חגי לובר: "לשמוח, לרקוד, לאכול בשר (אם אתם אוהבים) זה מה שהנופלים היו רוצים שנעשה ביום העצמאות".

חגי סיפר על הבן המקסים שלו, על רגישותו לחיות בחברה, ודיבר על הצורך באחדות ובתקווה דווקא בעת הזו. חגי גם הציג את מיזם האחדות 'למענם' אשר הוא מוביל. הצגה שנכתבה על משפחה שכולה והפכה לתיאור סיפור חייו האישי של השחקן בנפול בנו אהובו יהונתן.

המופע וחגי לובר בהצגת היחיד
המופע וחגי לובר בהצגת היחיד

שיעור בראיית המציאות נתן לכולנו, לפחות לאלה שהגיעו אתמול להיכל התרבות לחזות במחזה – משחק פנטסטי של חגי לובר מייסד תיאטרון אספקלריא כשחקן יחיד. על כרחו מצא דורון בהצגה- חגי לובר במציאות שנכתבה לפני 20 שנה, כבעל המאבד את רעייתו אהובתו בחוויות יום יומיות של גידול שלושת ילדיו. בהתאמה עבר המחזה שינויים בראי התקופה, כאשר מצורפת המצב העובדתי לאבדן בן יקר ואהוב במלחמה. מחזה שנכתב והותאם לצרכי השעה ממש, בצירוף חוייתו הפרטית, של 'כוכב' ההצגה. ה "שבעה באוקטובר" קיבל משמעות אחרת כאשר שבועיים לפני עליית ההצגה, משפחת לובר קיבלה דפיקה ארורה בדלת בה הם התבשרו שבנם יהונתן נפל בעזה והשחקן בהצגה חגי לובר, הופך מלשחק אב שכול לאב שכול במציאות הקשה.

אורנה נחמני היועצת למעמד האישה בעירייה והשותפה לעבודה עם המשנה לראש העיר עו"ד רינה הולנדר פתחה את הערב. "התקופה שבין יום הזיכרון לשואה ולגבורה לבין יום הזיכרון הינה תקופה מיוחדת וכאובה בכל שנה. אך השנה אנו מרגישים שהכאב והקושי הוכפלו. בכל שנה אנו עוברים מיום השואה בו אנו מכריזים -לא נשכח ולא עוד ליום הזיכרון בו אנו מבכים את נפילתם של מיטב בננו אך מאמינים בעוצמתנו. והשנה יום השואה חבר יחד ליום הזיכרון והימים האלה אינם רק זיכרון הם עדיין חיים ופועמים בנו, בליבנו ובמחשבתנו.

לקראת תכנון ימים אלה הרגשנו שלא די בבניית אירועים לימים עצמם והחלטנו להביא את ההצגה שבעה באוקטובר של תיאטרון אספקלריא שעוסקת במשבר ובשבר הגדולים אך מציעה גם נחמה." בהיכל התרבות הצטופפו רבים מתושבי העיר, מי להביע הזדהות, מי להקשיב לקול אחר, מי לברוח מעוד לילה מול מסכי הרעל. מדובר בהצגה אקטואלית מתמיד, מופע המבוסס על סיפורים אמיתיים של אנשים שאיבדו את יקיריהם ונשזרו יחד לסיפור אחד בשילוב הקרנות וידאו דוקומנטרי ואומנותי.

למעלה משעה וחצי שיחק דורון- חגי את האבא הדואג לילדיו בהבלטה לחסרונה של אמא. גיהוץ שמלתה של הילדה, קידוש ליל שבת, היערכות לכינוס חברים למסיבת יום הולדת, אפיית עוגת יום הולדת מספר המתכונים של אמא, ואפילו חווית משחק עם הילדים בבית במקום בחוץ, להתרחק מהסכנה המאיימת שם. הכל ברגישות בשפה ראויה (כן כן, מתגעגעים לעברית הנכונה והיגויה הנכון) המגיעה לשיא כאשר נדרש לקולו של ילד בהצגה. חגי מצרף את קולו של בנו האהוב מגיל חמש להצגה- קטע מצמרר במיוחד כאשר חגי מסביר בסיום מי עומד מאחורי הקול הילדותי בהצגה.

במקום שאלות העדיף חגי לובר להתייצב ברגישות ולהסביר תמונת מצב עדכנית למציאותנו מעבר לכל דקלומי הערוצים. חגי סיפר על הבן המקסים שלו, על רגישותו לחיות בחברה, ודיבר על הצורך באחדות ובתקווה דווקא בעת הזו. חגי גם הציג את מיזם האחדות 'למענם' אשר הוא מוביל. האובדן האישי הפך לאובדנם של כל אדם בישראל ולכלל יהודי העולם. המכה הקשה יצרה תחושות של הלם, כאב ואי ודאות כלפי העתיד. בסיכום הדברים הבליט חגי את הצורך להמשיך את השמחה, את החגיגה. "תאכלו בשר יותר, אם אתם אוהבים, תרקדו למענם. תזכרו כל הזמן שהשמחה שלכם היא למעשה למען הנופלים. הם היו רוצים שנשמח. לא ניתן לטרור להמעיט לנו את האמונה ואת השמחה בעמנו".

המשנה לרה"ע רינה הולנדר: "פתחנו את אירועי יום הזיכרון השנה בהצגתו של חגי לובר, אשר המחיש לנו מעט ממה שעובר על משפחה שכולה. בתקווה לימים טובים יותר ולגאולה קרובה. אני מזמינה את הציבור לאירועי ליל העצמאות המרכזי ברמת בית שמש במגרש הספורט. השנה שינינו מעט את אופי החגיגות והתאמנו אותם לרוח ולאווירה המתאימה, קודם תפילה ואחרי זה שמחה. בואו להיות ביחד להתפלל ולשמוח". סיימה הולנדר.

מפגני האחדות מתקיימים ברחבי הארץ, אחת מהן בכיכר האליפסה בעיר בערבי חמישי ב-19:00 ובמוצאי שבת ב-21:30.

ערב מלא רגש וחשוב מאוד בקיומו. תודה לאורנה נחמני.

נושאים: למענם, חגי לובר, היכל התרבות, רינה הולנדר, אורנה נחמני
המופע וחגי לובר בהצגת היחיד
המופע וחגי לובר בהצגת היחיד
המופע וחגי לובר בהצגת היחיד
המופע וחגי לובר בהצגת היחיד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: