משרד הפנים מתערב בניהול העירייה: דורש לאשר תקציב ללא דיחוי

אי אישור התקציב יגרור אחריו התראה ובמקרה והתקציב לא יאושר תוך שלושה חודשים נוספים, השר יכול ליטול סמכויות ניהול העיר מידי מועצת העיר וראשה.

בלוך עם דרעי
בלוך עם דרעי

כרטיס צהוב, אזהרה, לעיריית בית שמש הנכנסת לצרות, הפעם לא מול קואליציה רעועה או שבורה אלא מול משרד הפנים. ע"פ הוראות פקודת העיריות היה על עיריית בית שמש לאשר את התקציב עד סוף שנת התקציב היוצאת, שנת 2020. העירייה התעכבה עד השבוע בו זומה ישיבת הנהלה בתקווה שהתקציב יאושר שם. כפי שכבר פרסמנו כאן ביום שישי האחרון, אין רוב לתקציב ולכןהישיבה שיועדה להיום יום ראשון, נדחתה.

רועי לחמנוביץ, דובר העירייה מאשר אכן שהישיבה לא בוטלה אלא נדחתה סמוך לכינוס ישיבת מועצת העיר ביום רביעי. קרי ניתנו עוד שלושה ימים (שני שלישי ורביעי) לעליזה בלוך לשכנע את חבריה לקואליציה לתמוך.

בירור מיהם חברי מועצת העיר המתנגדים אומר אחד מחברי מועצת העיר: "לעניות דעתי רק היא ואלי פרץ תומכים בהצעת התקציב כפי שהוא מונחת. עם סיעת ש"ס לא ישבה ואנחנו לא יודעים להגיד, אבל הליכוד, (4) דגל התורה (4) יהדות התורה (3 מתוך הארבעה) כי טוב, וחלק מהבית היהודי (1 מתוך שלושה) אינם תומכים בתקציב כפי שהוא מובא. לפיכך אין לה רובץ. עם סיעת ש,ס לא ישבה ולכן לא ברורה הצבעתם. כך כך אתה מגיע לרוב נגד הצעת התקציב"".

הבוקר קיבלנו מענה לשאלתנו במשרד הפנים האם המשרד נקט בצעד כלשהו כלפי עיריית בית שמש אשר לא אישרה את התקציב.

הנה תשובת המשרד: הנושא מוכר וידוע במשרד הפנים, הממונה על המחוז שלח מכתב התראה לרשות בו הבהיר את החשיבות ודרש לפעול לאישור התקציב במליאת המועצה ללא דיחוי ולהעביר לבחינת המחוז ולאישורו.

נושאים: משרד הפנים, בית שמש, עליזה בלוך
בלוך עם דרעי
בלוך עם דרעי
בלוך עם דרעי
בלוך עם דרעי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: