מי ייתן תעודה לעליזה בלוך על השערורייה הזו?

פרשת עמר או פרשת הצינון חושפת את הניהול המקולקל של העיר, נבחרי הציבור שאננים, העיתונות שותקת, אז מי יבדוק? אולי בלוך תתגבר על יצרה ותיתן למישהו לנהל לה חקירה פנימית יסודית איך היא הגיעה לשפל המדרגה. ללמוד מטעויות שאירוע כזה לא יקרה לה בשנית

5 / 5 ☆ מדרגים: 2
ראש העיר עם ראש מינהל חינוך
ראש העיר עם ראש מינהל חינוך

גוף רציני היה מקים וועדה ציבורית או מקומית, מתוך העובדים, לבדוק את התנהלותו הכושלת במינוי קובי עמר לתפקיד מנהל אגף חינוך. יש לכם הגדרה אחרת לפרשה העגומה בה אגף שלם, אגף הכי חשוב בעירייה, האגף הכי גדול מבחינה כספית ומבחינת כמות העובדים, מתנהל לו בעזרת עוזרים ויועצים ורק מנהל אגף לא? שערורייה? כן. חיפשתי להיות עדין הפעם אבל לא מוצא מרגוע למצב הבלתי נסבל בו עירייה מקבלת בשאננות מצב בו אגף החינוך התנהל ללא מנהל בפועל.

ויש מה לבדוק, ויש מה ללמוד כדי לתקן. אלא שבעיריית בית שמש, העירייה הכי אנמית, חסרת עמוד שדרה שאין בה וועדת ביקורת לשמה, ואין בה פעילות מבקרת יסודית במשך כל הדורות, לא תלמד ולא תתקן.

פרשת עמר, היא פרשה מכוערת בכל קנה מידה שמשאירה כל מי שחושב מינהל תקין פעור פה. זה כך קרה? ואיך זה קרה? ועזבו לרגע מי עומד בתפקיד ראש המערכת. בלוך צריכה להתבייש אין ספק, והמחדל הענק הזה הוא כולו שלה, ולחובתה בלבד, עד כדי כך שאני מעז להשוות כדי להבין יותר איזה מחדל גדול יותר זו שתיקרא אצלי פרשת עמר פרשת הצינון או זו של טרבלסי. זוכרים? דפדפו בגוגל תמצאו את כל פרטי המינוי ההזוי ההוא שלבסוף לא יצא אל הפועל. המשותף לשניהם מינוי כושל, מביש, מבזה מינהל תקין ובכלל מינהל ציבורי., מה שצריך להיות נקי מכל רבב, מכל ספק, הפכו שני המינויים האלה לכתם שחור על מנהלי העירייה.

מה קרה בפרשת עמר?

נתחיל מהסוף: לאגף החינוך לא היה מנהל בפועל מאז יוני 2020. לא הרבה זמן, חמישה חודשים שלמים, וימי הקורונה בהם. אל תנסו להמעיט, ממילא לא היו מסגרות חינוך, ממילא הקורונה השביתה את מערכת החינוך תנסו לצמצם לכם את הרוח הרעה המנשבת מהפרשה. התשובה היא לא- באלף רבתי. כי מערכת החינוך החרדית עבדה, כי מערכת החינוך מתפקדת 24/7 ושבעה ימים בשבוע ושלושים יום בחודש. ואת ימי הפוגה מנצלים אותם להיערכות לקראת הבאות. חסר במה להיערך?

אגף החינוך הוא האגף הכי גדול בעירייה, מעסיק מאות עובדים, מורים, סייענים, מתגברי הוראה, קבסים, שירות פסיכולוגי ועוד. האגף עם התקציב הגדול ביותר עבד בלי מנהל, זה כמו לקחת מטוס ללא טייס.

ומי עבד עלינו? עליזה בלוך, הביאה למליאת מועצת העיר את מינוי קובי עמר לאישור לאחר שעבר וועדת מכרזים. שם כבר היה צריך להיעצר מינויו הבלתי אפשרי, פשוט האיש לא זמין מיידית למלא את מקומו של ביגון הפורש. בין לבין בלוך לא בדקה את זמינותו, הוא מגיע ממשרד החינוך. טלפון אחד עם ידידה הטוב מנהל המחוז אולי הייתה מעכבת את אישורו במליאה. האם הרימה טלפון? קיבלה ברכתו למינוי? לא יודעים כי בעירייה שלנו סובל ממחלת חוסר השקיפות שם ביקורת מתקבלת כאישית במקום ללמוד ולתקן הם מעדיפים להפוך אותה ליריבות.

בלוך המשיכה לגלגל את המינוי, דאגה לשכרו של עמר, אישרה וקיבלה אישור מליאה. למה לא בדקה אם בכלל יכול הזוכה (עמר) למלא את התפקיד. לא בשל כישורים, מזל הפעם היה אדם מוכשר. אלא פשוט, כי לא רצה לוותר על זכויותיו במשרד החינוך. האיש מוכן לעבוד בבית שמש, לתרום, אבל לא עד כדי אבדן עתידו הכלכלי. בצדק.

ולמה בלוך עבדה עלינו? כי לא סיפרה לאף אחד, לפחות לא בתקשורת על המצב ההזוי הידוע לה. גם בערוצים האהובים עליה היא לא פלטה מילה אחת בעניין שאין מנהל אגף חינוך. כי המנהל הנבחר חייב בתקופת צינון. למה הסתירה? למה לא קראה לו ופשוט נפרדה ממנו במילים יפות. אני מנהלת עיר לא שכונה. אני חייבת מנהל אגף, מרוכז במשרתו ובתפקידו, היתה אומרת לעמר, ובטוחני שהיה מבין. בלוך לא עשתה את זה. יודעים למה? חשש סביר שמא יתחילו להיזכר כל הפליטות הבכירות של הבכירים בעירייה. תנוח דעתך גב' בלוך. לא שכחנו גם זכרנו כל אחד ואחת מהדמויות שבאו ברצון טוב ונעלמו לתוך האופל אחרי תקופת עבודה קצרה איתך.

ייאמר מיד, בחמשת החודשים שכביכול עמר היה מנהל אגף חינוך לא קיבל שכר, כך אומרים לי בעירייה. מי שילם לו עבור נסיעותיו לעיר, מה היה קורה חלילה אם לעמר הייתה תאונה כלשהי כאן בשעות שהוא נמצא בעיר. מי היה אחראי? משרד החינוך, העירייה, מי? הפקרות של ממש. חוסר אחריות. מנסים ללמד להסביר לנו על גיוס כסף למימון פעולות בנושא, הנה מי שצריך ללמוד ראשון מהי אחריות!!!

והשלומיאליות הזו אינה עוצרת אצל בלוך, במקום תקין, הייתה וועדה ביקורת קמה וזועקת. אצלנו דאגה בלוך לחסל את אפיקי הביקורת בעירייה, היא מעדיפה קואליציה מקיר אל קיר. הנה מצב בו היה טוב לה ולנו אופוזיציה.

וגם, במקרה דנן, לא צריך להיות אופוזיציונר כדי לזעוק את חמת העם. יש בעירייה 20 חברים, אחד מהם לא יכול לקום ולזעוק על המצב הבלתי נסבל הזה? אני שואל אתכם, במקום נורמלי האם לא היתה קמה קריאה לאלתר לפטר את האחראי על ניהול העירייה. איש לא מעז לחשוב בכיוון הזה, עד כמה תמשיך לסבול העיר משאננותם של נבחריה. לכל אחד האינטרס המניע אותו בשותפותו עם בלוך, האינטרס העירוני הכללי, של כלל הציבור במינהל תקין, מעניין להם את האחוריים. סליחה על הביטוי. ככל שיש בלאגן גדול יותר אפשר להסתיר גם את מחדליהם הקטנים. ויש לא מעט כאלה.

וגם ידי הנהגת ההורים אינן נקיות. הנהגת ההורים שראו מהיום הראשון שאין מנהל בשטח, עמר נכח ולא נכח בעיר, והם כנציגי ההורים בשת"פ עם האגף היו חייבים לשאול, לגלות ולחשוף את הפרשה העגומה הזו. הם ידעו ושתקו. הם ידעו וביקשו להמתין. חודש, חודשיים, רבותי לא חמישה חודשים!!!

אז את זה צריך אדון יעקב דהן מבקר העירייה לבדוק. בהיעדר וועדת ביקורת הנה לו משימה חשובה הדוחה כל מה שמצוי על סדר יומו. ואני לא יודע במה הוא מתעסק ומה הוא כותב ובאיזה נושאים הוא מטפל. מינוי יעקב עמר למנהל אגף חינוך חייב להוציא דוח ממנו חייבת העירייה ללמוד שלא לחזור על טעותה. אלא אם יש מי שסובר שלא היתה כאן פשלה אדירה, מחדל!!!

אז איך לא בדקו קודם? איך וועדת המכרזים לא שאלה? איך עליזה בלוך שחותמת על כל מינוי לא בדקה אם האיש יוכל להיכנס מיידית לתפקיד או שייקח לו פרק זמן. ואם פרק זמן, האם היא מוכנה להמתין לו או שכדאי לקחת מועמד אחר. והיכן היועצים המשפטיים שלה, יש לה מחלקה משפטית שאמורה לבחון כל מינוי. זו יודעת לקבוע את הרף מצד אחד אבל אינה בודקת אם בכלל יכול הזוכה להתמנות. אולי למשל צורך בתקופת צינון...

המילים האלה קשות לקריאה אין ספק. לפני עליזה בלוך עוד שלוש שנים קשות מהראשונות. כבר אינה יכולה להיתלות בעבר שמישהו השאיר לה. כאן זה תבשיל שלה, תבשיל של סביבתה. ואם היא לא תסיק מסקנות מיידיות כלפי חלק מסובביה הקרובים, היא תידרש להסיק מסקנות לגבי יכולתה להחזיק ברסן השלטון בעיר.

אפשר לסבול טעות אחות, שתיים - מתחיל הרהור, בשלישית וברביעית כבר מתגלה כי המלך עירום.

נושאים: עליזה בלוך, קובי עמר, משרד החינוך, מועצת העיר, בית שמש
ראש העיר עם ראש מינהל חינוך
ראש העיר עם ראש מינהל חינוך
ראש העיר עם ראש מינהל חינוך
ראש העיר עם ראש מינהל חינוך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:52 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מי ייתן תעודה לעליזה בלוך על השערורייה הזו?
טעות אחת והערה אחתנכתבה ביום שישי, 04 בדצמבר 2020, 05:58

זו לא וועדת המכרזים, זו וועדה למינוי בכירים, רוב החברים אינם פוליטקאים. הביקורת שלך על ראש העיר נכונה, אבל אם אתה אמיץ אולי תכנס ותבדוק כל מיני דברים נוספים. אגף החינוך מתנהל עשרות שנים באופן כושל, אולי תבדוק למשל האם עובדים בכירים שתקועים שם שנים מתנהלים כאילו אנחנו עדיין בעיירה משפחתית קטנה.

מי ייתן תעודה לעליזה בלוך על השערורייה הזו?
האיש
(5 / 5)

נכתבה ביום שישי, 04 בדצמבר 2020, 00:36

האיש כמו שאני מכיר אותו נכשל בגדול בניהול בית ספר אמית בשנה אחת הרס את בית הספר מעניין איך לאחר הניהול הכושל קידמו את האיש ועוד בבית שמש נתנו לו לנהל את כל מערכת החינוך ככה זה במדינה שלנו כל מי שניכשל מתקדם.

מי ייתן תעודה לעליזה בלוך על השערורייה הזו?
מריםנכתבה ביום חמישי, 03 בדצמבר 2020, 13:24

איך הנהגת הורים קשורה לנושא, יש להם נציג בועדת המכרזים?

מי ייתן תעודה לעליזה בלוך על השערורייה הזו?
אליהו
(5 / 5)

נכתבה ביום חמישי, 03 בדצמבר 2020, 12:35

חד כתער מדוייק !! יש בעיר רק עיתונאי אחד שעושה מלאכתו נאמנה !