורה הוערך יהיה בבחירות החדשות באוקטובר. עכשיו שאין בחירות, נהנית המליאה והעומדת בראשה מחסינות לעוד שלוש חודשים.

וגם זו בעיה, העירייה תתחיל את שנת תקציב 2024 מבלי לדעת מה גובה צו הארנונה שלה. צו הארנונה המאושר האחרון נוגע לשנת 2023, והוא אושר ביוני 2022. בשל הבחירות שאמורות להתקיים באוקטובר 2023 נדחה הנושא לדיונם של הנבחרים החדשים. זה היה הנושא הראשון לישיבת המליאה השניה בקדנציה הנכנסת. עכשיו שהבחירות נדחו לינואר 2024 ואולי לפברואר, העירייה תעבוד לפי צו הארנונה של שנת 2023. עוד מחסור בקופה הציבורית.

ויש עוד מיני 'זוטות' לא תקינות הקיימות בתפעול השוטף של העירייה. למשל, רק אחת מהן, לעירייה לא יהיה מהנדס. יש מחזיק בתפקיד מסגרת מינוי ממלא מקום (האדריכל אוהד כהן). הוא אושר לשלושה חודשים בלבד!!! כדי לאשר את תפקודו צריך כינוס מליאה. ואין מליאה נכון לעכשיו. הנה פלונטר נוסף שהמחוקק לא חשב עליו.

דחיית הבחירות עומדת היום על סדר היום של הכנסת (וועדות ואחר כך הצבעה) האם יהיה מי ששם יחשוב על פתרון לבעיות שהעלינו כאן. נמשיך לעקוב

נושאים: משרד הפנים, עיריית בית שמש, בחירות 2024
מליאה מלאה
מליאה מלאה
מליאה מלאה
מליאה מלאה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: