תופעה מדאיגה: יותר ויותר ילדים נכווים ממיחמי המים בבתי הכנסת

יו"ר 'עזרת אחים' הרב אברהם קאפ בקריאה נרגשת: "הגבאים וההורים צריכים לוודא שילדים מתחת לגיל בר מצווה אינם מתקרבים למיחמי המים"

מיחם מצוי בכל בית
מיחם מצוי בכל בית

בעקבות מספר מקרים שאירעו בתקופה האחרונה, בהם נכוו ילדים באורח קשה ממיחמי המים בבתי כנסת שונים בשכונות החרדיות בבית שמש, יוצא ארגון החסד 'עזרת אחים' במבצע הסברה נרחב, הכולל בין היתר תליית מודעות מאירות עיניים בשפה ובעיצוב המתאימים לילדים, עם הוראה ברורה ולפיה אין להתקרב למיחמי המים מתחת לגיל בר מצוה.
"ילדים חביבים", נכתב במודעה, "המים שבמיחם, מאוד מאוד חמים. הם רותחים! לכן, לא מכינים לבד שתיה חמה, ובוודאי שלא משחקים עם מים רותחים. כוויה גורמת לכאבים נוראים, ולצלקות שיישארו כל החיים. ילדים מתחת לגיל בר מצווה, לא מכינים שתיה חמה! ככה מתנהגים ילדים חכמים!".
המודעות מאירות העיניים מחולקות בימים אלו לכל בתי הכנסת בעיר, וגבאי בתי הכנסת נקראים להדביק אותן למיחמי המים, על מנת להגביר את המודעות לנושא. כמו כן נקראים הגבאים לפנות בנושא לקהל הקדוש של באי בית הכנסת בכל אתר ואתר, ולהפציר בהורים שיזהירו את ילדיהם שלא יתקרבו למיחמי המים, וכמו כן לצאת בקריאה למבוגר הרואה ילד כלשהו שמתקרב למיחם, להתריע בפניו, להזהיר אותו ובמקרה הצורך גם לדווח על כך לאביו.
יו"ר 'עזרת אחים' הרב אברהם קאפ אומר בשיחה עם 'חדש' כי הקמפיין יוצא לדרך לאחר מקרים רבים שאירעו בתקופה האחרונה ושמדירים שינה מעיניו: "זה מצב בלתי נסבל", הוא אומר, "ילדים רכים שסובלים ייסורי תופת בגלל משחק או שעשוע חסר אחריות שנעשה מחוסר מודעות ומחוסר שימת לב של המבוגרים לעניין.
"הכוויות הללו, שנגרמות בגלל משחק במיחם של בית הכנסת, הן כוויות קשות מאוד משתי סיבות. קודם כל כי ברוב בתי הכנסת טמפרטורת המים במיחמים גבוהה במיוחד, ובנוסף בגלל שהמיחמים ממוקמים גבוה יחסית, וכשהילד ממלא כוס חד פעמית שנשפכת עליו חלילה, המים נשפכים על הבטן או הגב, ולא על כף היד. כוויה בבטן ממים בכזאת טמפרטורה זה לא פחות מסיוט נורא ואיום. זה ילד שמתפתל בכאבים עצומים, והמבוגרים לא יודעים איך להתחיל לעזור לו ולהפחית את הכאב עד להגעתו של איש מקצוע שיטפל בכוויה בטיפול מקצועי.
"לא זו בלבד, אלא שהמיחמים הללו הם גדולים, הרזים שלהם שופעים מים בנדיבות רבה. אם חלילה וחס ברז כזה נפתח על גב של ילד או הבטן שלו, זאת כמות מים רותחים גדולה מאוד והכוויות נוראיות.
"יצא לי ללוות בתקופה האחרונה כמה וכמה מקרים כאלו, כאן בבית שמש, בחלקם היה צורך באשפוז ממושך, בחלקם נמנע הצורך באשפוז אבל הילדים סובלים במשך שבועות וגם לאחר מכן נשארים עם צלקות מזעזעות שמצריכות המשך טיפול.
"הכי כואב זה שהמשחקים הללו במים החמים, מתרחשים לעיני מבוגרים שפשוט מעלימים עין וממשיכים הלאה כאילו לא אירע דבר. אם זה הילד שלך הייתה נזעק ומרחיק אותו מהמים ככל יכולתך, אז בגלל שזה הילד של מישהו אחר מגיע לו להיכוות ולסבול?
"אם הילדים לא מבינים לבד שצריך להתרחק, צריך מבוגר אחראי שיאמר להם את זה, ולכן הקמפיין הזה נועד להעלות את המודעות הכפולה, גם אם זאת של הילדים שיבינו כמה זה חמור, וגם אתך המודעות של המבוגרים שיקפידו להרחיק כל ילד מהמיחם ולדאוג שהוא לא יעז להתקרב אליו פעם נוספת לפני שיגיע לגיל שמאפשר לו לעשות את זה בבטחה ובזהירות רבה".
לקבלת מודעות לתלייה בבתי הכנסת, בעברית, אידיש ואנגלית, חייגו: 029990000 שלוחה 0

נושאים: עזרת אחים, מיחמי מים, סכנה ילדים
מיחם מצוי בכל בית
מיחם מצוי בכל בית
מיחם מצוי בכל בית
מיחם מצוי בכל בית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: