עיר משותפת לחרדים וללאומיים? אג'נדה לא אפשרית

אני לא מתרשם לא מיוזמת המע"ר הצפוני ולא משכונה ו. אלו יהיו עוד שני מסמרים בארון הקבורה של העיר. כל ניסיון לשווק יוזמות בניה לפני שייפתרו בעיות היסוד של העיר, הוא טייח שיתפורר יום אחד בעיני כולם.

מפת הפרדה
מפת הפרדה

הכותרת מכוונת לאג'נדה אותה מובילה ראש העיר הנוכחית. תפיסת עולם שאינה שונה מאג'נדת קודמה משה אבוטבול. היטיב לבטא זאת שר הפנים בזמנו , אלי ישי, שדחה רעיונות להפרדה. בית שמש חייבת ציבור כללי להישען עליו לטובת הציבור החרדי. מאז ימיו, בית שמש גדלה באוכלוסיה חרדית בלי עין הרע, אפילו יותר מדי. עד כדי כך שעירנו הפכה להיות מודל ודוגמא לערים חוששות מאותו מצב אליו נקלענו אנחנו. בבית שמש החרדים הם רוב, אין ספק כלל. השכונות המתאכלסות, עיקר אוכלוסייתן חרדית. בעלת השקפה ואמונה חרדית. בדיקת הנתונים הבלתי מתווכת אומרת, ככל שהשנים יחלפו העיר תהיה עוד יותר חרדית. בשנת 2018 אוכלסה העיר ב- 40% חילוניים ודת"לים, היום הציבור החרדי מונה כבר כ- 70%. כמה המחנה הציוני? תעשו לבד את החשבון.

קצב הריבוי הטבעי בעיר אחד מהגדולים ביותר בארץ, 9.4% לשנה, פרוייקטי בניה חדשים מתוכננים שיביאו לכאן עוד חרדים. מי איכלס את רמה ד? מי איכלס את ג 2? וגם נווה שמיר בחלקה מאוכלסת בידי חרדים. מה אוכלס לעומת זאת בחילוניים או דתיים לאומיים? זעיר פה זעיר שם, בית כאן או בית שם, וקצת נווה שמיר. גם בשכונה הזו נבנות היום דירות שהיזם במפורש מצהיר לכל הפונים. מי הפונים? בעיקר חרדים.

עד כאן אין חדשות.

וצריך להבין וגם זה מוכח, ככל שהאוכלוסיה החרדית גדלה, רבות ההוצאות הנופלות על הקופה הציבורית. לא יהיו הכנסות, יהיה פחות להשקיע. וכל הזמן תהיה ידינו מושטת לעבר השלטון המרכזי שליבו שקוע בבעיות ביטחוניות. הרשויות המבוססות ברחבי הארץ, הן מבוססות כי הבינו שבניה גורמת ליותר הוצאות. קל וחומר בבנייה המיועדת לחרדים, אוכלוסיה המשתייכת לרמה סוציו אקונומית נמוכה. אז המציאו פטנט לא רשום אצלנו בעיר, בניית מרכזי עסקים. כביכול, ככל שיש יותר עסקים, ההכנסה גדלה. כללית זה נכון אבל...

ואם מפתחים מרכזי עסקים, אתם רואים אותם גדושים צרכנים? כדי שיהיו קונים צריכים הכנסה. תתעמקו במהלכו של אריה דרעי להעניק תלושי מזון לנזקקים וממנו תלמדו האוכלוסייה שתקבל את תלושי המזון תרוץ למרכולי המזון, לא לחנויות הביגוד או היוקרה אם קיימות במתחמי העסקים הפתוחים.

האוכלוסיה החרדית גם בשנת 2023 עדיין נשענת על קנייה בחנויות מתחת לאדמה, בבתים, בחניונים לשעבר, הם לא יוצאים לבלות בקניון ממוזג ומשלבים קניה עם בילוי. הבילוי לא מעניין אותם, הבלוי בשבילם הוא חטא. אז אל תפתחו ציפיות בפתחת עוד מרכזי עסקים.

אל תתבלבלו, בניית מרכזי עסקים לעולם לא יכולים לבוא במקום הקמת מתחמי תעשייה. מתחמי תעשייה דורשים ידיים עובדות, ידיים עובדות הם לא ידיים חרדיות, ידיים חרדיות אינן במקצועות הנדרשים למפעלים אם יקומו. ואתם רואים כאן תעשייה קמה? אתם רואים כאן מפעלי ייצור נפתחים? היכן? ה'תעשיה' שתקום כאן היא מרכזי אחסנה והטענה, שירותי ענן וכד, תבדקו אותי אם אני טועה, רמי לוי מקסימום יקים כאן מסחר. בתעשייה הוא לא נוגע!!!

בית שמש עיר ענייה. עיר עם תקציב מתחת למיליארד שקל, תקציב לא מאושר בידי משרד הפנים, ההתנהלות העירונית מפגרת בשנה, כי מנהלים עיר לפי שנה קודמת. 820 מיליון ש"ח היא התמיכה של המדינה בירושלים!!! מיליארד ש"ח עולה חוק ירושלים, מה בית שמש מקבלת מענק איזון, 60 מיליון ש"ח. כלום!!! כלום!!! ועוד פעם כלום!!! זה טיפה בים ההוצאות.

צריך להבין ואם יבינו גם אחינו החרדים, יש מקום לעיר משותפת. לא בתנאים האלה ולא במצב הזה. מה ז"א? הגבלה בכמות החרדים שתבוא עוד לבית שמש. בשפה אחרת לעצור את הבניה. עצרו את הבניה קבורה לא תחת אפר מלוע מעשן של הר געש זועם, אלא תחת מריבוי אוכלוסין. אסור לבית שמש לעשות שום צעד אחד בכיוון קידום בנייה למגורים. לא מע"ר חדש ולא שכונה ו. אלו שני המסמרים שיקברו אותנו תחת ההריסות. זכרו את זה.

לבית שמש אין הנהגה ריאלית. אם הייתה הנהגה ריאלית הייתה מבינה את הסכנות האלה, מה שמעניין את ההנהגה הקיימת זה להיות ראש רשות של 300 אלף תושבים. זה לא מעניין אותי, לא מוסיף לי, ואני רק דוגמא, לא מקדם אותי בשום דבר. עדיין אנחנו נסמכים על טלאים ולא על פתרונות שיעלו את בית שמש קדימה.

אז מה עושים? מה יפתור את הבעיה? וגם הרעיונות האלה מוכיחים עד כמה אנחנו חושבים בקטן, לא חדרי רפואה קדמיים יפתרו את הבעיות ולא כינוסי סוחרים במכירת אשליות. בית שמש זקוקה לניעור אמיתי של הנהגתה.

אמרתם הנהגה תבחנו מעשים. האם הוצגה בפני הציבור תכנית עבודה מסודרת, עם שלבי עבודה, עם רעיונות שיפתרו את בעיות היסוד של העיר. אנחנו מתבשרים בכל יום על עוד יוזמה ועוד יוזמה. מה החוט המקשר ביניהם? שרידות!!! שרידות להרשים את העוסקים בעניין.

תבחנו את ההנהגה- חמש שנים של התכתשויות פנימיות, משברים מי ישלוט היכן ומה לחלק. מה לתת להוא ומי יקבל. בתום המשברים האלה הייתה גם עשייה, אי אפשר להתכחש או לבטל, תארו לכם שהייתה תכנית מסודרת משותפת מוסכמת.

אני לא מתרשם לא מיוזמת המע"ר הצפוני ולא משכונה ו. אלו יהיו עוד שני מסמרים בארון הקבורה של העיר. חולקים עלי, תקנו אותי אם אני טועה.

נושאים: בית שמש, הפרדה, חרדים, עיר ענייה.
מפת הפרדה
מפת הפרדה
מפת הפרדה
מפת הפרדה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: