סדרת הרצאות בנושאי אקטואליה בספריה העירונית

הערב ירצה ד"ר אבישי בן חיים, מבכירי העיתונאים ומחבר הספר 'ישראל השניה' בנושא: "לאן פניה של ממשלת נתניהו- דרעי ושות', הגמוניה ועוד הערב בספריה העירונית בבית שמש. נפגשים בשעה 20:00

ערב תרבות בספריה
ערב תרבות בספריה
כבר סיפרנו לכם על מוקד התרבות המתפתח בספריה העירונית, תחת הכותרת בית המדרש החברתי, הערב מתחילה סדרת הרצאות נוספת בספריה העירונית בבית שמש. בסדרה יככבו שלוש דמויות מוכרות לכם מהפריים טיים, ד"ר אבישי בן חיים, שי גולדן, וגל גבאי. הפעם נבחרו דמויות אקטואליות מאוד וזה גם כותרת המפגשים: 'אקטואליה בספריה'.

אבישי בן חיים הוא מבכירי העיתונאים והפרשנים בתחומו בישראל ומהבולטים שבין חוקרי האורתודוקסיה החרדית, תנועת ש''ס והמסורתיות המזרחית. בן חיים הוא דוקטור לפילוסופיה יהודית והיסטוריון מוסמך מהאוניברסיטה העברית, מחבר הספרים "איש ההשקפה – האידיאולוגיה החרדית על פי הרב שך" ו"מרן הרב עובדיה יוסף", צנחן וקצין בדרגת סגן אלוף. במסגרת תפקידו כפרשן וכתב בחדשות ערוץ 13 יצר יותר מ-20 סדרות של כתבות טלוויזיה בנושאי זהות יהודית, ציונית, ישראלית, חרדית, עממית, מסורתית ומזרחית.

יותר מכל מוכר ד"ר בן חיים כדובר 'ישראל השניה', מדוייק יותר דובר על ישראל המזרחית מה עוצר אותה להניף עצמה קדימה ומי עומד בדרכה.

"ישראל השנייה" של אבישי בן חיים הוא אכן ספר, מאחורי הספר עומדת דמות חוקרת, בודקת, משווה, שמגיעה לממצאים מדהימים. ספרו של בן חיים, בו הוא פורש את טענותיו על הדיכוי המתמשך של ישראל השנייה מאז המהפך ב–1977, זכה גם לביקורת מהצד הנגדי. גם אהרון ברק נשיא בית המשפט העליון בדימוס, נדרש לאחרונה לסוגיה הזו. אחרים אפילו הרחיקו לכת וטוענים ש"הספר תועמלני רווי סתירות, טעויות ובדיות."

הערב ניתנת לכם ההזדמנות לתהות על קנקנו להקשיב ולשמוע ממקור ראשון, הרצאה אקטואלית מתמיד.

כאמור הערב בספריה העירונית בשעה 20:00 דמי כניסה בסה"כ 15 ₪. ערב שאסור לפספס.

אומרת סגנית ראש העיר רינה הולנדר יוזמת בית המדרש החברתי: "עם ישראל צמא למידע, רוצה להחכים ולהבין מציאויות משתנות. תושבי העיר הוכיחו כאשר נפתחת לפניהם הדלת הם יודעים להזמין עצמם. אנחנו, יצרנו הזדמנות בדמות בית המדרש החברתי לאפשר לצמאים לרוות צמא, הסדרה הראשונה זכתה לתהודה חיובית, ולכן החלטנו להמשיך ולעניין את הציבור. הפעם הגדרנו לעצמנו לדון בנושאים אקטואליים ומכאן הרשימה המתוכננת. אני מזמינה את מי שכבר חווה את בית המדרש ותושבים נוספים להצטרף להכיר עוד חוויה תרבותית מרעננת בעיר. בהזדמנות זו אני מבקשת להודות למנהלת הספרייה רותי דרעי שעושה מאמצים גדולים לקיים פעילויות מלאות תוכן בספריה לטובת הכלל. בואו ותיהנו".

נושאים: רינה הולנדר, ספריה עירונית, אבישי בן חיים, רותי דרעי
ערב תרבות בספריה
ערב תרבות בספריה
ערב תרבות בספריה
ערב תרבות בספריה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: