סגן שר החקלאות ממונה רשויות הניקוז במשרד, סייר ברשות הניקוז שורק - לכיש.

מבלי להתכוון, החל סגן השר משה אבוטבול להכין לעצמו תיק עבודה למקרה וישוב לכהן כראש העיר, בערב ההחלטה הספיק לסייר ברשות הניקוז ולהכיר מקרוב גם את 'הנכס' שנקרא נחל שורק

סגן השר במצפה שמש
סגן השר במצפה שמש

הסיור החל בישיבת עבודה במלון ליפתא בוטיק בכניסה לירושלים, שם קיבל סגן השר סקירה על הרשות שאחראית על שטח של 1750 ק"מ, שמתוכם 850 ק"מ של נחלים. שמשתייכים לכ29- רשויות מקומיות. ועל הצרכים התקציביים של הרשות על מנת להמשיך בעבודת הקודש ולמנוע הצפות לערים שבתחומה. משם המשיך הסיור לעין רפא, בסמוך לאבו גוש לצפות בניקוז שעובר בתוך הכפר בין בתי התושבים. לאחר מכן המשיך הסיור לנחל שורק בסמוך לבית שמש, והסתיים בסקירה נרחבת במצפה שמש שמעל קיבוץ צרעה. בסיור השתתפו ד"ר דוד אסף סמנכ"ל בכיר באגף לשימור קרקע במשרד, מר בעז כהן מנכ"ל הרשות , גברת רחלי פחימה מנהלת מחלקת תאום ובקרה, גברת כנרת משולם לוזון ראש אגף הנדסה, מר גדי דוגומנצ'י מפקח הרשות, וצוות לשכת סגן השר.

סגן השר אבוטבול סיכם את הסיור: "הגעתי היום לשטח ללמוד על פעילות הרשות שעושה עבודה מקצועית, בכדי למנוע הצפות לישובי עוטף ירושלים ובית שמש, ועד ראשון לציון שבמישור החוף הדרומי, ואשדוד וקריית גת שבדרום הארץ. בספר התקציב האחרון הצלחנו השר אבי דיכטר, המנכ"ל אורן לביא, ואנוכי. להביא ממשרד האוצר תקציב דו שנתי של 40 מיליון שקלים לרשויות הניקוז בארץ. אין ספק שעם שמיעת וראיית הצרכים של הרשויות בארץ, אנו נצטרך לפעול לבדוק הגדלת התקציב לרשויות הניקוז בספר התקציב הבא."

כל זה לפני שהוחלט כי סגן השר יתמודד לראשות עיריית בית שמש. כך או כך, החומר שצבר למד וצפה בו מקרוב מפי מומחים, יכול להיות לו לעזר להשלימו בתפקידו אם וכאשר ישוב אליו.

נושאים: רשות הניקוז, נחל שורק, משה אבוטבול, בית שמש
סגן השר במצפה שמש
סגן השר במצפה שמש
סגן השר במצפה שמש
סגן השר במצפה שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: