אין דתיים ואין חילונים, כולנו אחים

הלב כואב, הלב דואב אך מתוך הכאב רואים אנו את העוצמה המיוחדת של עם ישראל, את רוח האחדות שעולה בימים אלו ומחברת בין כולם, אין ימין ואין שמאל, אין דתיים ואין חילונים, כולנו אחים.

סגן שר החקלאות משה אבוטבול
סגן שר החקלאות משה אבוטבול

הלב כואב, הלב דואב, למעלה מ-1300 קורבנות הי"ד, כ-199 שבויים, אלפים של פצועים, ודומה כי ככל שהמספרים עולים והזוועות נחשפות, המילים מאבדות את יכולות ההבעה שלהם, וקשה עד בלתי אפשרי לתאר את הרגשות של כולנו בימים טרופים אלו אשר מחוץ תשכל חרב, ומחדרים אימה

אך מתוך הכאב רואים אנו את העוצמה המיוחדת של עם ישראל, את רוח האחדות שעולה בימים אלו ומחברת בין כולם, אין ימין ואין שמאל, אין דתיים ואין חילונים, כולנו אחים. והכוח הזה שמתעצם והולך משעה לשעה, בוודאי יביא לחיסול אויבנו , למיטוט מדינת הטרור שהייתה לצידנו וזממה עלינו ועל ילדינו שואה חדשה רח"ל.

בימים אלו כשליחי ציבור, עמוסים אנו בבקשות רבות שמגיעות מהארץ ומהעולם, אירועים שבשל המצב הביטחוני מגיעים אלי, בקשות שלא חלמתי שיכולות בכלל להיות בישראל, ובטח ישראל של שנת תשפ"ד/2023 מגיעות אלי. השבוע פנתה אלי משפחה שממתינה למלאכת הקודש של זיהוי סבתם שנרצחה לפני יותר מעשרה ימים בפרעות והם אובדי עצות, עוד בקשה של אדם שצריך טיפול רפואי דחוף, ומהלחץ שיש על בתי החולים, הוא נדחה בלך ושוב. והמקרים הם רבים שכל אחד קשה מחברו, מקרים של חיים ומוות, ובעיקר כאב גדול ובלתי נתפס מול הלא נודע.

במסגרת תפקידי כסגן שר החקלאות, קיימתי ישיבות רבות עם אנשי המקצוע במשרד, כיצד לסייע לחקלאים בימים אלו. יש מחסור עצום בידיים עובדות בכדי לקטוף ולשנע את היבולים שבשלים וכעת על העצים, יש חקלאים רבים באזורי העימות בדרום, ובצפון, שלא יכולים לצאת לשדות, הקשיים רבים, ולכך המשרד בראשות ידידי השר אבי דיכטר פועל לתת להם את המעטפת הנכונה, להיות עמם בימים אלו בהם הם צריכים את היד התומכת, ואני שמח על הזכות שנפלה בחלקי לסייע לעם שבשדות.

יחד עם העבודה במשרד, במהלך השבוע האחרון הייתי בעשרות בתים של משפחות אבלות, בערי הדרום והמרכז, וגם בעירי בית שמש, באתי בכדי להשתתף עם הכאב הנורא של המשפחות היקרות, באתי לחזק אבל יצאתי מחוזק, מחוזק מלראות את תעצומות הנפש של המשפחות, משפחות שאיבדו את היקר להם רח"ל, אך לא איבדו את התקווה, ואת האמונה בבורא עולם.

שמעתי מההורים סיפורים רבים על גבורת רוח, על הקרבה למען חיי יהודים, סיפורי הצלת נפשות של רבים.

אכן עם ישראל מתגלה בימים אלו בשעותיו היפות, עם ישראל מתאחד בעצב ובכאב, אך אנחנו לא רואים את אובדן התקווה והייאוש, אלא אדרבה, עם ישראל מתאחד בימים אלו להשיב מלחמה שערה, אם נרדמנו פעם אחת בשמירה, הפעם עלינו לעשות הכל בכדי להחזיר את ההרתעה, למען ישמעו ויראו. ויותר מכל לחסל את מדינת החמאסטן שהוקמה במתכונת הזוועתית של דעאש.

אנחנו חייבים בשעה זו לא לעצור את המלחמה עד שנכריע אותם. כי כולנו ראינו וגם העולם כבר יודע, כי אין לנו ברירה אחרת מול אוייבים צמאי אדם, שבושה אפילו לכנות אותם בשם 'חיית אדם.'

למול מאות האלפים שנמצאים בחזית המלחמה, ובהם ידידים ובני משפחה רבים שלי, מתפללים אנו יחדיו, כי יחזרו הביתה בשלום. והקב"ה ייתן להם את הכוחות לנצח במלחמה, 'סוס מוכן ליום קרב ולה' הישועה.'

ברחבי הארץ נערכות מדי יום עצרות תפילה רבות למען שלום אחינו בני ישראל, הנתונים בצרה ובשביה, וגם אצלנו בבית הכנסת 'ממזרח שמש' ערכנו עצרת תפילה והתעוררות בראשות המרא דאתרא הגר"ד כהן שליט"א, ובהשתתפות מאות רבות של תושבים מכל העדות והחוגים, שבאו לשאת תפילה יחדיו, תפילה עם דמע ורגש, 'שומר ישראל שמור שארית ישראל.'

אי אפשר שלא להתפעל בימים אלו גם מרוח ההתנדבות לטובת אחינו שבדרום, ובצפון. למען כוחות הביטחון שנמצאים בחזית, יוזמות פרטיות של קהילות, לשלוח מנות אוכל וציוד לחזית, וגם אצלי בבית רעייתי מרת אסתר תחי', יחד עם עוד נשים צדקניות ארגנו משלוח של מאות מנות אוכל מכובדות, עליהם טרחו ועמלו מתוך אהבת ישראל.

העולם רגיל לומר משפט כי "הצבא צועד על קיבתו", אבל נדמה כי כאשר מגיעות מנות אוכל מיוזמות של חסד, ועזרת אחים יש באוכל הזה הרבה יותר כוח ועוצמה, זה לא עוד סנדוויץ' מושקע אלא לחם אבירים.

לא קלה היא השעה, בדקות אלו בהן אני כותב את שורותיי, נשמעים בעירנו קולות אזעקה, מגיעות השמועות על פגיעות בכמה מערי ישראל, ובניסים ללא אבדות בנפש, ללמדנו כי אותם פראי אדם לא בוחלים בכל דרך, הם יודעים על קיומה של כיפת הברזל שמנטרלת כמעט את כל הטילים והרקטות שהם שולחים על ערי ישראל, אבל עם זאת הם מוכנים לשלוח אלף רקטות ביום ובלבד שאחד מהם אולי ייפול על מקום ישוב יהודי, ויגרום להרס ולחורבן, עד כדי כך רבה שנאתם לעם היהודי, ולמעשה כבר לימדנו רבותינו "הלכה היא בידוע שעשיו שונא ליעקב", הווי אומר השנאה שלהם לעם עולם איננה אופנה משתנה לפי רוח הזמן, אלא דבר קבוע, הלכה היא.

משמים קראנו בדיוק בפרשת השבוע שעברה את דברי רש"י הקדוש "אמר רבי יצחק: לא היה צריך להתחיל את התורה אלא מ"החודש הזה לכם", שהיא מצווה ראשונה שנצטוו בה ישראל, ומה טעם פתח בבראשית? משום "כוח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים", שאם יאמרו אומות העולם לישראל לסטים אתם, שכבשתם ארצות שבעה גויים, הם אומרים להם כל הארץ של הקב"ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו."

דברי רש"י הקדוש נדמה נכתבו בדיוק לימים האלו, בהם רוצים אותם פראי האדם לערער את זכות ישיבתנו בארץ ישראל, מבקשים הם להרוס את הכל, אבל אנו נאחז בדברים הקדושים האלו, "כוח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים", זה הכוח שמחבר אותנו לארץ ישראל.

ולכן גם בואו ונחזיק טובה, לרבבות תלמידי הישיבות הקדושות שהקדימו את שובם להיכלי הישיבות, לתת לעם ישראל מגן וזכות בימים אלו, 'תורה מגנא ומצלא', ובוודאי שהם יקימו חומת מגן רוחנית, על עם ישראל להשבית אויב ומתנקם, ותולעת יעקב אין כוחה אלא בפה.

עלינו לשמור את רוח האחדות בעם ישראל גם לימים אחרים טובים יותר שיבואו בעז"ה, לזכור כי אנחנו 'עם אחד ולב אחד' , וכוחנו באחדותנו, וככל שנרבה באהבת ישראל יהיו לנו זכויות רבות יותר, לעמוד מול כל מבקשי רעתנו וזוממי הכחדתנו.

הבה ונתפלל שיתקיימו בנו במהרה דברי ההפטרה לשבת פרשת נח: בְּרֶ֥גַע קָטֹ֖ן עֲזַבְתִּ֑יךְ וּבְרַחֲמִ֥ים גְּדֹלִ֖ים אֲקַבְּצֵֽךְ. בְּשֶׁ֣צֶף קֶ֗צֶף הִסְתַּ֨רְתִּי פָנַ֥י רֶ֙גַע֙ מִמֵּ֔ךְ וּבְחֶ֥סֶד עוֹלָ֖ם רִֽחַמְתִּ֑יךְ אָמַ֥ר גֹּאֲלֵ֖ךְ ה.

נושאים: ימי מלחמה, ישראל, אחדות
סגן שר החקלאות משה אבוטבול
סגן שר החקלאות משה אבוטבול
סגן שר החקלאות משה אבוטבול
סגן שר החקלאות משה אבוטבול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: