מה יש כאן בשורה לציבור הכללי?

משרד השיכון ששם לו למטרה לדרוך על תושבי העיר הוותיקה בדרכו לפתור מצוקת הדיור החרדית, לא שם לב כי מאחור כאן, יש בעלי בתים שרוצים את ילדיהם לידם, את בניהם ונכדיהם מתגוררים באותו חבל ארץ ציון שייסדו אבותיהם.

וויו פוינט
וויו פוינט

בונים רק בתים? אתם טועים. משרד השיכון מתכנן את בית שמש רבתי מבלי לייחס לעיר הקיימת ולבעיותיה כל מחשבה נוספת. האם צריך? מה צריך ואיך צריך? הרבה ביקורת יש על תכניות הבניה המסיביות לעיר בית שמש ועל מצבה הסוציו אקונומי הנמוך מאוד, ועל העובדה שלעיר מגיעה רק אוכלוסיה חלשה וענייה, בכל זאת מתכוון משרד השיכון, היום על פי עיתון גלובס, לא במסיבת עיתונאים מקומית או ארצית בה יופיעו שר השיכון וראשת העיר להשיב על שאלות, אלא בהצגת תכנית הדמיה ממוחשבת גרנדיוזית כזו שמשאירה את הצופה פעור פה.

פארק יכלול 62 אלף מ"ר לתעסוקה, וכמו כן יוקמו לצידו קאנטרי קלאב בשטח של כ-23 אלף מ"ר, ומרכז תיירות שצפוי לכלול מלונית ליולדות וכ-1,000 מ"ר לשטחי מסחר. מה שנתבשרנו בו אנחנו , הקמת קאנטרי קלאב, ובית יולדות מתברר כי הוא חלק מתכנית גדולה הרבה יותרויש הרבה היגיון בתכניות שחושף היום עיתון גלובס תחת הכותרת מכרזים להקמת מבנים המיועדים למתן שירותי מסחר; האחד הינו פארק תעסוקה וקניון נוסף בעיר, השני הוא קרקע לבניית קניון ובניין משרדים חדשים

ויש גם חוסר היגיון בכך, לעיר יש צרות משלה. העיר מתמודדת עם אוכלוסיה בעלת גוון אחד שמבקש להגיע אליה, האם משרד השיכון מכוון לכך שהעיר תהיה רק חרדית? ואל תתבלבלו בכלל, בית יולדות ישרת בעיקר את האוכלוסייה החרדית המתרבה כאן בלי עין הרע בכל יום, בכל שעה. קאנטרי קלאב, שלא תתרשמו שהציבור החרדי אינו מבקש לעצמו עינוגים ותענוגות, גם הוא אוהב לשחות, גם הוא אוהב חדרי כושר, אולי לא עיסויים וספא, אבל כן רוצה שיבנו בסביבת מיקום מגורים כאלה מועדוני קאנטרי. קניון, אכן החרדים זקוקים למרכז קניות מודרני לא פחות מאשר לכל אוכלוסיה. אז מה יש כאן בשורה לציבור כללי? לציבור הכללי אין אפילו בתים, לא בגלל משרד השיכון, אלא בשל העובדה שהציבר החרדי רוצה לעצמו הכל, כולל לעשות הכל שלא יגורו כאן צעירים חילוניים.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס הסביר היום כך על פי גלובס כי "כיום מתגוררים בבית שמש כ-130 אלף תושבים, ובימים אלה ישנן כ-12 אלף יחידות דיור חדשות בעיר בתהליכי הקמה" לא טועה מר דרייפוס. גם המציאות איהה טועה, מתוך 12000 יח"ד שנבנות מתוכן 11,700 לציבור חרדי. אוכלוסיית העיר צפויה להכפיל את עצמה בתור עשור. תכפיל עצמה רק בציבור חרדי. "תוכנית משרד הבינוי והשיכון להקמת אזור מסחרי גדול וקניון בלב העיר, תעודד פתיחתם של מקומות עבודה נוספים, ותחזק את העיר, את תושביה ואת האזור כולו". יכול להיות, לא לעיר הוותיקה שעל שלדה נבנית עיר חדשה.

שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון הסבירה כי "משרד הבינוי והשיכון שם דגש על מתן פתרונות הוליסטיים עבור ערים הנמצאות בהליכי פיתוח מהירים. בית שמש נהנית בשנים האחרונות מתנופת בנייה מאסיבית שתגדיל באופן ניכר את מספר תושביה. בניית שני המרכזים תבטיח את המשך פיתוחה ושגשוגה של העיר תוך יצירת אלפי מקומות תעסוקה ומרכזי קניות ופנאי, שיחזקו את כלכלתה של העיר ויהפכו אותה לאבן שואבת של עסקים ותרבות עבור תשובי העיר והיישובים סביבה".

משרד השיכון ששם לו למטרה לדרוך על תושבי העיר הוותיקה בדרכו לפתור מצוקת הדיור החרדית, לא שם לב כי מאחור כאן, יש בעלי בתים שרוצים את ילדיהם לידם, את בניהם ונכדיהם מתגוררים באותו חבל ארץ ציון שייסדו אבותיהם. כך בניד עפעף, במחי יד, מחליט מבלי לשאול אותי ואותך איש העבר. אנחנו אנשי עבר שמבקש משרד השיכון ומי שמוביל את העיר היום להפכנו לאנשי עפר. לא ככה בונים ערים בישראל. .

אגב כל תכנית הבניה שמיץ בימים אלה משרד השיכון יושבת במגרות כבר שנים ארוכות מאז ימי וקנין, ראש עיר שהיה כאן לפני עשרים שנה ויותר. אז התנגדו החרדים, תשאלו את אבוטבול, היום יהינו אפילו החרדים לבניית המער החדש.

נושאים: המער, בית שמש. משר השיכון
וויו פוינט
וויו פוינט
וויו פוינט
וויו פוינט
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מה יש כאן בשורה לציבור הכללי?
מנורה של 100נכתבה ביום שלישי, 21 בינואר 2020, 11:51

לאחרוני העוזבים.. לא לשכוח לכבות את האור..

מה יש כאן בשורה לציבור הכללי?
רב האוםנכתבה ביום שלישי, 21 בינואר 2020, 11:45

בוודאי אין בשורה לציבור העיר הוותיקה בדיבור על קאנטרי,ברור שמהר מאוד זה יהפוך לקאנטרי נפרד שמשפחות לא יכולות להגיע אליו ביחד כמו כל בריכה מצויה בעיר,אלא לסמן קצר ומגוכך אם בכלל