עיר ללא אלימות - בלי ביקורת עצמית לא נתגבר

מי שרוצה למגר אלימות חייב לפעול. שר לביטחון פנים, משטרה, תכנית עיר ללא אלימות, לא יכולים לנצח חרדים קיצוניים ואלימים, מי שיכול זה שמדבר בשפתם. הרבנים ומי שבא בקשר עם הרבנים הם חייבים לפעול ומיד...

מונית מנופצת באחת ההתקפות החרדיות ברמה
מונית מנופצת באחת ההתקפות החרדיות ברמה

בשבוע בו התרחשו כל כך הרבה אירועים אלימים בעיר, ניתן היה לצפות לכינוס חירום של עיריית בית שמש. כינוס חירום של בכירי העירייה לדון במצב. קריאה לראשי עיר ללא אלימות להתייצב במקום ולהתחיל בעבודה מאומצת, להסביר, לשכנע, להרגיע. גם בחודש אחרי גל האלימות שתקף את העיר ברמה ב' באחרונה אין שום דיון בקרב הצוות הבכיר. תושבים מיוזמתם פנו ללשכת שר לביטחון פנים, פנו ללשכת מנכ"ל עיר ללא אלימות ונתקבלו. בבית שמש אפילו הוועדה למניעת אלימות בראשה עומד ראש העירייה לא התכנסה.
עיר שיש בה תכנית נגד אלימות בהשקעה של כמה מיליוני שקלים, בה יש וועדה למיגור אלימות בראשות ראש העיר- זוכרים איך ומתי נטל ראש העיר את הסמכויות בעניין לידיו- סגן בשכר מלא שהוא ממלא מקום וממונה על עיר ללא אלימות, ניתן היה לשמוע מהם אמירות וביצועים מכאן ועד להודעה חדשה.

ומדוע מנכ"ל העירייה לא יצא במסיבת עיתונאים להסביר או להצהיר על פעילות נמרצת מצדו ומצד העירייה נגד האלימות? אפילו ישיבה עם המשטרה אנחנו לא יודעים אם עשו או לא עשו... אז מה הפלא שהאלימות רק שופעת, גדלה, מתרחבת.
כאילו שכחנו מה היה כאן בעבר?
על הבננה בשד' הירדן בין כיכר רבי פנחס בן יאיר לכיכר רסידו הוצבו שלטי פרסום באי התנועה. בצד אחד של אחד השלטים מודעת קניון ביג ובצדו האחר של מודעה מחסני תאורה. מה הוצג בשלט השני אי אפשר לדעת. כי את השלט השני האש כילתה עד תום ולא נשאר ממנו מאומה. מסגרתו המפוייחת נותרה כאנדרטה למה שהיה כאן יממה אחת לפני. גם מי שיסע היום שנתיים ימים אחרי אותו אירוע אומלל יכול לזהות... מי הצית? זה משנה וחשוב, האם תמונת ילדה מציתה את דמיונם של אנשים או שזה משהו חולני?
המעשה הזה הוא מעשה ונדליזם מובהק וחמור המבוצע בידי קבוצת טרוריסטים המנסים להשתלט על שפיות העיר בית שמש ולהובילה לקיצוניות. בהחלט היה מקום במקרה ההוא כמו במקרים אחרים ולא רק באחרונה להיבדק בידי רשויות החוק. ומהבדיקה היו צריכות להיות תוצאות.

והבעיה שזה חוזר על עצמו, שוב ושוב. אלימות ואלימות ואלימות, עד שהשבוע מישהו קרא לפטר את אבוטבול בגל חוסר הצלחתו או יכולתו לטפל במניעת האלימות.

לבנים הושלכו על מכונית, על הולכת רגל, על ילדים. גם פקחים בשירות העירייה נפגע רכבם. שמשת הנהג נותצה.. מזלם שהאבן לא חדרה פנימה. לך תדע מה היה קורה לזוג הפקחים.
הנה סיבה למנכ"ל העירייה להתייצב במקום ולצאת חוצץ נגד. איני מצפה כבר לא מראש העיר ולא מסגניו, חדלי מעש בכל פעילות נגד האלימות.
הם לא עשו דבר בראשונה לא יעשו גם האחרונה.
מה הפלא שהאלימות נמשכת?

תקפו חיל ברח' יהודה הנשיא. לא בשולי הרחובות, לא ברמה ג' ולא באתר בנייה, אלא במרכז העיר.
אין זה מקרה האלימות היחיד שחייב יציאה אל התקשורת, אל הציבור. ההתקפה על הצעירה דנית דנה שהלכה להוציא את בתה מהמעון. אבנים, בקבוקי זכוכית הושלכו לעברה, על פי עדותה. מה היה קורה אם חלילה היו מכוונים? מזל שהמחבלים האלה לא למדו לכוון.

ולאסון הזה שותפה - עיריית בית שמש.

עיריית בית שמש שנכנעה ושתקה בשעה שאותם קנאים כפו את צורת החיים במרכז העסקים החדש שייפתח בקרוב -
מרכז רסידו- לחרדים בלבד. עירייה שלא נלחמה ב'פושעים' שזרקו לבנים על אורלי משיח, עירייה שלא פועלת בשכונות החרדיות ולא מציבה בהן מצלמות כדי לעקוב ולגלות את מפרי החוק- היא שותפה לפשע הזה.

התמודדות מול אלימות חייבת להיות עקבית, חייבת להיות נחושה. מי שלא נאבק אז בשריפת השלטים הבוערים, מי שלא יצא חוצץ בזמנו נגד יריקה על ילדה בדרכה לבית הספר, לא יכול לרחוץ בניקיון כפיים.

תשאלו מה אני קושר? כן, המחבלים האלה מגלים חולשה אצל מנהיגינו והם מנצלים אותה. לא ריצת אמוק של שוטרים לתוך המון סוער תמנע מהם את ההתקפה הבאה. אלא אזיקים, ומשפט שיכניס אותם לתוך חדרים אפלים להרבה זמן. אני מקווה שיום יבוא וההתנהלות המתרפסת הזו תיפסק.

נושאים: עיר ללא אלימות.
מונית מנופצת באחת ההתקפות החרדיות ברמה
מונית מנופצת באחת ההתקפות החרדיות ברמה
מונית מנופצת באחת ההתקפות החרדיות ברמה
מונית מנופצת באחת ההתקפות החרדיות ברמה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: