4.3% מהרכב האוכלוסייה בעיר מוגדר כאזרחים ותיקים.

מבחר רחב של פעילות בהתאם לרוח התקופה עוצב לתכנית עבור האזרחים הוותיקים בחודש טעון פעילות רצופה ומליאת אתגרים. עקבו אחר הפרסומים.

מרכז יום לקשיש בימים רגילים
מרכז יום לקשיש בימים רגילים

כמדי שנה מציין משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים קורא לקיים את "חודש האזרח הוותיק ברשויות השונות.. אגף הרווחה בעיריית בית שמש עיצב תכנית פעילות לחודש הקרוב, בשל המצב כמובן בהתאם להגבלות הקיימות לכל פעילות במשק.

בטרם נציג כאן את עיקר התכניות הנה לכם נתונים על האוכלוסיה הוותיקה.

ובכן, בית שמש מוגדרת כעיר צעירה עם ילודה גבוהה, ולכן מטבע הדברים קבוצות הגיל הבוגרות יותר, קבוצת הגיל השלישי נחשבות כמעטות בתוך האוכלוסייה. בסה"כ מדובר בכ-3.5 אחוזים מהאוכלוסייה . כל אחד מהמרכיבים הוא עולם ומלואו, ובתוכם יש קבוצות חלשות או תלויות יותר בחברה המקומית. תשושי הראיה, נכים מרותקי בית, מוגבלים, וגם לא מעטים בריאים וחזקים עדיין להקשיב, לחיות, ליהנות מהחיים.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בבית שמש יש בקבוצת הגיל מגיל 60-64 בסה"כ כ-2547 איש ואישה. מקבוצת הגיל של 65-69 יש כאלפיים אנשים. מגיל 70 עד 74 יש 1542 תושבים. ומגיל 75 עד 120 יש 2419. שהם 6.27 מהאוכלוסייה. ואם נוריד את קבוצת הגיל הראשונה בגיל 60-64 האחוזים יורדים. ל-4.3%

ולמרות הכמות המועטה מרגישים באגף הרווחה חשיבות גדולה לתת כבוד ולהעניק יחס מיוחד לאוכלוסיה הבוגרת שבעיר.

וכיאה לתקופה הזו ובעיקר בשל הרגישות נעשה מאמץ מיוחד לקיים פעילות בנושא הקורונה. סדנא המסייעת לאזרחים הוותיקים להתמודד עם אתגרי תקופת הקורונה והבידוד החברתי בצורה מיטבית. המטרה להעניק לאזרחים הותיקים כלים להתמודדות אפקטיבית לשתף אחרים ולהתחזק על ידם, לשמוע ולהקשיב לעצות חדשות, מועילות וללמוד איך לעבור את התקופה הקשה הזו, שהיא בסה, כ תקופה, קצרה או ארוכה, בצורה בריאה ומוצלחת. לשם כך נקבעו מועדים וטוב לעקוב אחר הפרסומים.

על המלאכה הזו אמונה, אורלי חסון ציצואשוילי, מרכזת את המדור לאזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים בשנה האחרונה, משמשת גם כיועצת העיריה לאזרחים ותיקים.

" חודש אזרחים ותיקים הינו הזדמנות לשים זרקור על אוכלוסיה זו בעיר, לבנות פעילות מותאמת ויוצאת דופן על מנת להעשיר את השגרה. אחת המטרות של קיום ארועים בחודש זה היא להעלות מודעות לנושאים המעסיקים אזרחים ותיקים ובני משפחותיהם, כך שהפעילות איננה מיועדת רק לאזרחים ותיקים עצמם אלא גם לילדיהם ונכדיהם. למשל: שת הרצאות זום מתוכננות יעסקו בבני משפחה מטפלים ובגישור בין דורי - ישוב סכסוכים ואי הסכמות בתוך המשפחה הנובעים מהכניסה לגיל השלישי. עיקבו אחר הפרסום והרשמו להרצאות! כדאי ומומלץ!! סדנא מרתקת נוספת הינה סדנא לדיאלוג מוזיקלי בים סבים/ות לנכדיהם, סדנא מרגשת שמאפרת חיבורים עמוקים בימי קורונה של בידוד חברתי. רצוי לשמור על מרחק פיזי אך להיות קרובים בלב, ואת זה הפעיליות שלנו מאפשרות"

אז כדאי שתעקבו אחר הפרסומים לדעת מה ואיך תוכלו ליהנות ממגוון הפעילות הרחב המוצע לכם. תהנו, ואם נהניתם אתם מוזמנים לשתף אותנו בחוויות שלכם. דווחו לנו ואנחנו נדווח ברבים על הנאתכם.

סגנית ראש העיר עו"ד רינה הולנדר מחזקת ומברכת את הפעילות החשובה הזו. "התורה מצווה עלינו "והדרת פני זקן". הציווי הזה הוא דרך חיים. החינוך לכיבוד האוכלוסייה הוותיקה, מעצים אותנו, הדורות אשר קדמו לנו סללו את הדרך עבורנו כיום. עם שמחובר לשורשים שלו, יכול לצעוד בעוז אל עבר עתידו. אני מודה לצוות אגף הרווחה והשירותים החברתיים בראשות מנהלת האגף גילה רונן ומנהלת המדור לאזרחים ותיקים אורלי חסון על ההשקעה המרובה באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וקוראת לתושבי העיר המעוניינים להתנדב או להפעיל תכניות נוספות בתחום ליצור קשר איתנו. מבטיחה שבהתנדבות עם האזרחים הוותיקים נהנים בראש ובראשונה המתנדבים עצמם... ולכם אזרחינו הוותיקים אני קוראת לבא ולהשתתף באירועים הרבים שתכננו עבורכם בחודש זה וכן במהלך השנה."

נושאים: אזרחים ותיקים, בית שמש, אגף הרווחה, אורלי חסון, רינה הולנדר
מרכז יום לקשיש בימים רגילים
מרכז יום לקשיש בימים רגילים
מרכז יום לקשיש בימים רגילים
מרכז יום לקשיש בימים רגילים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: