לאחר התלבטות: חגיגת ליל העצמאות כרגיל בלי זיקוקין

הממונה על האירועים, שיטרית: "החלטנו לא לבטל ולקיים בכל זאת את אירועי העצמאות. ברגשי כבוד אני מאוד שמח להזמין את תושבי בית שמש לחגיגות העצמאות שייערכו באמפי העירוני."

מוזמנים לחגוג
מוזמנים לחגוג

חוגגים או לא חוגגים את אירוע העצמאות? הדיון בשאלה הזו מעורר פולמוס לא פשוט, כן או לא, ואם כן כיצד. ואם לא איך אפשר בלי לציין את עצמאותנו? בשאלה הזו התלבטו גם בעלי הדעה בעיריית בית שמש ובראשם הממונה על האירועים המשנה לראש העיר. משה שיטרית, מי שהוביל בשנים האחרונות את האירועים השונים, התלבט ולא היה לו פשוטו להכריע.

" ברחבי הארץ רשויות נמצאות בדילמה אמיתית: לקיים או לא לקיים אירועי עצמאות? אלו המתנגדים מעלים טיעונים רציניים: אנחנו במלחמה. אזרחים נרצחו, חיילים נפלו ואנחנו נחגוג ונשמח בזמן ש-133 חטופים נמקים בידי האויב האכזר? אני מבין לחלוטין ערים שבחרו שלא לחגוג. זו החלטה קשה אבל הגיונית.

"מצד שני, זו בדיוק המטרה של האויבים שלנו. הם רוצים אותנו ככה. הדרך שלהם להגשים את חלומם שהוא מחיקתה של מדינת ישראל וסיומם של החיים היהודים כאן, עוברת בשבירת רוחנו. זה שלב בדרך.", "הם" זה האוייב, זה חמאס, זה סינוואר. "עם כל הצער והטרגדיה שהמלחמה הזאת הביאה על עם ישראל, יש לנו, כאומה, גם סיבות לשמוח ולהתגאות. אנחנו גאים במדינה שלנו, גאים בצבא שלנו ומודים לה׳ על הזכות לחיות כיהודים במדינת ישראל.

ראש העיר גרינברג ואני לקחנו בחשבון את השיקולים הללו, והחלטנו לא לבטל ולקיים בכל זאת את אירועי העצמאות בעיר. כן החלטנו לוותר על זיקוקים השנה. נחסוך מלוחמי הסדיר והמילואים מראות ורעשים שעלולים לפגוע בהם או בתושבים הסובלים מפוסט-טראומה. אז ברגשי כבוד אני מאוד שמח להזמין את תושבי בית שמש לחגיגות העצמאות שיערכו באמפי העירוני. יגיעו ליאור נרקיס העמוד הרשמי, נס וסטילה ויונתן קלימי. נהנה, נצחק, נפגוש חברים שלא ראינו, וגם נשמח. ויחד עם זאת, שום שמחה לא תהיה מלאה עד חזרתם של כל החטופים הביתה"

ועם כל זה אפשר לומר כי החגיגות השנה תהיינה מאופות משהו, על הבימה יופיעו גם להקות מקומיות, אולי גם זמרים חדשים, ממש כרגיל. כמעט. אגב אם התעניינתם האירוע ברמה א יתקיים כרגיל. ולסיום כדבריו של בר הסמכא המשנה לראש העיר אסור לנו לשכוח לרגע את אלה שבזכותם אנחנו כאן, החללים הרבים, החטופים והשבויים, את הפצועים הרבים ואת בני משפחותיהם. כולם, כולם בלבנו בלילה הזה ובכל הלילות.

נושאים: ליל העצמאות, בית שמש, משה שיטרית, אמפיחתיאטרון
מוזמנים לחגוג
מוזמנים לחגוג
מוזמנים לחגוג
מוזמנים לחגוג
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: