שקד והולנדר נפגשו לשיחת רקע לפני ביקור צפוי של שרת הפנים בבית שמש

בשבועות הקרובים צפויה לנחות בעיר שרת הפנים שקד (אם הקואליציה לא תתפרק עד אז) וזו הקדימה ונפגשה עם נציגת הבית היהודי תומכת ימינה בבית שמש סגנית ראש העיר הולנדר

תמונה מן המפגש
תמונה מן המפגש

שרת הפנים איילת שקד ממשיכה במסע להכיר את הרשויות המקומיות הפקודות תחתה במשרד הפנים. במסגרת המסע הזה ביקשה שקד להגיע לעיר לפני שבועיים, אלא שסגנית ראש העיר ממפלגתה , עו"ד רינה הולנדר המליצה לה לא להגיע לכאן עד שתלמד טוב את תפקידה.

אתמול נפגשו השתיים, הולנדר יצאה למפגש עם מנהלת הפרויקטים שלה היועצת למעמד האישה בעיריית בית שמש הגב' אורנה נחמני. המפגש נועד להפרות את העשייה בשני הצדדים, זו (שקד) ללמוד וזו לבקש-להציע לחזק את בית שמש, עיר שתלויה הרבה בכספי משרד הפנים. המפגש תרם/יתרום גם לשרה החדשה שמבקשת להחכים ולדעת יותר על היקום המוניציפאלי וגם לסגנית ראש העיר המבקשת לקדם אג'נדה שלה לגבי העיר בית שמש. זו האחרונה חזרה שביעת רצון מעצם ההצהרה "כי בית שמש תהיה בראש סדר העדיפות שלה".

משמה של רינה הולנדר יצאה הודעה המספרת על תוכן המפגש. נושאים מרכזיים עמדו על הפרק ביניהם נושא הבניה לציבור הכללי והדתי"ל וסיוע לעיר ברבדים מקצועיים וכלכליים. הולנדר מספרת עוד כי מצאה אוזן קשבת אצל שרת הפנים החדשה. בין השתיים סוכם כי השרה שקד תגיע לסיור בעיר בכדי לבחון מקרוב על הנעשה.

רינה הולנדר משמשת גם בתפקיד יו"ר ועדת הכספים, עוקבת אחר התקציב העירוני ומצויה בו יותר מכל אחד אחר. האם הולנדר העלתה את הקושי הקיים בבית שמש להתנהל בתקציב גרעוני? חד משמעית כן, הולנדר לא שרק העלתה אלא גם ביקשה מהשרה להיות קשובה לצרכיה הנדרשים של עיר בבניה שאינה מספיקה לעמוד על רגליה בשל ההוצאות הגדלות בכל שעה. הולנדר הציגה את תמונת התקציב העדכנית על גירעון המלווה את העיר בהתנהלותה.

שרת הפנים שקד , מעידים עליה מכריה כי היא חרוצה ומטיבה ללמוד. אחת הבעיות הקשות, גחל לוהט מתגלגל כבר כמה שנים בין השרים השונים, שחוששים להיכנס אליו הא צו הארנונה ברשויות המקומיות.

צו הארנונה מציג רעה חולה בחברה הישראלית, חוסר אחידות בקביעת תוכן הצו, לא רק במחיר הנגבה מהתושב אלא גם מאופן המדידה וגובה העלויות השונה בין תחום מושב אחד למשנהו. צו הארנונה לוקה גם באי הגינות מצד אחד להעניק הנחות ופטורים מתשלום אגרה שהיא בעצם מקור לחמה של הרשות בעוד אחרים משלמים תבין ותקילין עבור שירות שאחים זוכים לקבלו בפטור מלא או חלקי.

הולנדר אומרת שלא הספיקו לדבר על העניין הזה כמו על עוד עניינים בוערים אחרים. הולנדר הביעה בסיפוק שאחד הנושאים שעלו בשיחה ביניהם היה תרגום צרכי בניה לטובת אוכלוסיה דתי"ל בבית שמש, בכוונה לאזן דמוגרפית את התפתחות העיר.

הולנדר שבה מהמפגש הזה מלאה ציפיות, ובעיקר מרוצה מהעובדה שהמליצה לפני השרה גם על כלים שיוכלו לקדם את העבודה המוניציפאלית כמו " חיזוק עבודת חברי המועצה. חשוב שמשרד הפנים ישים דגש על פיתוח כלים לעבודת חברי מועצה וחיזוק מעמדם בקבלת החלטות והכרעות שלטוניות."

בין השתיים עלה גם נושא עבודת הותמ"ל והתפקיד שלה בבית שמש. "הסברתי שלא כל מה שמתאים בשאר המדינה מתאים לבית שמש אם אנחנו רוצים להשפיע על המאזן הדמוגרפי בעיר. סיפרתי לה על נווה שמיר והזמנתי אותה לסייר שם כאשר היא תגיע לביקור." מסכמת רינה הולנדר.

נושאים: משרד הפנים, בית שמש, איילת שקד, רינה הולנדר
תמונה מן המפגש
תמונה מן המפגש
תמונה מן המפגש
תמונה מן המפגש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: