כבר אין בושה- אפילו הנראות לא חשובה לעיריית בית שמש

לתשומת לב המנכ"ל הבא: הליך בחירתך מלמד על בזבוז זמן יקר בעיריית בית שמש. תלמד ותקן ... 5 סיבות מוכיחות שההחלטה התקבלה לפני ההצבעה

ביקור תקוה חדשה. חפשו את יוחנן
ביקור תקוה חדשה. חפשו את יוחנן

אתמול התכנסה וועדת הבכירים בעירייה לאשר את מועמדותו של יוחנן מאלי, מי שהיה רמ"ט העירייה ועזב את תפקידו לתפקיד מנכ"ל העירייה הבא של עיריית בית שמש. בהרכב היושבים בלטה ראש העירייה דר עליזה בלוך. איתה ישבו גם היועץ המשפטי לעירייה, סגן ראש העיר משה שיטרית שהחליף ברגע האחרון את שלום אדרי, ונציג משרד הפנים.

ברור היה מראש שיוחנן ייבחר, כי היה מועמד יחיד, כי בלוך רצתה אותו מאוד, וכל הישיבה נועדה הרבה מאוד למראית עין. וכך אכן הייתה גם התוצאה, יוחנן נבחר לשמש בתפקיד מנכ"ל. גילוי נאות. איחלנו לו הצלחה. נדגיש, יוחנן נבחר, כי כך היתה גם הודעת הדוברות המבשרת על בחירתו. דהיינו היה צריך הליך בחירה ולא להסתפק במינוי.

למה ברור היה מראש שיוחנן מאלי הוא אשר ייבחר? ננמק.

1. כבר ב-27.12.21 יצאה הודעה מדוברות העירייה על בחירתו של יוחנן מאלי לתפקיד. בלוך בירכה באותה הודעה וסיימה את דבריה בהודעתה כי היא בוחרת ביוחנן מאלי. אז מה הטעם בישיבה שתוצאתה ידועה מראש? הודעת העירייה שלא במפתיע יצאה בדיוק לפני ביקור סיעת תקוה חדשה בבית שמש.

2. יוחנן מאלי. לא עיתונאים, לא אורחים מוזמנים אחרים, אלא יוחנן מאלי ישב בדיון מול סיעת תקוה חדשה. האם זה היה במסגרת החפיפה המתוכננת בינו לבין איתמר בר טוב, המנכ"ל היוצא? לא מוקדם קצת?

3. קבוצות ואטסאפ נועדו לתפקוד השוטף של לשכת ראש העירייה. עוד בטרם יבש הדיו על הודעת הבחירה של יוחנן מאלי, כבר צורף יוחנן מאלי לקבוצת הואטסאפ של בכירי העירייה. מנין אנחנו יודעים? אחת ההודעות שהופצה בקבוצה אחת כזו כללה את שמו של יוחנן. בהודעה זו ביקש סגן ראש העיר משה שיטרית למנות נציג אופוזיציה בוועדת הבחירה לבחירת עובדים בכירים.

4. וגם, בין בלוך ליוחנן מאלי שוררים יחסי חברות קרובים מאוד. השניים היו שותפים בפרוייקט חינוכי אותו ניסו להקים ולא ממש הצליחו. מי שבלבו ובמחשבתו רגישות מינהל תקין היה ראוי לפסול עצמו מלשבת בדיון כזה.

5. יוחנן מאלי במתכונתו הקודמת פנה ליועץ המשפטי של העירייה בניסיון להסדיר סיום תפקידו. מי הצביע בעדו? אותו אחד שיוחנן ביקש לסיים תפקידו, עתה מצביע לאישורו. האם יוחנן מאלי עוד יכול לבוא ליועץ המשפטי לדבר איתו על סוגיה במחלוקת? על סיום תפקידו? על מזג האויר בכלל?

אז עכשיו תסבירו מה הטעם בקיומה של וועדה כזו אם התוצאה ידועה מראש. למה להטריח נציג מטעם משרד הפנים שצריך לבוא מחוץ לעיר, לבזבז זמן יקר לראש העיר וכל מי שנכח בישיבה הזו אם התוצאה ידועה מראש?

בלוך רצתה מאוד את יוחנן מאלי לתפקיד המנכ"ל הבא, וכשהיא רוצה היא מקיימת. לא משנה מה החוק אומר, מה המנהל התקין דורש. מה הנראות הציבורית חושבת, מה הסדר מחייב. בלוך רוצה- זה מה יהיה אפילו היא תטרח אפילו לשבת בוועדת בחינה ולהצביע. אז ניסה להסביר מי שניסה כי היה צורך בבדיקת כשירותו של מאלי באופן טכני. ברצינות, אי אפשר לעשות זאת על פי קורות חייו, על פי ההמלצות שהונחו אם הונחו. תירוץ לא משכנע. מה עוד שנמסר לנו במפורש שההצבעה הייתה על מועמדותו ועל העניין הטכני בלבד.

בקיצור בזבוז זמן מילא. רק למה לעשות לציבור 'וואג'ע ראס' מהבחירה שהיתה בכלל מינוי.

הנה לך, יוחנן מאלי הנכבד, בסיס התחלה לעבודה בעיריית בית שמש- כמנכ"ל העירייה הבא- אנא דאג לסדרי מנהל תקין, כי בלי זה, כל תכנית וכל יוזמה לא שווה את הנייר וכל שכן את ההצבעה עליה.

נושאים: עיריית בית שמש, משרד הפנים, עליזה בלוך, יוחנן מאלי, משה שיטרית.
ביקור תקוה חדשה. חפשו את יוחנן
ביקור תקוה חדשה. חפשו את יוחנן
ביקור תקוה חדשה. חפשו את יוחנן
ביקור תקוה חדשה. חפשו את יוחנן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: