צו הארנונה לשנת 2023 אושר בוועדת הכספים

כפוף לשלושה שינויים, הקטנת עלות הארנונה בשכונות החדשות בגובה ההעלאה הנדרש, הפחתת התעריף לאולמי שמחות ומבקש הנחה שיש ברשותו פיקדון, מהשנה הבאה הסכום יהיה של 150 אלף ולא מאה אלף כפי שהיה עד כה.

ארנונה 2023
ארנונה 2023

בשבוע הבא יעלה צו הארנונה על שולחן מליאת מועצת העיר בישיבת מועצת העיר. בישיבה בוועדת הכספים המקדימה לאישור הצו החדש הציג מנהל אגף הגבייה מר מאיר נעמת את הצו החדש לשנת 2023.

"הצו זהה לשנה שעברה – בתוספת העלאה אוטומטית של 1.37% כפי שנקבע ע"י משרד הפנים". מציין מר נעמת. יו"ר הישיבה יו"ר ועדת הכספים, סגנית ראש העיר הגב' רינה הולנדר מבקשת ממאיר נעמת להציג את הצו החדש ולהתמקד בשינויים אם ישנם בכלל בצו החדש.

הישיבה יכולה הייתה להסתיים מיד אלא לאור שני שינויים קטנים נדרשו הנוכחים להמתין מעט ולאשר גם את הבקשות שלא בטוח כלל שיאושרו בידי משרד הפנים. ביניהם הפחתת התעריף לאולמי שמחות בבית שמש, מבקש הנחה שיש ברשותו פיקדון, בסעיף האחרון הסכימו הנוכחים לשנות את הסכום ובמקום 100 אלף ₪ יועלה הסכום ל-150 אלף ₪. כך שההצעה תהיה כדלקמן: מחזיק בנכס המבקש הנחה בארנונה לפי תקנה 8( 2 ) אשר ברשותו חסכון של למעלה מ-150 אלף שח בקשתו תדון בועדת הנחות.

הסעיף האחרון חריג מהשניים שקדמו לו. המשנה לראש העיר מלאכי כי טוב מבקש להוריד ארנונה לשכונות החדשות. בבית שמש יש שני תעריפים לשכונות שנבנו עד 1992 (אזור א') ושכונות שנבנו אחרי (אזור ב'). הארנונה באזור ב גבוהה מעט ביחס לאזור א. זה מציק ומעיק לציבור החרדי המתגורר בשכונות החדשות ושנים רבות מבקשים לאזן את התעריפים.

הנה הפעם מבקש מלאכי כי טוב (בכל השנים היה זה ישראל סילברסטין) להוריד את התעריף באזור ב. בכמה. מבקש הרב כי טוב כי הארנונה בשכונות החדשות למגורים לא תעלה באותו אחוז הנדרש- קרי 1.37%.

לא ברור אם בשל הרצון, או אולי הרוב בוועדה, או אולי בכלל התוספת הזעומה הסכימו הנוכחים לאשר ובלבד שהדבר יאושר במשרד הפנים. העיניים נשואות לשם...

כל הבקשות אושרו פה אחד.

נושאים: ארנונה, עיריית בית שמש, משרד הפנים
ארנונה 2023
ארנונה 2023
ארנונה 2023
ארנונה 2023
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: