שיטרית בתגובה לערוץ 12: "אנחנו אך ורק כלי לקידום רייטינג"

ועוד מדעתו של סגן ראש העיר: "הכתבה הזאת יוצאת בתקופה של מתיחות רבה סביב המפלגות החרדיות, היא (התקשורת) מנצלת מצוקה אמיתית, בעיה לאומית שנחתה על עירנו באגרסיביות ולפעמים רצון של חבר'ה קצת להתפרסם."

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
מביט רחוק
מביט רחוק

11 שנה אחרי, שב שי גל/ערוץ 12 אל בית שמש לבחון מה השתנה בה, בעיר בה גדלנו והתחנכנו וחינכנו וגידלנו ילדים. בדיוק 11 שנים עברו מדצמבר ההוא בבית שמש, בו התחוללה סערה גועשת מאוד בשם נעמה מרגוליס, שהייתה אז ילדה בכיתה ב'. נעמה הקטנה הותקפה בדרכה לבית ספר אורות בבית שמש. חרדים קיצוניים קיללו וירקו עליה כי היא לא הייתה לבושה בצניעות לדעתם. שי גל הגיע לבית שמש השבוע בחן מה השתנה דרך המצלמה וגם בחן במפגש עם תושבים הלכי רוח. גל עקב גם אחרי מרגוליס הצעירה שעזבה את העיר יחד עם בני משפחתה.

הראשון להגיב על השידור בערוץ 12 היה סגן ראש העיר משה שיטרית, הנה מה שהעלה בפוסט ארוך במיוחד. "אתמול (בליל שבת . ס.צ) פורסמה כתבה בערוץ 12 על בית שמש. מכיוון שמי שעוקב אחריי, יודע שהדבר האחרון שאני נוהג לעשות זה לייפות דברים ואני אוהב לומר את דעתי בלי פילטרים.

אז כמה נקודות על הכתבה של אתמול וכתבות מהסוג הזה בכלל: 1. הכתבים. הייתי בכל מאבק גדול שהעיר הזאת ידעה ב-15 השנים האחרונות (כמובן שלא הייתי לבד והיו גורמים רבים). הטלפון שלי צלצל באופן תדיר כשמהעבר השני של הקו היו שלל 'כתבינו' ו'תחקירנו' וכל מיני ארגונים לאומיים שמאוד הייתה חשובה להם בית שמש. גם בסיפור ההפגנה המפורסם על אורות בנות והילדה נעמה מרגוליס הייתי מעורב. כמו רבים אחרים, גם אני חשבתי שהחשיפה טובה לנו והיא עוזרת להעלות את סוגיית בית שמש לבמה הציבורית ובכך אולי תביא להתערבות חיצונית הכרחית.

אז חשבתי.

מה בסוף? בסוף למדתי (וזה לקח לי כמה שנים). למדתי שעבור עיתונאים כמו שי גל ואחרים שבאו לסקר את הסיפור שלנו, ב-99% מהמקרים, מעניין את הסבתא בית שמש על כלל קבוצותיה. למדתי שהחבר'ה האלה רואים בנו דרך לקידום רייטינג במקרה הטוב ובמקרה הרע אמצעי לקידום אג'נדה. הם היו מקצינים את האירועים, מטבלים אותם בכל מיני ידיעות קיצוניות ומגישים את זה חם חם למערכות התקשורת השונות. אני לא אומר שהם היו משקרים, אבל בסוף הם ניצלו מצוקה אמיתית, בעיה לאומית שנחתה על עירנו באגרסיביות ולפעמים רצון של חבר'ה קצת להתפרסם ולראות את פרצופם מרוח על העיתונים כדי להפוך את הסיפור של בית שמש לכמה שיותר שחור. למדתי שהאינטרסים של התקשורת הישראלית מצויים במקומות אחרים לגמרי.

בית שמש לא מעניינת אותם.

לא במקרה הכתבה הזאת יוצאת בתקופה של מתיחות רבה סביב המפלגות החרדיות.

אחרי שנתיים-שלוש של שיחות קבועות עם החבר'ה האלה למדתי, ברמה האישית, שצריך לסנן אותם. פשוט לא לענות. הפסקתי לשתף פעולה, סירבתי להשתתף בתכניות שמדברות על השסע החרדי או להגיע לכל מיני במות שהציעו לי חשיפה בנושא הזה, ולכן שנים רבות אף אחד לא ראה אותי מתראיין או מדבר על המצב המורכב של בית שמש, חכו לנקודה ה-3 כדי להבין למה. בינתיים קראו את נקודה 2.

2. לכן הניסיון הנואש של הכתב למצוא חיבור בין ההפגנה אז לבין המצב כיום בנוה שמיר הוא בעיקר מרגיז. בנוה שמיר מתפתחת קהילה של חרד"לים, דתיים לאומיים, מסורתיים וחילונים. הקהילה הזאת הולכת וגדלה, הולכת וצוברת תאוצה ואני בקשר עם רבים מחבריה.

לצד הקהילה מתגוררים חרדים, כאלה שאין להם בעיה עם צביון השכונה מצד אחד ואחרים שמנסים לעשות הכל כדי לחרד אותה.

האירוע סך הכל מנוהל בצורה לא רעה, והכתבה הזאת ללא ספק מזיקה למאמץ שמופנה בכיוון הזה. שלא יהיה ספק בכלל, המטרה היחידה של אלו שחיברו את הכתב לקשור בין הסיפור של אורות בנות לבין הסיפור של נווה שמיר (מי שחושב שבמקרה הכתב פשוט התחבר לסיפור של נווה שמיר פשוט סובל מתמימות רבה מדי בשביל להתעסק במאבקים כאלה) היא להפחיד.

להפחיד את הציבור הציוני מלהמשיך ולהתגורר שם ולהפחיד אחרים מלהצטרף לקהילה.

לכן, צפו למספר ימים של הדהוד הכתבה על ידי גורמים קיצונים (וכמה גורמים לא חרדים שמשתפים איתם פעולה בלי לדעת) כדי להגיע למקסימום נזק.

3. בית שמש מורכבת. בית שמש היא לא מודיעין או כפר סבא או אשדוד. בית שמש היא בית שמש. ובבית שמש יש רוב חרדי מוצק שמורכב מהרבה סוגים של חרדים ומיעוט של קהילות חרד"ליות, דת"ליות, מסורתיות וחילוניות. מי שחושב שזה ישתנה בעתיד הקרוב- הוזה.

מה עושים עם זה? הכל כדי שיהיו התנאים הטובים ביותר להתפתח ולחיות כאן.

ברמה האישית והמפלגתית אני ושותפיי משקיעים מאמצים גדולים כדי לשפר את איכות החיים בתחומי התרבות, הספורט והפנאי והתשתיות. אני חושב שהולך לנו לא רע בהרבה דברים כשאחרים כמובן טעוני שיפור. כמובן שיש דברים שצריכים להיעשות בתחומי הדיור, התעסוקה והתחבורה ואני מקווה שהנושאים הללו ישתפרו.

אבל זה המצב כאן. אנחנו סובלים מקשיים ויחד עם זאת לא מתגוררים במקום חסר תקנה.

4. מי שרוצה לחיות כאן עם הסתכלות מתמדת על מאזן חרדים- לא חרדים אז אני צופה לו כאבי לב רבים.

מי שרוצה לראות בבית שמש ביתו, ימצא סיבות רבות לאופטימיות ולחיזוק מהדברים שכן קורים כאן והם קורים בקצב מסחרר.

צריך גם לוודא שיהיו שכונות שמיועדות לציבור הכללי בלי כוכביות ובלי סימני שאלה.

צריך להיאבק בהסתה, להיאבק בקיצונים, וגם להסיר את הכפפות ולא כמו שקורה היום בהכלה פרוגרסיבית מעיקה.

אני מודה שיש דברים שבשליטתנו ויש דברים שלא. ביושר אני אומר שגדול עליי לתקן את מדינת ישראל על תחלואיה ביחסי ציונים-חרדים. גדול עליי גם לשמש דוגמא למקומות אחרים או להתיימר להיות עיר העתיד או העיר הכי טובה. המדינה צריכה להתאפס על עצמה בהרבה דברים, ולסמן יעדים כדי להשתפר בכיוון הזה.

בינתיים אנחנו בבית שמש צריכים לעשות כמיטב יכולתנו, בלי להתיימר מצד אחד ובלי להקטין עצמנו מצד שני. ולא, לא צריך את העזרה של כאלה שמבחינתם אנחנו אך ורק כלי לקידום רייטינג."

עד כאן. דברים מפי מי שמנהל את העיר. מה אתם חושבים? נשמח לקבל גם דעות אחרות.

בעקבות תיקון 5 לחוק זכויות יוצרים מיום 9.1.2019 בעניין השימוש ביצירות יתומות, להלן המלצה לפרסום נוסח הודעה יצירות יתומות

"אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר

השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס"ח-2007, ואם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות הדואר האלקטרוני המופיע באתר בבקשה לחדול מעשיית השימוש ביצירה, וציינו שם מלא ומספר טלפון וצרפו צילום מסך וקישור לדף הרלוונטי באתר.

תודה

נושאים: בית שמש, ערוץ 12, משה שיטרית
מביט רחוק
מביט רחוק
מביט רחוק
מביט רחוק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
שיטרית בתגובה לערוץ 12: "אנחנו אך ורק כלי לקידום רייטינג"
שני
(5 / 5)

נכתבה ביום שני, 19 בדצמבר 2022, 07:20

ואף מילה של שטרית שההחלטה על הדרת נשים מרחובות רמה ה קיבלה את תמיכת ראש העיר ( אישה). אולי שטרית מפחד ממנה ??