החלטת וועדת ההקצאות לא נתקבלה כי האדריכלית לא הגיעה

האם הצפיפות בנחל מאור תמנע עומס נוסף ופגיעה באיכות חיים לבניית כולל ובית כנסת נוסף? התושבים המתנגדים מציעים את שכונת המשקפיים כפיתרון

שכונה חדשה
שכונה חדשה

צפיפות מבנים מעיקה על תושבי שכונת המשקפיים, הפיתרון אותו דורשים עדיין לא נמצא, וכבר יש תופעה דומה הפעם ברמת בית שמש א. ומעניין, שיוזם הבקשה להקצאה מציע את ... שכונת המשקפיים כפיתרון, קרי יש שם שטחים, ושם נתן לבנות את הנדרש להיבנות ברמה א.

הנה הפרטים.

עמותה בשם בית דב בער ורפאל - מכון ללימודי הלכה מבקשת לבנות בית כנסת ברח' נחל מאור. מבקשת לנצל זכויות על גג מבנה עירוני (גן ילדים) לבנות עליו בית כנסת בגודל של 250 מ"ר. התופעה מוכרת מנחל דולב, ומעוד מקומות אחרים ברמה, אז למה שלא יהיה גם בנחל מאור.

הגישה העמותה בקשה אשר פורסמה בשכונה ומיד יצאה תגובה- התנגדות כנדרש. היו אף נימוקים, שנשלחו לוועדת הקצאות לא להמשיך בקידום הבקשה.

המתנגד , תושב השכונה בשם משה רוס, החליט להגיש התנגדות מנומקת. הוא שיגר מכתב שתמציתו בפרטים הבאים: "הרחוב צר, מכיל כבר הרבה מוסדות ציבור של חינוך ובתי"כ. יוצר מצוקת תנועה וחניה גדולה. עוד בי"כ עם אולם, יחריף את הבעיה. יש בקשה של מנורת המאור להרחבה. יש בדרך שינוי תב"ע במגורים. והכל ביחד ייצור מצוקה יותר גדולה. מתפללי העמותה המבקשת אינם תושבי הרחוב." מוכר לכם? כן משכונת המשקפיים, גם שם הדיירים מלינים באותו סגנון על בניית עוד שני מוסדות חינוך, וגם מקווה באותו רחוב צר לתנועה ולהולכי רגל ולמכוניות גם יחד. משה רוס אף טרח והתייצב לפני חברי וועדת ההקצאות והוסיף: "בניית המבנה תגרום סבל לילדי הגנים כל תקופת הבניה שיכולה לארוך זמן רב".

ללמד זכות על העמותה הגיע נציגה חנוך סנדראי. אשר מביא כדוגמא את המתרחש בנחל דולב. "השטח הוגדר בתב"ע כשטח ציבורי ואין עילה משפטית של השכנים להתנגד לניצול שטח ציבורי כל עוד וזה עומד בתקני התנועה והחניה ברחוב הסמוך נחל דולב יש גם כזו כמות של מוסדות ציבור רבים בקטע רחוב קטן. כל השכונה בנויה כך. למעשה, מודבר בבנייה קטנה. תעשייתית ומהירה, לא תפריע לילדי הגן ובעז"ה לא תפריע גם לשכנים. לא מדובר באולם אירועים".

ומה ההחלטה של וועדת ההקצאות? למזלם הטוב או הרע, תלוי את מי שואלים. מכיוון שאדריכלית הוועדה (המהנדסת העירונית ענבר וייס) לא הגיעה לוועדה אז ההחלטה תימסר מאוחר יותר.

נושאים: בית שמש, נחל מאור, נחל דולב, שכונת המשקפיים
שכונה חדשה
שכונה חדשה
שכונה חדשה
שכונה חדשה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: