עיר העתיד בונה ביס בצומת דרכים ללא חניה צמודה למוסד

"עיר העתיד בית שמש מתחדשת בשבילכם! כאן יוקם בי"ס 8 כיתות במימון מפעל הפיס". כאן זה צומת, סכנה תמידית לחיי ילדים,

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
צומת שד' בן זאב אשכול
צומת שד' בן זאב אשכול

מהו המיקום המועדף להקים בו מוסד חינוכי? אדריכלים מתמודדים עם הסוגיה הזו לפני שהם מתכננים כל מבנה. ניצול אור השמש, כיווני אוויר, טופוגרפיה, ועוד הם יסודות הקובעים את מיקום המבנה בתוך המגרש.

וכיצד בוחרים מגרש למבנה ציבורי? עוד סוגיה שאדריכלי העיר שלנו כמו כל אדריכלי העולם נאלצים להתמודד אתה.

בבית שמש הנקודה הזו מחוץ להיגיון האדריכלים. תסבירו לי איך תכננו קאנטרי בעיר בלי מגרש חניה, לא מאמינים? לכו לקאנטרי העירוני, זה שבצמוד לבי"ס עוזיאל ותראו במו עיניכם. איך הספורטאים וחובבי השחייה רבים על מטר מרובע אחד פנוי להחנות את רכבם.

ולא רק קאנטרי, איך תכננו קריית חינוך הכוללת גני ילדים, בי"ס ממלכתי גדול, בי"ס תיכון עירוני, אולם ספורט, מועדון הרחבת דעת בנושא מחשב, בריכת שחיה, כשהגישה אל כל אלה היא בכביש פנימי, או אם תרצו בכביש עם שני נתיבים בלבד כולל חניות צד. אין חניה למורים, אין עמדת איסוף לילדים באוטובוסים. כל יום שחולף בלי תאונה צריכים לברך הגומל.

חשבנו שזה מנחלת העבר, חשבנו שזה היה בימים בהם התחבורה בבית שמש הייתה עדיין סוס ועגלה. היום כאשר כל ילד 'מוקפץ' לבית הספר ברכב ההורים, זה בודאי תמרור אור אדום בתכנון.

שימו לב איפה בונים היום עוד בי"ס בעיר. על גבעה סלעית שנחפרה, בגב ביה"כנ הגדול נחלת החיים, בצמוד לביה"ס בית יעקב של מרים פרוש, צמוד לכביש ראשי, שד' לוי אשכול בחלקו הדרומי ואם כל אלה לא מנעו מאותו אדריכל גאון לתכנן את מיקום המבנה, נוסיף כי מדובר בצומת דרכים, צומת שד' בן זאב לוי אשכול.

"עיר העתיד בית שמש מתחדשת בשבילכם! כאן יוקם בי"ס 8 כיתות במימון מפעל הפיס". זהו הכיתוב על השלט מאיר העיניים, כשבתחתיתו מוסיפה עיריית בית שמש הערת: מתנצלים על אי הנוחות הזמנית.

בעירייה יודעים שאי הנוחות הזו לעולם לא תסתיים!!! 8 כיתות, זה לפחות עוד מאתיים ילדים, ואולי אפילו יותר. עוד מאה כלי רכב בצומת המסוכן הזה. נוסף לכלי הרכב שמביאים ילדים לביה"ס בית יעקב הצמוד,

נכון, העירייה שאפה לנצל את סמל בית הספר של פרוש לבניית כביכול תוספת ולא ביס חדש, בכוונה להישען על ביה"ס הקיים בכל התקשרות עם משרד החינוך. חשבתם על הסכנות? חשבתם על אי הנוחות הקבועה מהבנייה? לא לומדים את הלקח.

אתמול במליאה אוורירית של עיריית בית שמש אושר התקציב לבניית ביה"ס. מישהו בכלל התעניין במיקום? מישהו מחברי מועצת העיר התעניין לגורלם של ההורים והילדים המסתכנים סכנה מיותרת?

לא מספיק לכתוב על שלט 'עיר העתיד' צריך לחשוב לפני שכותבים תוכן נבזי כזה.

נושאים: מוסדות חינוך, בית שמש, עירייה, הנדסה
צומת שד' בן זאב אשכול
צומת שד' בן זאב אשכול
צומת שד' בן זאב אשכול
צומת שד' בן זאב אשכול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
עיר העתיד בונה ביס בצומת דרכים ללא חניה צמודה למוסד
משה.
(5 / 5)

נכתבה ביום חמישי, 14 במאי 2020, 08:09

ביקורת נכונה ,חשיפת הלקויות בהתנהלות המקצועית והפוליטית של העירייה ממש במקומה. קול זועק שהכתבה הזאת משמיעה ,צריכה לבוא בראש ובראשונה מחברי המועצה.אלא,שהכתבה מראה את חולשתה של בלוך וניבחריה.אין בחינת צרכים אמיתית ,אין תיכנון מקדים שלוקח בחשבון,מגבלות,קשיים,חברונות וכו. צדק העורך,מה שהיה .....זה מה שיש גם בזמן הזה.זאת עובדה והמציאות היא הראייה לכך. כמה חבל !!!!!