לקראת הימים הנוראים: 'עזרת אחים' זקוקה לעזרתכם

היו"ר הרב אברהם קאפ: "חגי תשרי מציבים בפנינו אתגרים לוגיסטיים וכלכליים אדירים, לא נוכל לעמוד במשימה המורכבת הזו בלי עזרת הציבור"

עזרת אחים
עזרת אחים

בארגון החסד 'עזרת אחים' עסוקים אלו באינטנסיביות רבה לקראת האתגר הענק שנקרא 'חגי תשרי'.

"בחודש הקרוב יש לנו שני ימי ראש השנה, החג הראשון של סוכות וחג שמחת תורה. על כל אלו נוספות השבתות שלפני ואחרי החגים, ובעיקר בין החגים, וכמובן גם ימי החול וימי חול המועד", אומר יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ.

"המשמעות של זה היא המון המון עבודה. זה לבשל אוכל למאות משפחות שמתמודדות עם מחלה או אשפוז של אחד מבני המשפחה וכן קשישים וגלמודים. מדובר בעשרות סעודות שבת וחג לכל משפחה. אנחנו צריכים להביא את חומרי הגלם, להפשיר ולקלף, לחתוך ולטחון, לבשל ולאפות ולאחר מכן לארוז הכל לכל משפחה לפי מספר הנפשות שלה.

"זה אתגר לוגיסטי עצום", אומר יו"ר הארגון ומדגיש כי הפעילות של חגי תשרי אינה באה במקום או על חשבון הפעילות הרגילה והשוטפת. " אנחנו לא מפסיקים את הפעילות השוטפת. השאלת ציוד רפואי למאות מתושבי העיר בו זמנית, השאלת מחוללי חמצן לחולי קורונה (כן, יש עדיין דבר כזה...).

"ומה עם המועדוניות של החינוך המיוחד שעובדות בימים אלו בקצב מוגבר עם ימי פעילות מיוחדים בערבי שבתות וחגים כדי להוציא את הילדים מהבית ולאפשר להורים להתכונן לשבת או לחג ברוגע, גם בראש השנה עצמו אנחנו מפעילים מועדונית מיוחדת לילדים, וכמובן ביום הכיפורים כשאנחנו לוקחים את הילדים מהבית לפני החג ומחזירים אותם רק אחרי הצום כדי שההורים יוכלו לצום וללכת לבית הכנסת ברוגע ובשלווה בלי שיצטרכו לדאוג לילד הנפלא ובעל הצרכים המיוחדים שבו התברכו.

"כמובן שגם ההסעות לבית החולים נמשכות כשבשגרה, והטיפול בכוויות, ובדיקות הצהבת לתינוקות לפני ברית, ו=D7יוע במימוש זכויות מול הביטוח הלאומי. כל המחלקות שלנו פעילות בקצב מוגבר, והאתגר הלוגיסטי הוא עצום, לא פשוט בכלל".

  • איך באמת אתם יכולים לעמוד במשימה הזאת? זה מצריך מאות עובדים ומתנדבים, והמון המון שעות של התנדבות ופעילות...

"עם הלוגיסטיקה אנחנו מסתדרים", אומר הרב קאפ. "ברוך ה' הצלחנו לגייס לפני כחצי שנה, כאלף מתנדבים חדשים. אנחנו תמיד נשמח לעוד מתנדבים שיעזרו לנו, אבל אל דאגה, עוד לא קרה ש'עזרת אחים' לא הצליח לעמוד ב'דד ליין' ולספק את השירות שהוא התחייב לספק.

"הבעיה הגדולה היא הבעיה התקציבית. כל הדברים הללו עולים הון רב. רק מחוללי החמצן עלו לנו קרוב ל-200 אלף שקלים, המזון למשפחות החולים מגיע לסכומים אדירים, וזה מזון מבושל וטעים שמגיע ארוז בקפידה ובאהבה למשפחות שיש בהן ילד או הורה חולה בסרטן או במחלות קשות אחרות חלילה, משפחות שהתפרקו ברגע אחד והפסיקו לתפקד בגלל מכה כואבת שניחתה עליהן והורים שכל הזמן מתרוצצים בין בתי חולים ורופאים מייעצים. האוכל המבושל מחזיק את המשפחות הללו ומאפשר לילדים הללו לשמור על קצת שפיות, להחזיק את הראש מעל המים עד שהמצב יחזור לשגרה המבורכת".

  • אבל 'עזרת אחים' הוא ארגון ותיק, בטח יש לכם מקורות מימון קבועים ומסודרים. לא?

"ממש לא. יש לנו רק דבר אחד שעליו נשענת כל הפעילות: הלב החם של העם היהודי. הפעילות הזאת היא עצומה, והיא עולה המון המון כסף. בימים רגילים אנחנו מתאמצים ומשתדלים ומסתדרים בסופו של דבר. הציבור עוזר ותורם בשמחה.

"אבל עכשיו", מסכם הרב קאפ, "אני נאלץ לעשות את מה שאני הכי לא אוהב לעשות. לפנות לציבור ולהתחנן לעזרה.

"רבותי, 'עזרת אחים' זה ארגון הרווחה היחיד בבית שמש שפועל בתחומים רבים כל כך בסדר גודל שכזה. איך תיראה העיר שלנו אם לא תהיה בה עזרה הדדית חלילה. אין מין בני אדם לא עוזרים לשכנים שלהם, לחברים שלהם ולאחים שלהם? בית שמש הוכיחה ת=9Eיד שהיא יודעת לבוא לעזרת תושביה, הציבור כאן ער למצוקת הזולת, יש כאן ערבות הדדית ברמה גבוהה ביחס לערים אחרות, ולכן אני פונה אליכם ומבקש אחים יקרים, בואו לעזרתי, בואו לעזרתם, בואו לעזרתכם! אנא, תרמו מכספכם בעין יפה, ובזכות התרומה הזאת אני מברך אתכם שתזכו לשנה טובה ומתוקה, ושיתגשמו כל משאלות לבכם לטובה ולברכה".

  • איך באמת אפשר לתרום ולעזור?

"אפשר דרך האתר של 'עזרת אחים', ואפשר בטלפון 02-999-0000. מי שרוצה לאמץ ילד רעב לסעודות של ימי החג יכול לתרום סכום של 240 שקלים, ואנחנו נאכיל ילד אחד מכספי התורם... אפשר לאמץ משפחה לארבע ארוחות חג לכל המשפחה בתרומה של 920 שקלים. כמובן שאפשר לתרום מכשירים רפואיים או לפעילות רבה אחרת. כל תרומה תתקבל בכבוד, קטנה או גדולה. הפעילות שלנו היא ענפה ואינטנסיבית, ואני יכול להבטיח לכם דבר אחד, כל שקל שתתרמו, ילך בעזרת ה' לעזרה ולסיוע לאנשים הזקוקים לכך, מכל הקהילות, מכל השכונות ומכל המגזרים".

נושאים: חגי תשרי, עזרת אחים, בית שמש, חסד
עזרת אחים
עזרת אחים
עזרת אחים
עזרת אחים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: