אחוז הנחה מפטורים והנחות בארנונה מגיע לשיא-21.7%

גיוס כוח אדם עודף כמעט ללא הגבלה, מול יותר פטורים והנחות ליותר תושבים מביא למצב בו העירייה מצמצמת שירותים מוניציפליים

שובר תשלום ארנונה בבית שמש
שובר תשלום ארנונה בבית שמש
לקראת הנחת צו הארנונה על שולחן המליאה, רצוי להעמיק ולהכיר את הצו, את תוכנו על כל פרטיו, בעיקר סעיף ההכנסות הצפוי, וסעיף הפטורים והנחות, מה שאומר הכסף שלא ייגבה ישירות מהמפעל, מהדייר הפרטי, או מעסק פשוט הרגל. רוב ההנחות והפטורים ניתנים לאנשים פרטיים בדירות, והדבר נובע מסעיף הכנסה מצדיק לא לגבות ארנונה מלאה.
הארנונה היא החמצן הזמין למימון הוצאות פעולות ושכר ברשויות מקומיות. כל רשות משתדלת להגדיל ולהעמיק את מקורות הארנונה שלה. באופן כללי, אפשר לומר שההכנסה מארנונה, מתחלקת לשלוש מקורות. המקור החשוב ביותר הוא תעשייה. המקור השני הוא עסקים, והשלישי מגורים. לא בסדר הזה ובכלל בכל סדר, אפשר לומר שבבית שמש ההכנסה מארנונה שילשה את עצמה בעשור האחרון.

הנה נתונים: לפני 20 שנה ההכנסה מארנונה עמדה על 54 מיליון ש"ח, הנחות ופטורים עמדו על 8 מיליון ₪. באחוזים זה כ-15% ניתנו כהנחות או פטורים.

2009 ההכנסה מארנונה במידה והכול היה נגבה, קופת העירייה מתעשרת ב-105 מיליון. הנחות מארנונה- סעיף בולט ב'הכנסות' העירייה עמד על 17 מיליון ₪. באחוזים זה כ-16.1% אם תרצו העירייה יכולה הייתה לגבות 'רק' 88 מיליון ש"ח. שנה אחרי בשנת 2010 כבר הגיעה הארנונה לסכום של 113,673 אלף ש"ח. באורח פלא ההנחה ופטורים בשנה לאחר מכן עמדה על 15.5 מיליון ₪. באופן פרדוכסלי היה שיפור ועמדנו על 13.6% בלבד בסעיף הנחות ופטורים.

שנת 2018 כבר הגיעה הארנונה לסכום של 185 מיליון, מתוכם ניתנה הנחה או פטורים בסכום של 39.5 מיליון ₪- באחוזים זה התבטא ב-21%!!!

וכמה השנה שנת 2022. ארנונה 276 מיליון ש"ח, פטורים והנחות 60 מיליון ₪. 21.7%, עלייה מינורית.

למה אנחנו טורחים ומקבצים את הנתונים האלה?

  1. לטובת אלה שמנסים להשוות את סידורי הגבייה בין שני האזורים, איזור א ואיזור ב. איזור א' היא העיר הותיקה, איזור ב' בעיקר אוכלוסיה חרדית.
  2. עליית הפטורים וההנחות היא תוצאה של אכלוס השכונות החדשות. מ-15% לפני 20 שנה עלינו ו'השתדרגנו' עד ל-21.7%, עליה של פי אחד וחצי!!!
  3. וגם אולי לעורר מחשבה למי שהיו ממונה על פיתוח העיר, להביא לכאן אוכלוסיה שאינה מחזיקה את עצמה זה ידרדר את העיר לרמת ג'סר אזרקא. ואנחנו כפסח משם... מבלי לפגוע בכבוש היושבים שם.
  4. לא פלא שאין כסף עודף בקופה הציבורית
נושאים: ארנונה, בית שמש, הנחות ופטורים, משרד הפנים
שובר תשלום ארנונה בבית שמש
שובר תשלום ארנונה בבית שמש
שובר תשלום ארנונה בבית שמש
שובר תשלום ארנונה בבית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: