17 שנה לפינוי הגוש- סרט ומפגש עם הבימאית של הסרט 'לכי לך'.

חוויה תרבותית בספריה הציבורית. סרט ומפגש עם היוצרת הבימאית יהודית כהנא על פינוי גוש קטיף. 17 שנה לפינוי

באדיבות יס דוקו
באדיבות יס דוקו


בשבוע הבא יחול היום הלאומי לציון פינוי גוש קטיף, י' באב- 15.8.2005. לקראת אותו יום ובאותו היום ממש נערכו עשרות הפגנות בכל רחבי הארץ, נגד הפינוי. אלפים של אנשים נעקרו מבתיהם, מה שהותיר טראומה עמוקה בלבם.

בית המדרש החברתי בספריה העירונית מזמין את הציבור להגיע למפגש השני בסדרה "הצצה לישראל האחרת דרך עדשת המצלמה" – הקרנת סרטים תיעודיים בנושאים פחות ידועים על החברה הישראלית.

האירוע השני יתקיים ביום 3.8.22 – יוקרן הסרט "לכי לך".

בתמיכת האיגוד הישראלי לקולנוע יצרה אחת מאותן בנות מפונות סרט לתעד בו את מחשבותיה ומאבקה לזכור ולשרוד. אותה דומת, בימים ההם ילדה, היום בימאית ומפיקה בשם יהודית כהנא. היא נחשבה "נערת גבעות" קלאסית: השתתפה במאבק נגד פינוי גוש קטיף, נטלה חלק בהקמת מאחזים, נמנתה עם הצעירות והצעירים שעבורם האדמה הזו היא מקודשת, ושווה כל מחיר. אלא שעם התבגרותה, משהו נסדק ברגשותיה אל האדמה הזו, שהפכה עקובה מדם.

יהודית יוצאת למסע כדי למצוא תשובות לשאלות שהחלו לקנן בה: היא מתעמתת עם אמה, שקיוותה שבתה תמשיך בדרך שנסללה לה; היא מתבוננת מחדש על המנהיגים הדתיים שכל-כך העריצה והם בגדו בה.

יהודית קרועה בין האדמה, שקוראת לה להישאר, לבין קול פנימי שמבקש ממנה לעזוב ולמצוא בית חדש.

הסרט יוקרן הערב בספרייה העירונית במסגרת בית המדרש הקהילתי.

סגנית רה"ע עו"ד רינה הולנדר: השבוע ימלאו 17 שנה לגירוש המתיישבים היהודים מגוש קטיף, אירוע הצרוב בתודעה הישראלית כנקודת שבר. במסגרת אירועי בית המדרש החברתי, נציין את היום הזה בהקרנת הסרט סיפורה של נערת גבעות" המתמקד בנערה אשר התחילה את דרכה במאבק בגירוש, ועם התבגרותה משהוא בה נסדק. לאחר ההקרנה ניפגש עם במאית הסרט.

למי שמחפש ערב מיוחד, לצאת מהשגרה הטלויזיונית, לברוח מהקופסא ולצאת לחוויה ייחודית מוזמן להצטרף 'למועדון' הצופים המתפתח של הספרייה העירונית. סרט שני בסדרת סרטים, אחרי הצלחת 'אמא לא משוגעת'.

בסיום הסרט ייערך מפגש עם הבימאית יהודית כהנא. להרתאות בשעה 08:00 בערב בספריה.

נושאים: פינוי גוש קטיף, הספרייה הציבורית, בית שמש
באדיבות יס דוקו
באדיבות יס דוקו
באדיבות יס דוקו
באדיבות יס דוקו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: