מי יזכה בפוטנציאל קולות הדתי לאומי?

הציבור הדתי לאומי בעיר מבולבל, ארבע מערכות בחירות ובכל מערכת עמד אחר בראש המפלגה עבורה הם צריכים להצביע. פעם זה בנט, פעם זה שקד, פעם זה הרב רפי פרץ. הפעם שוב בנט. וגם יש את סמוטריץ ובן גביר העומדים ומצפים לקבל כאן תמיכה.

בחירות
בחירות

אין יותר מבולבלים במערכת הבחירות הקרובות, אלו שיתרחשו מהר מאשר הציבור הדתי הלאומי. ארבע מפלגות ואולי חמש מתמודדות על קולות הציבור הזה. כמפורדים, כל כך, הנה רשימת המפלגות, הימין החדש בראשות בנט ושדק, הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עצמה לישראל בראשות איתמר בן גביר. יש הבדלים בין המחנות האלה, ואולם כולם ורובם מתבססים על אותו ציבור. דתי לאומי, חלקו מרדני, חלקו משיחיסטי, כולו דתי לאומי.

איך יתבטא פוטנציאל הבוחרים הדתי לאומי בבחירות הקרובות- לכנסת ה-24.

האם הציבור הדתי הלאומי יצא הפעם להצביע בכל כוחו או שאולי יגלה שוב אמפתיה לבחירות ולמועמדים כפי שעשה בבחירות לכנסת ה-23.

הנה המספרים: ימינה בבחירות האחרונות לכנסת ה-23, במרץ 20 קיבלה בעיר 3601 קול. ימינה כללה את הימין החדש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי של סמוטריץ, מה שקרוי היום הציונות הדתית כל אלה ביחד קיבלו 3601 קול. עצמה יהודית שהתמודדה לבד קיבלה 354 קול.

בבחירות לכנסת ה-22 כאשר איילת שקד עמדה בראש ימינה אז קיבלה המפלגה 3929. עצמה לבד הביאה 1487 קול. הנה המספר אליו צריכים בשתי המפלגות המתמודדות היום להגיע אליו. כ-5416 קול!!!

כוחה של עצמה יהודית התבטא באופן גבוה מאוד בבחירות לכנסת ה-22, אז קיבלה עצמה 1487 קול!!!

בבחירות לכנסת ה-21 התמודדה הבית היהודי יחד עם עצמה יהודית ועם האיחוד הלאומי ואלה קיבלו 2999 קול. הימין החדש של בנט קיבל 1512 קול.

מה יקרה הפעם? מפלגת הבית היהודי בבית שמש שוב תתחלק, חלקה יעבוד עבור ימינה וחלק אחר יעבוד עבור הציונות הדתית של סמוטריץ.

האם שתי המפלגות האלה ישיגו את מירב הקולות הפוטנציאלי בעיר? לא בטוח. רבים מגלים אכזבה מהפיצול, רבים מתעבים את חוסר העקביות בניהול מפלגה דתית עקבית אחת. ימי המפד"ל כנראה לא יחזרו עוד.

נושאים: הבית היהודי, הימין החדש, ימינה, הציונות הדתית, עצמה לישראל, בית שמש
בחירות
בחירות
בחירות
בחירות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: