בנות שירות לאומי מבית שמש סיימו שנת התנדבות בבירת הגליל

בנות שירות מבית שמש מפרסמות את שמה הטוב של עירנו במסגרת העמותה לבנות ולהיבנות בצפת. הקשיבו לדבריו של מנהל המקום: ""בלי בנות השירות המקום הזה לא ייתן מה שהוא מסוגל לתת למבקריו",

תמונת רחוב צפת
תמונת רחוב צפת

העיר צפת עשויה לארח תחת כנפיה בחודש הקרוב שני פסטיבלים מוסיקליים ייחודים, אחד תחת כותרת שירת הלאדינו המתקיים בה זו השנה הרביעית, והשני הוא הכליזמרים המתקיים בעיר כבר כמעט 20 שנה.

העיר עצמה מתמרקת לקראת האירועים האלה, מעצבת ומטפחת את כיכרותיה היפים, והאמת לא צריך. הנוף המדהים, מאור הפנים של תושבי העיר יכסה על הכול, אפילו אם פה ושם תגלו משהו ראוי לטיפוח ולתיקון.

עיר הקסם הזו כוללת בתוכה סיפורים יהודיים מרגשים. מאז ימי הרעש הגדול (1837), גירושי היהודי ספרד, ימי המאבק של גיבורי ההגנה והפלמ"ח בכיבוש העיר ועד לכ"ב ילדי צפת שנטבחו בידי מחבלים ארורים. צפת היא העיר בה חתם ר' יוסף קארו את השולחן ערוך. עירו של האר"י , עירו של יצחק אבוהב, עירו של ר' שלמה אלקבץ מחבר 'לכה דודי', היא עיר מיוחדת במינה הכוללת בתוכה, אטרקציות תיירותיות מפותחות (יקב בן מאות שנים שנחפר ונתגלה בעת ניסיון להקים יקב חדש), סיפורי גבורה באתרים מעוררי השראה (המצודה) וגם טבע ונוף. אכן כי כן עיר מלאת היסטוריה שופעת מחנכת ומלמדת ומעל הכל, עיר מאירה פנים ומלאה השראה.

במנהרות צפת (חובה להגיע אליו), התנדבו בנות שירות לאומי מבית שמש, הבנות נפגשו השבוע עם ראש העיר להשמיע סיכום ולקבל ברכתה ותודה על שנת התנדבות פוריה. פעילות בנו השירות נעשתה במסגרת עמותה הקרויה לבנות ולהיבנות. וכמה נעים לשמוע את מנהל המקום, שי עטיה, בחור צעיר מסביר פנים, משבח ומפאר את העשייה החינוכית: "בלי בנות השירות המקום הזה לא ייתן מה שהוא מסוגל לתת למבקריו", כאשר הוא מדריך ומלווה את הסיור למעמקי האדמה. מקוואות טהרה, בית מאפה, סליקי מסתור לכלי נשק, הכל בערבוביה מרגשת!!!

מה זכינו לראות שם? אביגל, בת שירות מחליפה לבנות השירות מבית שמש מתארת לנו מה הביא אותה לעשייה דווקא כאן: " תושביה הנוכחיים וגם הקדמונים של העיר צפת, עושים אותה למשהו מיוחד. כאן מול העומד וצופה אל הנוף לא יכול לחוש מה שחשו אותם צדיקים ומקובלים משנות דור, הרווחה, האוויר הפתוח, והקסום, המרחבים הירוקים, השפע האלוקי מהווה השראה לנוכח כאן." לשמוע להסכים ולהתרגש...

צפת עיר עם 55 אלף תושבים, מתמודדת עם בעיות כלכליות לא מעטות, אוכלוסייה שאינה שונה הרבה מבית שמש, ובכל זאת, היא עיר תיירות המושכת אליה אלפי מטיילים בימות השנה.

אז רציתי לספר לכם מעט על בנות השירות שלנו מבית שמש, שכבשו את צפת לשנה אחת, ויצא לי לפאר את העיר בה התארחו בנותינו למשך שנה שלמה. ממליץ מאוד בחום ובאהבה גדולה ובעיקר בהערכה, כאשר תתכננו את חופשת הקיץ הקרובה שלכם, אל תדלגו על צפת. יש בה מה לראות.

נושאים: מנהרות צפת, בית שמש, בנות שירות, עליזה בלוך
תמונת רחוב צפת
תמונת רחוב צפת
תמונת רחוב צפת
תמונת רחוב צפת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: