בלי הליכוד- בלוך יכולה לגדל חסה בשטחים

טוב לה לחשב מסלול מחדש, לסוקר להבין יותר את הפרטים, להתחיל להרכיב מחדש את הפאזל, מה שהצליח לה במזל בפעם הראשונה לא יעמוד לה בפעם השנייה. בטוטו או בלוטו קשה לזכות פעמיים.

קמפיין צילום: מיקי רווח
קמפיין צילום: מיקי רווח

האסטרטג שלמה פילבר (׳דיירקט פולס׳) המלווה את הקמפיין של עליזה בלוך תיאר בפני הפעילים שהגיעו לערב השקת הקמפיין: ״מאד התפלאנו והופתענו לטובה מהעובדה שלמרות שבית שמש גדלה ב-50 אלף תושבים ורובם חרדים, לעליזה יש סיכוי יותר גבוה להיבחר הפעם מאשר בפעם הקודמת והסיבה היא האמון הבלתי מסויג שנותנים התושבים בהנהגה של ראש העיר עליזה בלוך״.

אין דבר מופרך יותר מאמירה כזו מצד סוקר מכובד ונחשב. אנחנו למדי ניסיון בעיר, היינו כאשר ראש מפלגה הבטיח למועמד שהוא איתו ושעה לפני הבחירות נהג אחרת. אצל החרדים, הכל תלוי במזג האויר באלעד, בביתר, בעמנואל, בבני ברק, ברכסים, מודיעין עילית, וכן הלאה. עד הרגע האחרון בו יוכלו החברים הרבנים הגאונים להכריע שום דבר לא סגור ולא חתום.

במערכת הבחירות הקודמת קיבלה עליזה בלוך לראשות העיר בעיר הוותיקה 17040 קול.

בשכונות החרדיות הנה המספרים:

רמב"ש א' 4022

רמב"ש ג 877 קולות

נחלה ומנוחה 62 קול

יפה נוף 142 קול

רמב"ש ב 258 קול

חפציבה 62 קול

סה"כ 22463 קול

כל המספרים האלה ישתנו בהתאם לעלייה בגידול מספר המצביעים שיעמוד היום על כ-86 אלף מצביעים. (אחוז הצבעה משוער 68%)

הסוקר הנכבד יוצא מתוך נקודת הנחה שבית שמש הותיקה תצביע כמקשה אחת לעליזה בלוך. הוא גם מבין שמחנה הציבור הדתי לאומי גם כן יצביע עבור בלוך.

כדי שבלוך תהיה ראש עיר חייבת להביא הפעם לפחות 27-28 אלף קול מכל השכונות.

מניין תביא בלוך את המספר הענק הזה?

נעיר הערה חשובה, אבוטבול קיבל בעיר הוותיקה 2282 קול. האם גרינברג מסוגל לשחזר את המספר הזה? בכל זאת, בית שמש היה אבוטבול אהוד בקרב האוכלוסיה הותיקה הרבה יותר, גרינברג יתקשה לקבל אותו אחוז מצביעים 11.45% בעיר הוותיקה.

בלוך צריכה להביא בעיר הוותיקה הפעם יותר או לפחות 17.040. שני נתונים חשובים לידיעה: בעיר הוותיקה כבר מתגוררות מאות משפחות חרדיות, מצביעות ג. המספר שילש ואולי גם ריבע את עצמו מאז בחירות 2018. במקביל רבים מהציבור החילוני עזבו את העיר הותיקה ועקרו מכאן לערים אחרות. ראו את מספרי ההגירה בין 3500-4000 איש בשנה!!! והרי לכם ירידה גם במספר המצביעים המסורתיים. יש בוותיקה הרבה יותר מצביעים , אבל אי אפשר להגדיר אותם כמצביעים בטוחים למחנה הלאומי/עליזה בלוך.

בלוך ופילבר לא יכולים לבנות על זה שבית שמש הותיקה תיתן לבלוך את המספר המרשים מבחירות 2018. כמה היא עשויה לקבל? להערכתי המשוערת, הרבה פחות. הרבה הרבה פחות מאשר המספר שיביא אותה לראשות בקדנציה שניה.

בשעה שהיא ביריבות קשה עם הליכוד, ועם המחנה הדתי של רינה הולנדר, הבית היהודי-עצמה יהודית. אם לא יקרה לה נס, והליכוד יחליט בסופו של דבר ללכת נגדה, 6763 קול שקיבל הליכוד בבחירות הקודמות, והרבה יותר פוטנציאלית לפי הבחירות לכנסת- כ-7783 קול, רובם, חלקם או מיעוטם מספיק כדי לקלקל לבלוך את החלום. בלוך בונה על אישיותה, שתצליח לשכנע להצביע ולהעדיף אותה ע"פ מועמד חרדי. למה ישאל המצביע? מה את שונה ממועמד חרדי? האג'נדה דומה, המטרות אותן מטרות. לפחות יודע המצביע שמבחינתו הלכה העיר ואבדה התקווה, אז מה זה משנה מי ראש העיר.

אומרת עליזה בלוך: ״מערכת הבחירות הזאת היא לא בין אנשים, אלא בין תפיסות שונות: בין תפיסה שאומרת התחלנו לבנות את העיר ואנחנו רוצים להמשיך ולקדם אותה, לבין תפיסה שמחזירה את העיר לתקופת הדילים שבה פעם בוחרים מועמד אחד בתמורה לתמיכה באלעד או ברכסים ומתייחסת לתושבים כסחר-מכר בין פוליטיקאים." בעניין הדילים, אני איתה. בעניין החשוב יותר, איזו עיר נבנתה כאן בחמש שנים האחרונות, התשובה ברורה, עיר חרדית. עיר שהיתה פעם עם 39% ציוניים, והיום הידרדרנו ל-29%. בסוף הקדנציה הקרובה כבר נהיה על סף 20%.

בלוך ופילבר בונים על החרדים שיצביעו לבלוך, אין בעולם מקרה דומה. (ירושלים אין מועמד משלהם) חרדים לא יצביעו לבלוך כשיש מועמד משלהם. חרדים לא יצביעו גם לאשה. שכחתם- מה קרה השתנו הכללים תוך חמש שנים? חרדים יצביעו בסופו של דבר לפי מה שיאמרו להם הרבנים, ביודעם שאחרי בחירות גם אם הפסידו היא תיקח אותם לקואליציה שלה. בשבילם זה הימור, הימור לקחת את בית שמש עכשיו, ולהציל את המחדל של 2018, או לוותר מראש ולחכות להזדמנות הבאה. ואין אצל חרדי מצוי נתון לדחות, מה שתוכל לקחת היום אל תדחה למחר.

לסיכום האשליה שנוטעים בה ובציבור: יכולה להסביר באיזה מילים שהיא תרצה, בלי הליכוד, לא יהיה לה 27,000 קול כדי להיות ראש עיר. ש"ס והיא לבד, ועם רסיסים מהציונות הדתית לא תגיע ל-20000. הנה זה כתוב לכם כאן שחור על גבי לבן. כל עוד תמשיך בלוך במגמה שלה לבנות על עבודת סולו שלה להשיג, בלי להבין שבפוליטיקה ההצלחה היא לשותפים בלבד!!! לא רק שהיא מתאבדת, אלא כל התקווה לעשות כאן מודל ירושלים לא יצלח. ראו ערך מאמר דעה שכתבתי כאן לפני מספר שבועות, תחת הכותרת, המחנה הציוני על מי תיפול האחריות לתוצאות?

טוב לה לחשב מסלול מחדש, לסוקר להבין יותר את הפרטים, להתחיל להרכיב מחדש את הפאזל, מה שהצליח לה במזל בפעם הראשונה לא יעמוד לה בפעם השנייה. בטוטו או בלוטו קשה לזכות פעמיים.

נושאים: בחירות 2023, עליזה בלוך, ליכוד, חרדים, שלמה פילבר
קמפיין צילום: מיקי רווח
קמפיין צילום: מיקי רווח
קמפיין צילום: מיקי רווח
קמפיין צילום: מיקי רווח
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: