היכל ההיסטריה- מתי תיגמר ההתרגשות?

אין יום ואין שעה שלא מזכירים לנו כי בנו כאן היכל תרבות, הבנו, אנחנו משלמים על כך. כל מופע גובה מכרטיס האשראי של כל אחד מאיתנו כמה שורות. אז למה מתאמצת ד"ר בלוך להעלות סרטונים על הביצה שנולדה

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
תמונה מסרטןן מופע הצעירים
תמונה מסרטןן מופע הצעירים

אולי זו ההתלהבות? אולי זה המחסור שהיה כאן כל כך הרבה שנים? אולי בכלל מנסים לעבוד עלינו? באמת, אני תוהה לרגל גל הפרסומים השוטפים מבית היוצר של ד"ר עליזה בלוך, ראש העיר בית שמש, ואני שואל את עצמי, מתי זה ייפסק? מתי תפסיק ההתרגשות?

היום או אתמול העלתה לרשת החברתית הגב' בלוך סרטון של אגף צעירים בו נראים צעירים רוקדים במופע כלשהו בהיכל התרבות העירוני. סרטון על הופעה הזו, וסרטון שני על ההופעה השנייה ותמונות ממפגש עם אמנים, ועליה לבימה לברך את הנוכחים, באמת, האם זה לא מוגזם? ואם אגף צעירים מעוניין, יואיל בטובו מחזיק התיק או מנהל היחידה להעלות. למה ראש העיר מקדישה לכך מאמץ? האם היא יודעת משהו שאנחנו לא יודעים שההיכל למשל לא מתמלא, ושאולי סדרת המינויים לא מצליחה להתרומם...

קצת, רק קצת אני מצוי בעולם התרבות. אני לא ניהלתי בחיי איזה מכון או מרכז אקדמי, אבל קצת הייתי בהופעות בבימות מרכזיות. כלומר ראיתי מופעים, ראיתי הצגות, אני גם קורא כמוכם על רשויות אחרות בהם הוקמו היכלות תרבות. לא בשנת 2021 אלא הרבה לפני כן. בכרמיאל, באור עקיבא, עפולה, לוד, ועוד הרשימה ארוכה. לא ראיתי כזו היסטריה אצל מנהלי וראשי הישוב שם, לפרסם את עצמם ואת ההיכל שוב ושוב. לא שזה מפריע או מזיק לפרסם, אבל כשזה יוצא מדמות ציבורית זה מחייב איזה היגיון מוסבר.

בסדר, הבנו, נפתרה בעיית בניית ההיכל לתרבות בעזרתם האדיבה של משרד השיכון ומפעל הפיס. הם נתנו כסף והרבה כסף, ומגיע להם כל התודה. נדמה כי כבר אמרנו זאת כמה פעמים, ואם זה לא מספיק אז נודה להם שוב- תודה רבה!!!

מה הלאה? מופעים? הלו, המופעים האלה לא בחינם!!! כדי לראות ולשמוע את עידן עמדי שילם הציבור מכיסו, לא בחינם נכנס. כדי ליהנות מהצגה של קושניר או מושונוב שילמו הצופים ממיטב כספם כדי לחזות בהצגה ראויה. וכן הלאה כל מופע הגיע להיכל והתושבים שילמו כדי לצפות בו. אז מגיע ברכה לתושבים הצמאים שבאים ליהנות.

למה צריך להזכיר לכולנו שוב ושוב שנבנה כאן היכל תרבות. התושבים חיים את זה, מרגישים את זה בישראכרט, בכאל, בכרטיסי האשראי השונים. אתם בעירייה גם מרגישים ולא מדווחים. למשל למה התנהלות הכספית של ההיכל נופלת על כתפי העירייה? כמה העירייה משתתפת בהוצאות? מאיזה תקציבים היא משתתפת במימון? בשאלות האלו תקדיש הגב' בלוך זמן להשיב, להסביר.

ועם כל הביקורת שלנו, כן יש משהו מיוחד בפתיחת היכל תרבות בבית שמש. ואולי במחשבה שניה מכאן ההתלהבות. לא חשבו שיקום כאן היכל, ועוד יותר חשבו כשיבנה הוא יהפוך לכולל... למה? כי בית שמש עיר חרדית בה הציבור הדורש וצורך תרבות מתמעט מידי שנה ועוד כמה שנים כבר בהיכל הזה יקיימו הילולות ומופעי קסמים לילדים.

לסיכום: שראש העיר תמשיך בהתלהבותה ובהיסטריה שלה לקדם יחסי ציבור (תחום מצויה בו היטב) להיכל. זה חשוב גם לדורות הבאים שלעולם לא ישכחו את המטרה לשמה הוקם ההיכל- העשרת חיי התרבות העיר ולא שום דבר אחר.

נושאים: בית שמש, היכל התרבות, מפעל הפיס, משרד השיכון, עליזה בלוך
תמונה מסרטןן מופע הצעירים
תמונה מסרטןן מופע הצעירים
תמונה מסרטןן מופע הצעירים
תמונה מסרטןן מופע הצעירים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
היכל ההיסטריה- מתי תיגמר ההתרגשות?
שי
(5 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 12 בדצמבר 2021, 00:46

זה לא חדש שעליזה מתנהגת במגלומניות מוזרה. היא עסוקה כל היום ליחצן את עצמה בכל מקום.