מה הליכוד חושש כל כך מאיילת שקד?

יש ציבור שלא יצביע אחרת זולת הבית היהודי. האידיאולוגיה שלו שונה לגמרי מזו של הליכוד או של הציונות הדתית עם בן גביר? במקום למחוק אותו, הליכוד והציונות הדתית יחזקו אותו לעבור את אחוז החסימה... כך תוקם ממשלת ימין ימין עם כל גווני הימין המסתמנים.

אילת שקד- כרוז מטעם הליכוד
אילת שקד- כרוז מטעם הליכוד

העימות בין הליכוד לבין איילת שקד יגרום לכך שהימין יפסיד יותר מאשר ירוויח. ולא רק הליכוד חפץ בפרישתה, גם מחנה סמוטריץ מבקש דורש משקד לפרוש, בהבטיחו שהוא ייצג נאמנה את צרכי הבית היהודי והמחנה הציוני. שתי מפלגות מבקשות משארית הנאמנים לבית היהודי, ויש כזו, לפרוש ולפנות את הזירה בתקווה שבסופו של יום יצביעו ימין אמיתי- שהוא או ליכוד או המחנה הציוני בראשות בצלאל סמוטריץ.

לא מעט מצביעים ימניים חושבים שהבית היהודי צריך להשתקם ולא להימחק. הסקרים אומרים 2.2% מכלל המצביעים וזה הרבה קולות. יש בקרב מצביעי הבית היהודי שלא יכולים להצביע ליכוד, ושוב על פי ראייתם וסיבות רבות יש בפיהם, יש כאלה שלא יכולים להצביע גם הציונות הדתית במיוחד לאור החיבור עם איתמר בן גביר ועוצמה יהודית. מבחינת ציבור מצביעים זה חידוש הבית היהודי, ולא משנה כבר מי עומד בראשה, ברודני או שקד, הוא צורך וחייבים לנסותו. אחרת ההיסטוריה לא תסלח למי שמייצג היום עדיין באיזה אופן את הבית היהודי.

גם בעירנו, אם ניקח כדוגמא, הבית היהודי לא מיהר להצטרף לציונות הדתית בראשות סמוטריץ. היו בתוך הבית היהודי, כאן בבית שמש, שביקשו להשפיע על הרכב הרשימה של סמוטריץ, אבל לא עד כדי מחיקת הבית הבסיסי שלהם, הבית היהודי. הם עדיין רואים עצמם חלק מימינה של שקד בנט אורבך כהנא וסילמן עד לפני החלטתה להפיל את הממשלה של בנט. שיקלי לא זכה לגיבוי בעיר!!

התפרקות ימינה לא גרמה לזעזועים במחנה בנט שקד בעיר, תנסו לדבר עם שרידי הבית היהודי, יש בתוכם כאלה הסוגדים למתן כהנא ולדרכו בעיקר בכל הניסיונות שלו לערוך מהפכות בתחומי הדת. האם הם ילכו אחרי כהנא לכחול לבן? נדמה שזה כבר צעד גדול מדי, ובמיוחד כאשר ניצבת לפניהם אופציה בדמות הבית היהודי בראשות שרד ועם יוסי ברודני.

ואם אמרנו עירנו, האם הליכוד בית שמש מנסה להשפיע על מצביעי הבית היהודי להצביע ליכוד? מכאן זה מתחיל, וכאן זה גם ייגמר, ממש כמו שהקשר בין נציגי הציונות הדתית למי שמייצג את ימינה או הבית היהודי בנתק מוחלט.

גם אם נאמד מספרם של תומכי ואוהדי הבית היהודי נאמד במאות קולות, החושבים להצביע עבור מפלגה בראשות שקד, הם יעשו הכל כדי ששקד תצליח. אין שום מהלך לשכנע את חברי הבית היהודי המקומי להצטרף לליכוד או לציונות הדתית של סמוטריץ. נהפוך הוא הנתק מתחזק!! קרי שקד תזכה בבית שמש למאות ואולי אלפי קולות ואנחנו 28 יום לפני הבחירות!!!

בית שמש, ומה עם קרית גת, מה עם קרית מלאכי, מה עם גבעת שמואל, האם אלה יוותרו על הבית הפוליטי שלהם? קל יותר להגדיל את קהל מצביעי הבית היהודי מאשר לבטלו. וזה גם למען ימים בהירים יותר בפוליטיקה הישראלית שעוד יבואו.

שקד לא מראה סימני שבירה, ולפי כל הדיווחים היא מתכוונת להתמודד עד הסוף. גם אם תרצה היא לפרוש יש בגבה את הבית היהודי, שירצו להשיג מנדטים להיכנס לכנסת. פרישת שקד, כמו מחיקת כל ההיסטוריה של המפד"ל והבית היהודי, תנועת המזרחי בארץ ישראל.

האם לא כדאי לליכוד לחשב דרכו אחרת? גם תוך נקיטת סיכונים שאיילת שוב לא תעמוד בהבטחתה. במקרה כזה כבר היא יכולה להרוויח עוד שנה בפוליטיקה, עוד שנתיים לא יותר מכך. והחים ארוכים...

נושאים: הבית היהודי, הציונות הדתית, הליכוד, אילת שקד. בית שמש
אילת שקד- כרוז מטעם הליכוד
אילת שקד- כרוז מטעם הליכוד
אילת שקד- כרוז מטעם הליכוד
אילת שקד- כרוז מטעם הליכוד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: