קריאה לנתניהו: סגר לא הגון בעליל - דינו להתבטל מיד

ההצגה המרהיבה אותה סיפק ראש הממשלה אמש לא תרמה דבר לתושבי העיר. ומלבד דיבורים צודקים כמו חול, תושבי בית שמש בעיקר החרדים, נותרו עם אפס ביד. אז כן, מבחינתי למרות הדיונים העניניים בחדרי חדרים, נאום נתניהו אתמול היה מיותר ומטופש ואף ציני. לדעתי הסגר בלתי קביל בעליל, ואני חושב שגם ראש העיר חושבת ככה

חיילי פיקוד העורף במילוי תפקידם צילום: משה גוזלן
חיילי פיקוד העורף במילוי תפקידם צילום: משה גוזלן

מכובדי קוראי השורות הבה ניישר קו: הסגר שהוטל על שכונות מנוחה ונחלה, רמת בית שמש א, ורמת בית שמש ג – הוא טפשי ומטומטם. הוא נועד לצרכי תדמית וטוב היה משלא הוטל בכלל מלכתחילה. ואחרי שפתחנו מנקודת פתיחה זו, אפשר להתחיל בדיון על עמדות פוליטיות וניסוחים בתקשורת.

כותב השורות עבר לפני תקופה קצרה להתגורר ברמת בית שמש ג, שכונה שמוטלת מאתמול תחת 'עוצר לילי'. ולמרות שאין הנחתום מעיד על עיסתו, אתם מוזמנים לשאול את מכרי כי אני פעיל מאוד בקריאה לכיבוד הנחיות משרד הבריאות בקרב בני החברה החרדית אליה אני משתייך בגאווה, ושומר על כל ההוראות בקפידא ובגאון.

אך יחד עם זאת מלבד הצרמוניה בדבריו של חבר המועצה ומחזיק תיק הבריאות ישראל סילברסטין המשנה לראש העיר אודות בחירתו התמוהה של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו לקיים הצהרה לעיתונאים לצד אשת החינוך לשעבר ראש העיר הנכבדת ד"ר עליזה בלוך – מילים שלתחושת סגן וממלא מקום ראש העיר משה שטרית אין להם מקום, לדעתי סילברסטין אמר דברים נכונים בהירים וברורים.

יו"ר סיעת דגל התורה ישראל סילברסטין אמר הבוקר בריאיון לנועם זיגמן בקול ברמה: "רה״מ לא הגיע לעיר כדי לסייע בהתמודדות עם הקורונה, אלא עשה עלינו סיבוב עבור ההצהרה הפוליטית שלו. הם לא באים לשמוע, זה לא מעניין אותם, רק יחסי ציבור" אמר סילברסטין בקולו..

הנציג הבכיר בסיעת הליכוד המקומית משה שטרית הגיב בחריפות על הדברים. לדבריו זו הייתה פגישת למידה ופגישת עבודה לכל דבר ועניין. "פגשנו אדם שרוצה לעזור ורוצה לדעת מה צריך להתנהל אחרת ואת זה כל מי שהשתתף בפגישה לא יכחיש" טען לי שטרית.

אני מכבד מאוד את גישתו של שטרית, ומבין את רגשי הערכתו לראש הממשלה בנימין נתניהו, אבל הוא יסלח לי אם אומר שהצדק באופן מלא עם עמיתו לקואליציה העירונית ישראל סילברסטין. העוצר מיותר ביודעין, הסגר המלא העתידי הוא בלתי נמנע, ראש הממשלה דפק פה אתמול הצגה בכיכר העיר, ראש הממשלה לא סייע כלום במניעת הסגר הבלתי הגיוני בעליל.

אז לידיעתך מכובדי סגן וממלא מקום ראש העיר: בסגר הלילי הזה מותר להסתובב חופשי בתנאי שיש לך סיבה כלשהי, האירועים לא בוטלו אלא הוקדמו, והשכונות בעיר שמפרות את ההנחיות כלל לא נכנסו לרשימת השכונות האדומות היות ותושביהן כלל לא נבדקים. זו הזייה מוחלטת בממשלה חלמאית. וראש הממשלה בוחר להילחם על חפותו דווקא כאן, דווקא עכשיו? הסגר הזה בלתי מתקבל בעליל, ודינו להיות מבוטל כאן ועכשיו – אין בו כלום.

הדיונים העניינים והמקצועיים בחדרים הסגורים הם אחלה. אבל הם לא רלוונטיים לפגיעה החמורה ובעיקר מיותרת בחירותם של תושבי העיר. מבחינתי ומבחינת מרבית התושבים לדעתי נעשתה כאן פוליטיקה קטנה על ראשם של התושבים, שלא מבינים את סדרת הגזירות המטופשת שהוטלו על ראשם.

סילברסטין טוען שמלבד הכתמת החרדים אין בסגר הזה דבר והוא צודק. הוא גם טוען שהחרדים שקיימו עד כה את תקנות משרד הבריאות, לא יכבדו את ההוראות כי הן לא מתקבלות בעליל כפי שכתבתי קודם. ואם יורשה לי אתלה באילן גבוה ואני תמה מדוע העיתונאי הוותיק ציון סולטן לא שם לב לכך (אולי הוא חושב שניתן לבקר את סילברסטין ולא את ראש העיר ד"ר בלוך) כותרת של הודעת העירייה לפני ימים אחדים לימדה אותנו כי ראש העיר עליזה בלוך טענה "מסרבת לקבל תכתיבים באופן חד צדדי. כך לא בונים אמון מחודש עם הציבור".

האם כך בונים אמון מחודש עם הציבור? ביג נואו נואו!

אז שטרית מכובדי, במקום לתקוף את סילברסטיין על דבריו ה-לא מספיק מכובדים כלפי ראש הממשלה, תספר לציבור מה עשית שם בפגישה המיוחצנת.

נושאים: קורונה, בית שמש, נתניהו, סגר לילי, משה שיטרית
חיילי פיקוד העורף במילוי תפקידם צילום: משה גוזלן
חיילי פיקוד העורף במילוי תפקידם צילום: משה גוזלן
חיילי פיקוד העורף במילוי תפקידם צילום: משה גוזלן
חיילי פיקוד העורף במילוי תפקידם צילום: משה גוזלן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: