בית שמש אומרת תודה למנכלית הפורשת

במהלך זריז של פרידה והעמדת מחליף, סיימה מנכ"לית העירייה מינס כהן את תפקידה בבית שמש. אדרי בביקורת חריפה על התנהלות בלוך, לדעתו הגורם המרכזי בסיום תפקידה החפוז של מינס

בלוך עם מינס
בלוך עם מינס

חלפו פחות משבועיים (מיום ראשון בשבוע שעבר עד יום רביעי השבוע) מנכ"לית מסיימת תפקיד, יש ועדה לבחירת מנכ"ל, יש מנכ"ל, ויש אישור במליאה. הליך מזורז כזה לא היה בבית שמש לפחות ארבעים שנה . הליך מזורז שמעלה הרבה תהיות על הסיום, על המניעים שהביאו את מירה מנס לשם, ואת העובדה שיש מנכ"ל, מכר ותיק של עליזה בלוך.

בכל מקרה אתמול בערב נפרדה בית שמש ממינס בכינוס מליאת מועצת העיר. בהיעדרם של 10 חברי מליאה, ובנוכחות דלה מאוד של תקשורת. בלוך בדברים קצרים של תודה על השותפות, על העשייה ועל הובלת תהליכים ששיפרו את התנהלות העיר וגם באגרטל פרחים עשיר לזכור מה שהיה כאן בבית שמש. "הצעתי למינה להישאר איתנו, והיא בינתיים תהיה בוועדה מייעצת קרובה". דמעות לא היו למרות שמדובר בשתי נשים. אגב זו פעם ראשונה שהיתה מנכלית לעיריית בית שמש וכנראה גם אחרונה אם ברטוב יתמיד עד סיום הקדנציה, בפעם הבאה כאשר יהיה כאן ראש עיר חרדי מן הסתם יעדיף אחד שלא היה יועץ לשולמית אלוני.

מינס בדברי סיכום לפני הנוכחים, הציגה סיכום קצר, "הכנסנו תהליכי ניהול, שיפור השירות, איך מתייחסים לתושב, שיפרנו מצב לעומת קודם. אני מסיימת בתחושת סיפוק במה שעשינו. בנינו תכנית עבודה מסודרת, לבית שמש אתגרים רבים והיתה לי חוויה להיות כאן ללמוד על רשות מקומית ועל צרכיה בעיקר של עיר בתנופת בניה, עיר של 132 אלף תושבים".

"בית שמש עוברת מהפכה ענקית, יש מהמורות, ויש כעסים. אני מאמינה בסופו של דבר המהפכה תצליח. ובאשר לחברי מועצת העיר הפוליטיקאים, היתה לי חוויה חיובית לעבוד איתכם. לאיתמר אני מאחלת הנאה והגשמה של כל כישוריו אותם הוכיח כבר במקומות אחרים".

חברי המועצה לא מפספסים את הרגע. הראשון היה שלום אדרי, נציג יחיד לסיעת הליכוד בערב הכינוס הזה. אדרי ניצל ההזדמנות להאיר את דרכו של ברטוב. "חבל שאנחנו נפרדים אחרי שנה, בחורה מוכשרת מאוד ורצינית שלא נתנו לה לעבוד. ראש העיר שלנו חושבת שהיא יכולה לעשות את העבודה של כולם. אם ראש העיר תמשיך ככה עוד בכירים יעזבו. (פונה ברטוב) גם אתה תעזוב בעוד כמה חודשים. אני אומר לכם אם היא חושבת שהיא יכולה לנהל את הכול ולא לתת לאחרים לעבוד אז עוד בכירים אחרים ילכו בעקבותיה". דברים נכוחים שברטוב מן הסתם ייקח כצידה לדרך הארוכה שהוא יצא אליה.

חברי מועצה האחרים, כל אחד ברגעיו הקצרים סיפר על חוויה אישית ממפגש עם מינס, שלמה ברילנט הזכיר את הרגעים האחרונים לתפקודה כמנכלית. "כאשר אדם אפילו ברגעיו האחרונים בתפקיד מתייחס כאילו הוא ממשיך לעבוד זה מעיד על אופיו ועל רציניותו. בהחלט התרשמתי ממירה ועל הכול אני מודה לה".

בסיום העניקה ראש העיר למירה מינס סחלב.

מירה מינס קמה ועזבה את המליאה, מותירה אחריה דיון מרתק בתכניות בניה ופיתוח בשכונות החרדיות בעיר. שוהה מספר דקות במשרדה לעוד שיחת טלפון, בדרכה לביתה למשפחתה. מינס תמשיך להימנות על שורת עובדי העירייה עד ערב פסח, בעיקר לפגישות מייעצות ואו לחפיפה למנכל המחליף ברטוב שכבר אתמול בערב אושר במליאה ואף הואצלו ו סמכויות כמו אישורי חתימה על המחאות וכן חברות בדירקטוריון החברה הכלכלית.

נושאים: מירה מינס, איתמר ברטוב, עליזה בלוך, עיריית בית שמש, שלום אדרי
בלוך עם מינס
בלוך עם מינס
בלוך עם מינס
בלוך עם מינס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: