פורסם מכרז לאיוש משרת ראש מינהל חינוך וקהילה

סגן ראש העיר איציק אלמליח הממונה על החינוך: "על הנבחר לעמוד במבחן הכישורים המקצועיים והניסיון המקצועי. אלו הפרמטרים שיקבעו מבחינתי מי יחליף את ראש המינהל היוצאת"

הממונה על החינוך, א. אלמליח
הממונה על החינוך, א. אלמליח

השבוע התפטרה שרי דרור מתפקידה כראש מינהל חינוך נוער וקהלה (חנ"ק) לאחר שלוש וחצי שנים בתפקיד ביקשה לסיים תפקידה ולפנות לאתגר אחר. במכרז המתפרסם היום ופרטיו מובאים כאן לראשונה מופיעים עיקרי התפקיד: גיבוש ועיצוב מדיניות החינוך ברות ברוח המדיניות העירונית ובהלימה עם הנחיות משרד החינוך.

בבית שמש מגוון גדול של זרמים במערכת החינוך, ממלכתי, ממלכתי דתי, חינוך חרדי. תלמידי החינוך החרדי הם כ-75-80% מתלמידי מערכת החינוך בעיר הגדל בהתמדה. שלא כמו החינוך הממלכתי, רובם המוחלט של מוסדות החינוך החרדיים הם בבעלות פרטית של עמותות (בעלויות), והן המעסיקות את עובדי ההוראה (עו"ה). יש מוסדות חינוך נפרדים לזרמים חרדיים שונים וכן בתי ספר נפרדים לכל מגדר. כך שלכל ממונה צריך וחובה שתהיה לו היכרות עם העולם החרדי.

בשנים קודמות מתוך הסכמה או כניעה של הממונים החרדים על מינהל החינוך נקבע כי את ראש המינהל יאייש דווקא גורם מהזרם הממלכתי. עתה כאשר ברור גם כי הרוב חרדי שלתלמידי החינוך, וגם ראשעיר חרדי, ותוסיפו ממונה חינוך חרדי (דגל וש"ס בהתאמה) הרי לא מן הנמנע הוא שיתבקש או יתועדף ראש מינהל חרדי.

הממונה על החינוך סגן ראש העיר איציק אלמליח אומר לחדשות קרן אור: "מבחינתי מה שיקבע מי יהיה ראש המינהל היא מידת המקצועיות שלו. אנחנו נבחר ע"פ מקצועיות וניסיון". והוא מוסיף , "רק אם יוכח כי המועמד החרדי שיגיע הוא בעל יכולת מקצועית גבוהה וגם בעל ניסיון, אנחנו לא יכולים למנוע ממנו את קבלת התפקיד רק בגלל היותו חרדי.".

תפקידו של ראש המינהל לא ישתנה מקודמתו. גיבוש ועיצוב המדיניות בתחום החינוך ברוח העירונית ובהלימה עם הנחיות משרד החינוך. בפרסום נקבעו גם הדרישות: בעל ניסיון מוכח בהובלת תהליכי שינוי. בעלי ניסיון בניהול מערכת חינוך ברשות מקומית. בעלי היכרות עם קהלי יעד מגוונים. מועד אחרון להגשת מועמדות ה-25.5.24.

נושאים: בית שמש, ראש מינהל חינוך, איציק אלמליח.
הממונה על החינוך, א. אלמליח
הממונה על החינוך, א. אלמליח
הממונה על החינוך, א. אלמליח
הממונה על החינוך, א. אלמליח
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: