משאיות שמחה בשכונות וחילוק חבילות ביום הסיגד

יום הסיגד- יום חג אצל בני קהילת יוצאי אתיופיה, כמו יום המימונה אצל עולי צפון אפריקה. משאיות שמחה, במקום במות וחבילות תוכן שחולקו לעוברים ושבים בידי נהנים בנועם.

אורזים את החבילות ב'זינמן'
אורזים את החבילות ב'זינמן'

עמותת נהנים בנועם מכה שורשים כמעט בכל הזדמנות, הנה עוד שעה של נחת שבחברה התוססת של נהנים בנועם, יש עוד רבים ועוד בודאי נציין אותם כאן, אחת זכינו השבוע לרוות ממנה נחת. פעילות למען בני הקהילה האתיופית שציינו את חג הסיגד.

מתנדבי העמותה בשיתוף מתנ"ס זינמן הכינו 250 ערכות שמכילות בתוכן את המנהגים המעניינים והמרהיבים של יהדות אתיופיה

חג הסיגד הוא חג של יהודי אתיופיה, שמשמעות השם היא 'סגידה לה'. בחג צמים, מתפללים לקב"ה על הר גבוה לכיוון ירושלים שיזכה אותנו לעלות לארץ ישראל. כיום, שרבים מיהודי אתיופיה כבר גרים בארץ, התפילה שנערכת בהר ארמון הנציב בירושלים, מול פסגת הר המוריה, הרב הבית, היא תפילת הודיה לקב"ה שהעלה אותנו לארץ ישראל, לאחר חצי יום של תפילות יורדים מההר בשירה וריקודים.

"לכבוד החג חילקנו ערכות המכילות חלק קטן מהמנהגים של יהדות אתיופיה, יחד עם הוראות הכנה, כדי שכולנו נוכל לטעום את טעמה המיוחד של יהדות אתיופיה" כותבים בפוסט בשם עמות נועם.

וביום החג עצמו משאיות שמחה עברו ברחבי העיר ושימחו את תושבי השכונות במוזיקה וריקודים מסורתיים של העדה יחד עם סגן ומ"מ רה"ע משה שטרית, ו חבר מועצת העיר אסצ'לאו מולה מסיעת הליכוד. .

ראש העיר העלתה בדף הפייסבוק שלה התייחסות לבני הקהילה החוגגים את החג. היא כרכה דברים לזכרו של הרב הדנה- הקייס שהלך לבית עולמו עם המסורת הנפלאה הנמשכת בקהילה. כך היא כתבה: "הערב 50 יום בדיוק לאחר יום הכיפורים אנחנו מציינים את חג הסיגד. חג הסיגד שואב את שמו מהסגידה ומהרצון להגיע לארץ ישראל. מדוע אני אומרת "חג הסיגד שלנו"?
מן הטעם שראוי לכולנו לאמץ את הכוחות והעוצמות בהם פעלו קהילת יוצאי אתיופיה ברצונם העז להגיע לישראל ולהגיע לירושלים.
לא השכלנו לאמץ מספיק את החג הזה לתוככי מעגל השנה שלנו. כיצד נתקן? לא מאוחר לשוחח ולהשמיע קולם של יקרים שבנינו שזכו להגשים בעצמם "ותחזינה עיננו בשובך לציון".

והמשיכה: "זכינו בעיר בית שמש שפעלו בקרבנו הקייס הדנה ורעייתו שהלכו השבוע לעולמם. הם הנהיגו, חנכו, הורו והיו דוגמא לדור הצעיר. פעלו בצניעות נדירה. הם העבירו את המורשת והמסורת. שמעתי מבני המשפחה עד כמה חשובה הייתה להם העברת המסורת. נמשיך בכך לזכרם.
חג שמח !

נושאים: זינמן, נמנים בנועם, קהילת בני אתיופיה, משה שיטרית, אסצלו מולה
אורזים את החבילות ב'זינמן'
אורזים את החבילות ב'זינמן'
אורזים את החבילות ב'זינמן'
אורזים את החבילות ב'זינמן'
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: