חובה להיערך ולהתארגן לקראת ליל הזיכרון תשפ"ד.

הטכס המרכזי בבית שמש הוא שם דבר בטכסים הארציים. מרגש, דומע, כואב. וכך צריך להישאר. להעמידו בתכנית מוגדרת מראש תוך מחשבה על טורח הציבור. אפשר לצמצם משעה ו-44 דקות להרבה פחות מזה. המילים אינם ביקורת נגד מישהו או משהו, הם לתיקון מה שאני מרגיש כבר שנים באיבוד הערך החשוב של הלילה הזה.

ליל הזיכרון
ליל הזיכרון

עיריית בית שמש חייבת לארגן עצמה לקראת יום הזיכרון תשפ"ג. לא משנה באם השלטון העירוני יתחלף בחרדי, באם תישאר עליזה בלוך תישאר או באם יבוא נציג ציוני אחר. המצב כפי שהוא היום חייב להביא לדיון ארוך, עמוק, טיפול בכל הנושאים העולים על סדר היום במהלך היום הקשה הזה.

אי אפשר שלא לדמוע, אי אפשר שלא להיקרע מכבדות הזיכרון הכאב והיגון. מי שבאמת כואב נפילתם חייב להתייחס למילים הבאות. ואני מבקש מראש סליחה מהעובדים, פועלים ועוסקים נמרצות כדי שהאירוע הזה אכן יהפוך למה שהוא, ואני בטוח שהם משתדלים.

יום הזיכרון יקר לכולנו, וחשוב שלא יהיו בו פייקים.

ראשון: כניסה תוגבל עד חמש דקות לפני הטכס. מי שלא מספיק להגיע בעיה שלו. לא משנה מי, חבר מועצה, נבחר ציבור, יו"ר מזכירות הוועד העליון של עובדי המאפיות או טייס קרב לוחם מפקד טייסת. אין כניסה אחרי השעה 19:55 לרחבת הטכס. כך יימנע הביזיון של משוטטים מחפשי כיסאות פנויים, כך כולם יתרכזו ויעמדו בצפירה להתייחד עם זכר הנופלים. כך תימנע הבושה של משוטטים לפני שורת המכובדים הראשונה.

2. אין 'טיולים' ברחבת הטכס. עוברים מצד אחד של הבימה לצד שני באמצע הטכס ובמהלכו. שוב לא משנה במאי הערב, מפיק האירוע, אחד ממשפחות השכול או אורחים. פשוט למנוע טיילת לפני הבימה, לפני המנחה, לפני האנדרטה. האנדרטה מביטה בנו כמו שאנו מביטים ושומרים על כבודה.

3.טכס מוגבל בזמן. לא יתכן שהטכס המרכזי יתנהל במשך שעה ו-44 דקות. 104 דקות ארוכות ונצחיות שחלקם מיותר לגמרי. יש אלמנטים בטכס שהם מחוייבי המציאות, הורדת הדגל, הדלקת נר זיכרון, תפילת יזכור, בלעדיהם אין טכס, אותם צריך להדגיש. מזג האוויר קר או חם (אתמול היה קריר), טשטוש הריכוז הנדרש באירוע ובמהלכו גורם לעיתים לאיבוד התחושה הנכבדת הנדרשת. כך שרה לא תעשה לעצמה סלפי באמצע האירוע... כך עובד מדינה לא יביא הודעות למכובדו בריש גליה.

4.אין צורך בנאומי ציונות רבים. אחד מיותר. אתם תחליטו איזה מהם. ראש עיר, סגן ראש עיר, שר אורח. מי שנואם היום לא ינאם למחרת. או מי שנואם כאן אחר יוכל לנאות בבימה אחרת. היום ברוך ה יש כבוד לנופלים ברוב פעם בכל האירועים המתקיימים. אהבתי שסגנית ראש העיר נטלה על כתפיה השתתפות בטכס במתנ"ס, והותירה את הבימה המרכזית לאחרים. לימדו וחיזקו.

5. צמצום קטעי 'האמנות' או השירה. כן, ברוך התברכנו בכישרונות מקומיים מצויינים. מוסיקליים, מנגני כלים, וגם כאלה שגרונם הוא הכלי הכי נאה והחשוב. אפשר לצמצם חלק, בדקו כמה היו באירוע האחרון, האם לא מוגזם? שיר או שניים. כל היתר אפשר לצמצם.

6.קדיש- אמירת קדיש בידי נציג אחד מהמשפחות השכולות. זו אולי כוונה יפה לתת לכולם לומר דיש, אבל זה מעכב. העלייה לבימה לוקחת בין 3-4 דקות ארוכות של המתנה. טירחא דציבורא.

7. החלק האמנותי עם המוכשרת וסליחה שאני לא יודע לבטא את שמה, פשוט לא לעניין היה. זמרת מוכשרת, שרוקדים מסביבה, זה לא היה עד היום. אנא שקלו שוב.

8. מכובדי ודי. רשימת הנוכחים מכובדת מאוד גם בלי שתזכירו כל אחד לפי כבודו ומעלתו. הזכרת ראש העיר, שלושת סגניהם, (איך לא שנת בחירות) , השרה האורחת, יו"ר סיעת הליכוד, ויו"ר וועד העובדים. אנא הפסיקו עם הכבוד המיותר הזה. איש לא מחכה לכך. אני מקווה שגם בעלי התפקידים. אני בא, לפחות אני בא לטכס הזה להתייחד עם הנופלים ולהתרגש מהאירוע היפהפה שעורכים כאן. חיסכו מאיתנו את הפוליטיקה.

9. חובת נוכחות. בעלי תפקיד בכירים בעיר חייבים להיות נוכחים. מרא דאתרא בודאי, שופט בית המשפט המקומי. חשוב נבחרי מועצת העיר כולם. (היו שנעדרו אתמול). בעלי תפקיד בכירים בעירייה. כמובן אלא אם עליהם להיות נוכחים בטכסים עירוניים אחרים.

10.תודות. היה חסר רק שיזכירו אתמול תודה למוכרת הפרחים שסידרה ועיצבה את הבימה. שלחו להם מכתב תודה בתום האירוע. שילחו להם זר פרחים עם צ'ק מצדי. חיסכו לנו דקות תמימות בקור המקפיא. חיסכו לנו דקות מיותרות מבוזבזות.

סיכום: תודה לעורכים, המפיקים, החושבים, הדואגים, המממנים, המופיעים, המוסיקאים, התאורנים, אחראי מערכות הקול, מדליקי משואת היזכור. תנועות הנוער וכל מי שאני מקווה שלא שכחתי תפקידו. היה אירוע מצויין. כדי שיהיה מצויין עוד יותר, חשוב שתטפלו בנקודות הנ"ל. לתשומת לב המארגנים.

נושאים: ליל הזיכרון, בית שמש, הפקה. היערכות
ליל הזיכרון
ליל הזיכרון
ליל הזיכרון
ליל הזיכרון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: