איך מתכוונים המועמדים לראשות העיר למגר את העוני בבית שמש?

בדיקה על פי יישובים מעלה כי העיר הענייה ביותר מבין היישובים שבהם יותר מ-80,000 תושבים היא מודיעין עילית במקום השלישי אחריה בית שמש. יותר משליש מתושבי העיר מוגדרים כעניים. איך יוצאים מהמעגל הזה? קראו איך מתכוונים המועמדים לראשות להתמודד עם האתגר.

מועמדים
מועמדים

הצבנו בפני שלושת המועמדים לראשות שאלה זהה, בנושא דוח העוני שתפרסם באחרונה ע"י הביטוח הלאומי. ראש העיר לשעבר ח"כ משה אבוטבול, ראש העיר הנוכחי ד,ר עליזה בלוך, ואולי ראש העיר הבא של העיר שמואל גרינברג.

כיצד אתם מתכוונים בחמש השנים הבאות להתמודד עם בעיית העוני בעיר, האם יש באמתחתכם תכניות לכך?

שאלה זו היא שאלה ראשונה בתכנית שאלות זהות שאשלח לכם לקבל תשובתכם. אשמח אם תשתפו פעולה.

המצב הכלכלי-חברתי בישראל מעורר דאגה רבה. רמת האי-שוויון בהכנסות ושיעורי העוני ניכרים, וגבוהים מאוד גם בהשוואה בינלאומית. ב-2022 חיו בישראל 1.98 מיליון נפשות מתחת לקו העוני, בהן 873.3 אלף ילדים ו-152.5 אלף אזרחים ותיקים.

קווי העוני לפי גודל משפחה לשנת 2022 מלמדים שמשפחה של יחיד זקוקה ל-3,845 ש"ח בחודש כדי 5 להימצא מעל לקו העוני, משפחה של זוג עם ילד או הורה עצמאי עם שני ילדים זקוקה להכנסה של 8,150 ש"ח לחודש, ומשפחה של זוג עם שני ילדים תזדקק לסכום של כ-9,842 ש"ח כדי להימצא מעל קו העוני.

בדיקה על פי יישובים מעלה כי העיר הענייה ביותר מבין היישובים שבהם יותר מ-80,000 תושבים היא מודיעין עילית - תחולת העוני בה מגיעה ל-49.7% ולאחריה ירושלים עם 38.5%, אחריה בית שמש במקום השלישי המפוקפק עם 36.5%. יותר משליש מהאוכלוסיה המתגוררת בעיר בקבוצה הענייה של האוכלוסיה במדינת ישראל.

הנושא לא יכול להיות שלא יטופל, עד היום לא העמידו נבחרי הציבור כלים להתמודד. כיצד מתכוונים המועמדים להתמודד עם הבעיה.

הנה התשובות:

סגן השר וח"כ משה אבוטבול: מצער מאוד גם כסגן שר וח"כ וכמועמד לראשות העיר, לקרוא את הדו"ח הכואב, ולראות שבשנת 2024 במדינת ישראל, ישנם משפחות רבות שנמצאות במעגל העוני. אני מצר על כל משפחה ומשפחה שלא נמצאת בתקן לחיות בכבוד.

בכל שנות פעילותי חזקתי עודדתי ועבדתי עם ארגוני החסד שפועלים למגר את העוני במדינת ישראל כמו הארגונים: לתת, לקט ישראל, אור לאה, יהודה יעלה, ועוד עשרות ארגונים איתם אני בקשר. יחד עם ארגון החסד שהקמתי לתושבי בית שמש 'ממזרח שמש' שעשרות שנים אנו מחלקים סלים ומסייעים למשפחות רבות בעיר.

בל נשכח את תרומתו האדירה והכבירה של ידידי יו"ר התנועה הרב אריה דרעי, שפעל בממשלה לתת תלושי מזון לכל משפחה בישראל שנזקקת לכך, מכל רחבי הקשת והחברה במדינת ישראל.

את אותם דברים נילחם בחמש שנים הקרובות לעשות ולסייע. ונקיים תוכניות ייעודיות לחזק את אותם משפחות, בכדי לסייע להם לצאת ממעגל העוני. בדרכים יצירתיות הן בהשמה למקומות עבודה למי שצריך, הן בתוכניות כלכליות למשפחות, כמו ארגון 'מסילה' שמלמד משפחות איך להפוך את הבית לכלכלי יותר. יחד עם שיתוף פעולה מלא עם רשויות ולשכות הרווחה.

אני מקווה שעם השיפור שנערוך לאחר הבחירות, הדו"ח הבא יהיה טוב ומוצלח יותר.

בשם ה' נעשה ונצליח."

מטה בלוך שלח את הדברים הבאים: ראש העיר ד"ר עליזה בלוך נלחמת במצב העוני ולוקחת אחריות לשיפור המצב בדמות מתן חכות לתושבי העיר ולא רק אספקה של דגים.

ראש העיר הובילה הקמת מנהלת תעסוקה ייעודית וייחודית בישראל שתפקידה הוא לקדם את עולם התעסוקה וההכשרה לתושבי העיר. ראש המנהלת פועלת מול משרד הכלכלה בקידום קורסי הכשרה בעיר לכלל המגזרים ופועלת מול בעלי העסקים באזור במקצועות השונים, להגדיל את מספר העובדים הדרושים להם תוך תשומת לב לבני המקום.

ראש העיר נפגשת מדי שבוע עם יזמים במטרה לפעול ולהעתיק את מוקד פעילותם לעיר. יזמים רבים העבירו את פעילותם לעיר ובתוכם: ארומה ישראל, ריט1 ועוד יזמים רבים. בימים אלו חברת פוקס בונה בעיר את המרלוג הכי גדול במזרח התיכון. תנועת היזמים יוצרת מאות רבות של מקומות עבודה לתושבי העיר. כניסה של עסקים רבים מחזקת גם את העסקים הקטנים באזור.

בימים אלו משיקה מנהלת התעסוקה גם אתר דרושים ייעודי לתושבי העיר בו מעסיקים מהאזור יזינו בקשות לעובדים ותושבי העיר יראו משרות אלו לראשונה.

בתקופת הקורונה וגם בתקופת מלחמת חרבות ברזל, ראש העיר יצאה בקמפיין המעודד רכישה של תוצרת מקומית ומקדמת את העסקים המקומיים גם מחוץ לעיר. ראש העיר מתכוונת להמשיך ולהעמיק את המערך לפיתוח כלכלי בצוותא יחד עם גזבר העירייה רו"ח אריה ברדוגו כדי לקדם את העיר ואת תושביה לאיתנות כלכלית.

בצד העולם הכלכלי ראש העיר דוחפת ומקדמת את עולם החינוך בעיר בקרב קהלים שונים. האחריות על עתיד ההשכלה יש בו כדי ליישם מחשבות על חיזוק ושיפור הריבוד החברתי של תושבי העיר." עד כאן דברי עליזה בלוך.

אחרון חביב סגן ראש העיר לשעבר, המתמודד על ראשות העיר מטעם דגל שמואל גרינברג.

"דו"ח העוני הוא נושא כואב שנוגע לכולנו בבטן הרכה. כראש העיר אפעל לצמצום העוני בעיר ואקדם מיזמים שמטרתם להוציא את המשפחות שנקלעו למשבר כלכלי ממעגל העוני.

הפתרון החשוב ביותר הוא קידום תעסוקה ויצירת מקומות עבודה. אשקיע מאמץ בקידום עסקים קטנים, בהורדת הביורוקטיה ובעיקר בשינוי תפיסתי בעניין.

אני מתכוון לגייס יועץ חיצוני, פרוייקטור שיעסוק בנושא. יחד נלך יד ביד עם בעלי העסקים וניתן להם לפרוח בבית שמש.

כחלק מהמאמץ בנושא, אקיים שולחנות עגולים בכל רבעון לפחות, בכדי לשמוע אותם, להבין את הבעיות וכמובן לתת מעטפת עירונית טובה ככל שניתן.

על מנת לחלץ משפחות ממעגל העוני, אנחנו חייבים להגדיל ולהנגיש את מקומות העבודה בעיר. אישה שמגדלת ילדים קטנים לא תוכל לנסוע מחוץ לעיר כדי להביא פרנסה. בעיר כמו בית שמש, כשאישה צריכה לנסוע מחוץ לעיר וזה מקשה עליה מאוד את גידול הילדים - היא לא תצא לעבוד.

אעשה כל מאמץ במטרה לגייס חברות ומפעלים לטובת תחום התעסוקה בעיר ואפעל להקמת מתחמי תעסוקה חדשים בבית שמש שיציעו משרות חדשות לתושבים. במקביל, אקדם תוכנית לשיפור התחבורה הציבורית כדי להקל על ההתניידות לעבודה. רק כך נעודד יציאה למעגל העבודה ונחלץ משפחות ממעגל העוני."

תשובות מעניינות, עם הבדלים מהותיים. שווה לקרוא ולשנן ובעיקר לשמור אם איכפת לכם מעתיד העיר.

נושאים: בחירות 2024, דוח העוני, מועמדים לראשות, דר עליזה בלוך, סגן השר אבוטבול, שמואל גרינברג
מועמדים
מועמדים
מועמדים
מועמדים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: