למה זה מגיע לנו?

אותה ועדה, ועדת המכרזים אישרה מכרז בניגוד לחוות דעת היועץ המשפטי של העירייה. מדובר במכרז של 10 מיליון ש"ח. לא הרבה כסף. מדובר במכרז של בדק בית למוסדות חינוך. למה עכשיו בספטמבר מתעסקים במכרז הזה? למה לא בחודש יולי? למה לא בחודש יוני?

בית העירייה
בית העירייה

למה זה מגיע לנוו?

השבוע תתייצב עיריית בית שמש להגן על עמדתה בבג"ץ בעניין בחירת רב מקומי לעיר. העירייה מבקשת מבית המשפט לבטל את הצו הארעי אשר ניתן על ידו לבקשתי על מנת להשלים את הליך בחירת רב העיר בית שמש, וכן לדחות את העתירה הן על הסף, והן לגופו של עניין. הדיון יתקיים ביום שלישי הקרוב. העירייה מנסה לשכנע את בית המשפט בנימוק (אחד מהנימוקים) לא חכם במיוחד: "לא ניתן להמשיך במצב הקיים, לנוכח הצורך הבהול והמהותי במינוי של רב עיר בבית שמש". שלוש שנים מדברים על מינוי רב חדש, מי עיכב? מתי הובא הנושא לדיון בעירייה? הרי בכלל הרב ביטון מונה בידי ראש העירייה 'עד מאה ועשרים'. אז מי מעכב? לא אלאה אתכם בטיעוני העירייה, בית המשפט חכם דיו להבין בדיוק היכן הצדק והאמת.
השבוע ה שעבר הסתיים במעצרו של חבר מועצה בכיר, כל העיר יודעת זהותו אך נכון לכתיבת השורות אסור לכתוב את שמו. שיירה של נחקרים ועדים התייצבה אתמול ושלשום במטה החקירות של משטרת ישראל בירושלים. והרשימה תלך ותגדל, כי במשטרה תפסו את קצה הקרחון. הבינו ויבינו ככל שיעמיקו בחקירה עד כמה העיר מסובכת. מסובכת עמוק עמוק בתוך צונאמי, הוריקן תוצרת עצמית. לפי המשטרה מדובר בחקירה בחשד להטיית תנאי מכרז, מרמה והפרת אמונים של עובדי ציבור.". המשטרה מדברת על עובדי ולא על עובד, כלומר לא אחד, לפחות שניים. מי השני שמכוונת אליו המשטרה? ואולי יותר? אנחנו הלכנו לקולא, מנינו רק עד שניים, וברור שיש יותר. לפי המידע שיש בידינו שיירה של לפחות שמונה אנשים, עברו בין סורקי הביטחון בכניסה למשטרה. עצוב.
בית המשפט כנראה הוא המנהל את העיר. רק באחרונה פסק בית המשפט בעניין תביעת שלטי ההדרה. תביעה ותוצאה שחשפה עד כמה העירייה אובדת עשתונות בטיפול בבעיות המתחוללות בקרבה. "אנחנו מורידים שלט ויש מי שמציב במקומו, אנחנו מציבים מצלמות ויש מי שהורס..." הלו, מה זה פה, קלקיליה?
שתי עתירות תלויות ועומדות נגד עיריית בית שמש, האחת, של תנועת אומ"ץ, לפסילת מכרז מינוי מנהל אגף הרווחה בעיר. השנייה עתירה לביטול החלטה לביטול תוצאות מכרז ההיסעים שהגישה חברת כנפי יונה.
ועוד, יש גם תביעה משפטית על סך 5.2 מיליון ש"ח שמתנהלת בבית המשפט בין חברת י.ד היסעים לבין עיריית בית שמש. יש תביעה שכנגד, מי לוקח ברצינות תביעה שכזו מול ים המסמכים המוצג על ידי יד היסעים. עיריית בית שמש חיה בעולם אפל משלה, חוסר שקיפות, חוסר ביקורת.
וזה מה שאנחנו יודעים. למשל, עוד תביעה שלא מדברים עליה, תביעה שהגיש רמי לוי נגד עיריית בית שמש. למה? על מה?
כמה כסף מייעדת עיריית בית שמש להוצאותיה המשפטיות? כל תיק כזה בעלות עשרות אלפי שקלים? מי משלם את זה?
עיריית בית שמש בלי תקציב לשנת 2017. מה שהיא לא עומדת בו בעצמה היא אינה דורשת מנספחיה, מהמועצה הדתית למשל. זו בגירעון, את זה אומרת יועצת משפטית במשרד לשירותי דת. ואותה עיריית מחוייבת לדון באישור דוחות מבוקרים של הנספחים על שולחנה. החברה למתנסים, המועצה הדתית, מי שמש, החברה הכלכלית. מתי דנה העירייה בתקציב האחרונה? מישהו שם לב שם שרכבו של מנהל החברה הכלכלית עדיין נוסע בכבישי העיר, למרות שהרכב הושב לחברה. מתברר שהוא יצא בדלת אחרת והחברה הכלכלית עדיין משלמת הוצאות אחזקת הרכב של המנכ"ל. מי נוסע בו? על חשבון מי?
אחת הרעות של העירייה היא היעדר מינהל. אין מינהל לעיר הזו. זה מה שקורא כאשר כל אחד עושה כרצונו ובלי עין גג מפקחת. השבוע ראיתי בכניסה למעלית בקומה אפס של העירייה את סמנכ"ל העירייה לשעבר. התגעגע? מתגעגע? לא יודע. אין מינוי מחליף לסיטבון. כנראה גם לא יהיה. לא חסר? חסר!!! נוכחותו הוסיפה רוגע בעירייה, הוא מן הסתם היה יושב ומנהל את העברת המידע הנדרש בחדרו השבוע כאשר הופיעו קציני המשטרה ולא בפרוזדור לעיני עוברים ושבים.
ואלו רק נקודות בולטות אולי לא הכי גדולות בניהול הכושל של עיריית בית שמש. לא דיברתי אתכם על כבישים, על ניקיון, על תרבות, על חינוך, אלו כבר עניינים שגרתיים. כן אתן לכם דוגמא קטנה. משרד החינוך מממן נסיעות התלמידים המחוננים למוסדות. העירייה צריכה רק להעביר את הרשימה. עד יום ראשון האחרון לא הועברה הרשימה. למה? עד ששלום אדרי לא התערב לא טופל בעניין. למה? כי אין מי שיפקח על העובד האחראי לטפל בנושא הזה.
סל מצומצם של פרטים, איתו יצטרך להתמודד בעוד שנה מישהו על ראשות עיריית בית שמש. מה הוא יכול לספר לכם? שבנינו לכם קניוים, איצטדיון, היכל תרבות. שכונות, כן שכונות עם צרות מפה ועד להודעה חדשה. בלי בתי כנסת, בלי מקוואות, בלי תשתיות. אז שיספר... השאלה היא לא מהו מספר? אלא מה אתם תזכרו באותו היום כאשר תידרשו להכריע שוב מי ינהל לכם את העיר.
תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה.

נושאים: עיריית בית שמש, ועדת מכרזים, משרד הפנים
בית העירייה
בית העירייה
בית העירייה
בית העירייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: