סקירה ראשונית למציאות פוליטית, מה היה, מה יש ומה יהיה?

גרינברג, מונטג, אבוטבול, פרס, נחלת העבר, העבירו השרביט לגולדברג אענרייך בלוך אדרי והולנדר. אבל גם למנדלסון, סילברסטין ואולי ברילנט יש מה לומר. לא הזכרנו את ש"ס? כן, כנראה המפלגה הזו איבדה כל רצון לחדש ימיה כקדם. הרבה שמות, הרבה מחשבות. פולטיות.

שישי עם ראש העיר
שישי עם ראש העיר
השבוע 'החלה' מערכת הבחירות בבית שמש, יש אומרים אפילו לפני כן, כאשר המאבקים הפנימיים בתוך המפלגות החלו. למשל המאבק שהגיע לבית המשפט בתוך העולם החרדי. כמה שינסו להסתיר זה עוד שם. מי יוביל, ואיזה מחנות יהיו כאן? מי יצוץ ומי ינסה לצאת מהסיפור הזה מבלי להותיר אחריו כל רושם? מעניין מאוד יהיה כאן בחודשים הקרובים ואולי בשנה הבאה.

שנה ושבעה חודשים לפני נובמבר 2023 מתחיליים לחמם מנועים. שמעון גולדברג בטוח שהוא יוביל את מחנהו, מחנה שלומי אמונים, המחנה הירושלמי בקרב החרדים. גולדברג רואה עצמו פוטנציאלית מועמד לראשות. השבוע יזם כינוס מעט חריג בנוף, כינס בחדר הישיבות בבניין העירייה חברים מחב"ד להשמיע ולשמוע מהם. מה הושמע שם? יכולנו ללמוד רק מהודעה שהוא הוציא, להעז, להנכיח עיתונאי במפגש זה כבר גדול כנראה על סיעה 'פתוחה' כמו שלומי אמונים.

נזכיר, נציגי 'שלומי אמונים' יושבים בקואליציה עם עליזה בלוך, מועמדת בשם המחנה החילוני ציוני. לא הפתעה גדולה, ידועים הקשרים בין גולדברג ובלוך טרם הבחירות 2018, גולדברג היה אחת המשענות החרדיות עליהם הגיעה בלוך לכיסאה. כל זה בשעה 'ששיחק' אותה כחלק ממחנה חרדי מאוחד בשם יהדות התורה והציב בראשו את משה אבוטבול.

מאז התרחשו כאן כמה וכמה דברים שאסור לבטל או לשכוח. למשל פרישתו של שמואל גרינברג מדגל התורה, זה הלך לעבודה ציבורית במסגרת אחרת, התרחק מהעיר. חברו לסיעה שגם הוא פרש משה מונטג, מואשם בפלילים ותיקו מתברר עתה בבית המשפט. (פרשת שפת אמת). משה אבוטבול בכנסת, ולבית שמש יחזור רק כדי לברך או להתפלל. הפוליטיקה המקומית כבר 'קטנה' עליו.

אל הדמויות האלה נוסיף דמויות מהמחנה הציוני אשר ירקו כאן אש בימים אחרים ונעלמו או נאלמו. ריצ'רד פרס שהיה שריד אותנטי של מפלגת העבודה המתעוררת או משתקמת.

אז מה קורה עכשיו, ההיסטוריה מוכרת ומוארת ואולי עוד תואר באור זרקורים לא לחזור על טעויות עבר.

באותה שעה, בעת התכנסות גולדברג עם אנשי חב"ד, ואולי כמה שעות אחרי, כינס ירום הודו הממונה על החינוך, הרב ישעיהו אענרייך כנס אחר. קהילה אחרת, זרמים אחרים, חסידויות יש מי שמסביר. כמה חסידויות? מי מהחסידויות נכחו? אנחנו, לנו הציבור הציוני בעיר לא נבדיל בין חסידי קרעטשנף לבין נדבורנא ואלה לא שונים עבורנו מחסידות גור או ויזניץ או בעלזא. בתוכם מזהים לפי גובה הגרביים, הקאפוט או המבטא, וחלילה שלא יזוהו אחרת ממה שהם. גם בכנס אענרייך, כנס 'החסידויות המרכזיות', נכחו ברוב פאר והדר נציגים בכירים, ראשי מחנות, ראשי קהילות, מובילי דעת קהל כדי לשמוע על העשייה.

ובכן לא רק בסיעות החרדיות חם, מתחמם, רוצה לומר. גם הבית היהודי אינו ממש 'משכן מעט' לשלום. המחשבות הלאומיות המטרידות, התנהגות סיעת ימינה, בנט, שקד, אורבך, סילמן וחלפון לא ממש מלבבת את האוויר הצח במרומי רמה א. יש ויכוחים, אמנם בינתיים בחדרי חדרים (בינתיים בתוך הסניף), אבל יש. למשל הופעתה כאן של חגית משה פתאום לפגישה עם עליזה בלוך. הזכירה לכולם מי בעל הבית על הבית היהודי. אנחנו כאן ונישאר כאן כמתכוונת לאמור. אז מה עם כל הקשרים עם שקד ובנט? נו, מה לעשות צריך אותם. בינתיים.

וזה אינו החשוב, מה שחשוב הוא הצפירה מצד הבית היהודי על קיומו.

ואם הזכרנו את הבית יהודי אל תשכחו את הציונות הדתית. הבית היהודי בבית שמש אינו בית אחד לכל חובשי הכיפה הסרוגה, זה מפוצל לשניים עם סיכויים להתפלגות אולי רחבה יותר. מה שאומר שהבית היהודי אם לא יעמוד על רגליו כבר עכשיו עלול למצוא עצמו מחוץ למפה המוניציפאלית. (אחוז החסימה)

רק טבעי אם עורכים סקירה ראשונית כזו שנתייחס גם למפלגה הגדולה במסגרת החילונית של העיר- הליכוד. גם כאן צצות הרבה שאלות נובעות בעיקר מהקשרים השליליים שנרקמו בין הליכוד לבין עליזה בלוך. זו חפצה מאוד לשמר את הברית, האם זה מה שחושבים בליכוד, בעיקר מה חושב בעל הבית בליכוד שלום אדרי. זה החרים ומחרים, או לפחות אינו שש עדיין למפגש מצולם עם בלוך.

האם בלוך נשארת איתנו? האם אלי פרץ יישאר או יושאר במשבצת בה מכהן. חוסר שביעות בולט מאוד מתפקודו יגרום כנראה לשני הצדדים להיפרד, פרץ יסיים חלקו בפוליטיקה המקומית. מי תחליף או יחליף אותו? עדיין קשה לכוון.

בלוך עם פרץ או בלעדיו, מקסימום תחליף גרביים ונעליים ותתחיל לרוץ. על איזה בסיס תמיכה היא בונה, במיוחד לאור הקרע העמוק שנוצר בינה לבין סיעת הליכוד במשבר האחרון. עזבו ושכחו מהחיבור המחודש, רגע הנקם עוד יגיע. לא שוכחים מהר מאוד את ההתנתקות במשך 7-8 חודשים, ובמיוחד את ההדחה הצורמת. יום נקם ושילם.

גם היא יודעת, למדה על בשרה משהו בפוליטיקה המקומית. בלוך מתחילה מחר בקמפיין אמנם עדיין במסגרת תפקידה לפגוש תושבים. אבל הפעם שימו לב, אם ההר לא בא למוחמד, מוחמד הולך אל ההר.

בינתיים בלוך מכשירה את הקרקע. איך? הנה הודעה שפורסמה בסטטוס שלה ואחר כך בפייסבוק. "אני מבקשת להזמין אתכם לקפה בכל יום שישי בעסק מקומי אחר." מה נעשה כשניפגש? שלא יהיה ספק למטרת הפגישה בבית קפה. בלוך מסבירה: " נשוחח, נשאל שאלות, נתעדכן ובעיקר נבלה יחד."

אז פעם זה שישי תרבות, והיום קוראים לסה 'פגישה על קפה'. רק תרבות? בלי פוליטיקה?!! נו זה די ברור. מי שרוצה לערער לא יעשה זאת בפומבי, ירצה בודאי לשמור על דיסקרטיות. אז מי יבוא? נחכה לדיווחים.

ומותר לנו לחשוד שמדובר בנסיונות גיוס ציבור לצרכים פוליטיים. אז הבחירות בפתח או לא? אתם תחליטו.

נושאים: בחירות 2023, עליזה בלוך, אענרייך, גולדברג
שישי עם ראש העיר
שישי עם ראש העיר
שישי עם ראש העיר
שישי עם ראש העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: