הילדים עדיף שיתעסקו בלימוד תורה לשמה

התקפות על שוטרים על אנשים, מול עיניהם הפקוחות של הילדים מקלקלים והורסים את החינוך הניתן במוסדות החינוך החרדים. מה הפלא שאפילו כבוד האדם נרמס בעיני זאטוטים מבתי מדרשות

הפגנה בחפציבה בשבוע שעבר
הפגנה בחפציבה בשבוע שעבר

לא כעיתונאי, לא כאיש חינוך, כאדם אני מבקש לכתוב הפעם. בצלם אלוקים ברא את האדם. ואני מחשיב עצמי לאדם ככל האדם. יצאתי לשכונת נחלה ומנחה, לבדוק האם אכן מתקיימות הנחיות משרד הבריאות באשר לפתיחת מוסדות חינוך מיד לאחר פגרת סוכות שלא הייתה לכולנו כידוע, כי הרי על כולנו נגזר להיות בסגר.

איני בן השכונה, ולבושי העיד עלי כזר שבא לבקר בשכונה לא לו. מותר. בהערכה גסה 70-80 ילדים הקיפו את 'הזר' החדש שהגיח אליהם משום מקום.. מילא. אפשר לסבול, אפשר אפילו לברך... אבל.

התנהגותם כלפי בחלוף דקות מעטות הייתה התנהגות שאינה מתאימה לילדים בגילם, והם בסה"כ בני 6 אולי 10, אולי 11. תינוקות שנשבו.

התנהגותם הייתה של פראי אדם, אדם נורמלי לא היה נוהג כפי שהם נהגו כלפי. עומד אדם, מבוגר, שיער שיבה מה לעשות הגיל נותן סימניו, עוטה מסיכה, ועבור הילדים הייתה זו סיבה להתעמר בו, מקיפים את ה'פלא' האנושי שזה הגיע לחצר שכונתם. עדיין זה לא נורא.

פתאום, כמנצח על מקהלה, החל אחד מהילדים משתעל לפני. הסימן הזה פתח מקהלה. הסובבים החלו משמיעים קולות, מפגינים איך כולם למדו להשתעל, כאילו יצאו משיעור מודרך, מתי להשתעל חזק, מתי להנמיך, מתי לפלוט הבל פה החוצה ומתי לכוון לתוך השרוול. ילדים בני 6-10. מעניין מי לימד אותם. ולא אמרתי מילה רעה אחת, גם לא התרסתי. חייכתי, אולי חיוכי הזכיר להם משהו. חייכתי כי מראה כזה, שקבוצת ילדים גדולה סביבי לא חוויתי כבר שנים רבות מאז עזבתי את מערכת החינוך.

הילדים שסבבו אותי, מילא היו רק משתעלים. אבל לירוק לכיווני!!! כאילו הייתי סרח רע שדבק ללשונם. למה? בגלל ששאלתי מה עם המסכות שלכם או שביקשתי מהם להתפזר מסביבי, אקט זהירות מתבקש בשל השכונה האדומה בה הם לומדים- מתגוררים.

התופעה הזו מצטרפת לסרטונים שהגיעו אלי מנוכחות משטרתית ברח' סיני- רחוב בדרך כלל שקט, למרות היותו רחוב עם מגורים מעורבים חילונים וחרדים. בסרטונים, ששה עד שמונה שוטרים שהגיעו למוסד חינוכי בו התקהלו תלמידים בניגוד להנחיות. החרדים במצוקת מבני חינוך. שוכרים גם דירות לשמש כבית לימוד. יפה, רע, למקום אחר בזמן אחר. היום, בעניין היחס לשוטרים.

כוח חוק שמגיע לאכוף הוראות החוק הופך להיות אויב. השיח כבר אינו שיח, הדיבור כבר אינו כלי לסביבה הזו. מקרה קלאסי לפעילות משטרתית עדינה, רכה, לא צריך אלות ולא גז מדמיע. במילים אפשר לפתור את האירוע. לעומת זאת מה קורה? מתחילים הקללות והצעקות, כרגיל במקומות כאלה. אחד מהילדים, היו שם עשרות, צולם משליך אבן או אביזר אחר שנפל רחוק מהשוטר. למה שוטר הופך להיות אויב הילד החרדי? איך זה קורה? ולא בפעם הראשונה.

כבר נתקלנו כקבוצת ילדים ובוגרים תקפו קצין צה"ל ברחוב ראשי, קראנו איך עיתונאית הותקפה בידי המון זועם בשכונה אחרת.

ימים אחדים קודם לכן קבוצת שוטרים שהגיעה לשכונת סלונים בחפציבה נסוגה מהמקום. התמונות כואבות. הדיווח מספר ששניים מהמפגינים נעצרו, בני 16 ו-20. היו שם מאות ילדים שנכחו בנסיגת השוטרים. ההמונים, הבוגרים והילדים יחדיו איימו על חייהם של השוטרים. קריאות נאצה שלא מתאימות לצאת מפיהם של ילדים. נאצים, היא אחת מהן... לא אחזור הרבה על המילה הזו.

מנין הגיעה המילה המעוררת תועבה אל לשונם? לא לימדו אותם בבתי מדרשות, בטוח שלא. מהרחוב, כן מהרחוב בו התקהלו יחד עם הוריהם ובני דודיהם וקרוביהם והפגינו נגד נוכחות משטרתית שבאה להגן על בריאותם.. כל מה שנלמד בבית מדרש נשכח.

והתופעה הזו חוזרת על עצמה ברחובות בערים רבות וגם אצלנו, שריפת מיכלי אשפה מהי אם לא ונדליזם לשמו שנועד לפגוע ברכוש הציבור. גרפיטי מה עושה אם לא כיעור זירה ציבורית .

הרעל הזה מנין הגיע? איך הגיע? האם לפני שמלמדים אותם ברייתות ומשניות וסיפורי חסידים על החפץ חיים לא מלמדים אותם נצור לשונך מרע. אם יש חולק עלי שהביטויים וההתנהגויות האלה אינם רע, בבקשה שיעמוד מולי ויקשיב לרחשי ליבי על אותו ביקור בקדושה ומנוחה.

ילדים, כן ילדים זו שמחה. השימוש בילדים למטרות כאלה יביא להרס וחורבן קודם כל על הקהילות. הילדים יבגרו ויהיו לאבות, ומה ואיך ינהגו ילדיהם? אה... יעשו טוב לעצמם הבגירים ברחובות האלה, השאירו את הילדים מחוץ למשחק המכוער הזה. איני מסכים כלל לדרך להביע את הכאב בידיים, מי שמבקש למחות זכותו. יש דרך ויש תרבות, ומעל הכל כולנו בני אדם. בצלם אלוקים ברא את האדם.

אדם באשר הוא אדם עלול לצבור גם מרירות על החלטות כאלה ואחרות שאינן לרוחו. וזכות הציבור לצאת ולמחות נגד פגיעה בזכויותיו. זכות ההפגנה קיימת בכל מקום, הפיכת ההפגנה לכלי הרס אינה זכות. ומה שעושים המפגינים האלה, כמו בבלפור זה הרס של החברה הישראלית. יש סגנון למחות, יש סגנון להפגין, יש סגנון לומר את המר אשר על ליבך. נאצי? לתקוף שוטרים? לירוק על אזרח? להשתעל בפניו של אדם מבוגר? זה לא התרבות שלנו כבני דור התנ"ך, הברייתות והמשניות.

המציאות הזויה, לדאבון הלב הבעיות הפוליטיות מחרחרות לתוך השורות ומקלקלות כל גינה טובה. השאירו משהו לגדולים להתעסק בו, הילדים? אלו עדיף שיתרכזו בעיקר לימוד תורה לשמה.

נושאים: משטרה, חינוך, חרדים, עליזה בלוך, ישעיהו אענרייך
הפגנה בחפציבה בשבוע שעבר
הפגנה בחפציבה בשבוע שעבר
הפגנה בחפציבה בשבוע שעבר
הפגנה בחפציבה בשבוע שעבר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הילדים עדיף שיתעסקו בלימוד תורה לשמה
גולש אנונימינכתבה ביום שישי, 23 באוקטובר 2020, 05:30

אלו לא חרדים, אלו חסידים, שאין בהם לא תורה ולא דרך ארץ ואינם מן היישוב. הקטע הוא שבדיוק עם הטיפוסים הללו כרתו החילונים ועליזה ברית, ולא עם החרדים. עכשיו תאכלו את הזבל שקידמתם בעירייה...

הילדים עדיף שיתעסקו בלימוד תורה לשמה
רמינכתבה ביום שלישי, 13 באוקטובר 2020, 08:51

לצערי ניסיון העבר ברמב"ש ב מלמד כי במקרים רבים לא נדובר בהזנחה אלא במדיניות מכוונת בהנחיית חלק מהמלמדים בתלמודי התורה.