עופר גורן זוכה במשותף ב"פרס אורי אורבך לתרבות יהודית" לשנת תשפ''ג בתחום התיאטרון.

עופר גורן חשב בכלל לסיים עם התיאטרון בשל פציעה וקורונה. לאחר הזכיה בפרס מחשב מסלול מחדש: הפרס הוא הכרה באומנות הפנטומימה

עופר גורן צילום: מישל בנישו
עופר גורן צילום: מישל בנישו

פרס תרבות יהודית ע"ש אורי אורבך, שנקרא בשנת 2020 פרס שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה לתרבות יהודית, ועד לשנת 2019 נקרא פרס שר החינוך לתרבות יהודית הוא פרס שהעניק משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה ולפניו משרד החינוך מדי שנה, מאז שנת 2016 ליוצרים בתחומי התרבות היהודית. הפרס נקרא על שמו של השר המנוח אורי אורבך ז"ל. השנה הכריזה על הזוכים בפרס בשש קטגוריות שונות שרת ההתיישבות השרה אורית סטרוק. הזוכים במשותף בפרס בתחום התיאטרון, (מחזאי, במאי או שחקן) הם שניים, צביה מרגליות ועופר גורן תושב העיר.

לעופר גורן אמרה השרה: "הסיפור האישי שלך הוא מקסים, הדרך המופלאה שסללת לעצמך להתגבר על בעיות התקשורת, דרך שיצרה תקשורת אומנותית וחוויה תרבותית יוצאת-דופן, היא מופת לכולנו, היכולת שלך להביא את שפת-הגוף של הפנטומימה לרמה מקצועית גבוהה ולהביע דרכה ערכים עמוקים, והחיבור המיוחד שיצרת בין אומנות לחינוך - הוא לא פחות ממרשים. אני מודה לך מקרב לב על הנופך המיוחד שהוספת לעולם התרבות היהודית שלנו". התקשרנו לברך, וזו תגובתו הראשונית אלינו: הפרס ואו ההכרה הזו תפסה אותי עם רגל בחוץ. לאחר הפציעה והקורונה ארבע שנים ללא קהל עלתה מחשבה לחשב מסלול מחדש לכן התחלתי עם המיזם של המועדון והרפואה משלימה.

והנה פתאום החזירו אותי לתודעה מה רבה ההשגחה , ההוקרה הזאת הגיעה בזמן, בהמשך אחרי שנרגע קמעא, המשיך עופר גורן בתגובתו על הזכייה: "אין לי מילים..."

היום זכיתי לשיחה אישית מהשרה להתיישבות ולמשימות לאומיות גב' אורית סטרוק

השרה בישרה לי על זכייתי בפרס לאומנות הבמה בתרבות היהודית.

ברצוני להודות מעומק הלב לשרה ולוועדת השופטים על הזכות הגדולה לקבל את הפרס הזה ובייחוד על ההוקרה וההכרה באומנות הפנטומימה, תודה לבורא עולם שזיכה אותי לבטא את עצמי ללא מילים. להיות חלוץ בתרבות היהודית באומנות הפנטומימה בה זכיתי להנגיש את הערכים של ארון הספרים היהודי דרך חוויה תיאטרלית ויזואלית ללא מילים , להעביר הומור וערכים אוניברסליים ויהודיים לכל הגילאים והמגזרים בארץ ובעולם .

אני מודה להוריי היקרים ולמשפחתי שנתנו בי את האמון והמרץ להציג כבר מילדותי ובכך להתגבר על קשיי הדיבור..

תודה לאשתי שמלווה אותי ביצירה ובעשייה.

תודה לכל החברים ולקהל העצום בארץ ובעולם ילדים ומבוגרים אשר עודדו והשתתפו במופעים הרבים והיו חלק מהיצירה הגדולה.

אני נרגש להעלות למודעות את אומנות הפנטומימה כאומנות ייחודית בה ניתן להביא לידי ביטוי אוצרות רוח חוויה ומורשת בדרך הבעה ייחודית. כולי תפילה כי ימצאו ממשיכים לדרך הזאת בקרב הנוער והאומנים הצעירים.

זכות היא לי לקבל את הפרס במשמרת של השרה אורית סטרוק במשימה הלאומית אותה היא מובילה לחבר את את אוצרות התרבות שלנו לקדמת הבמה התיאטרלית בארץ ובעולם.

להנגיש את התרבות היהודית מהספר למרחב הציבורי והסיפורי לכלל המגזרים ולהדגיש שהתרבות היהודית שייכת לכל עם ישראל.

סכום הפרס עומד על 150 אלף ₪ בו יתחלקו שני הזוכים. מזל טוב וגאווה לעיר בית שמש.

נושאים: תיאטרון יהודי, פנטומימה, עופר גורן, בית שמש
עופר גורן צילום: מישל בנישו
עופר גורן צילום: מישל בנישו
עופר גורן צילום: מישל בנישו
עופר גורן צילום: מישל בנישו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: