מחפשים מחליף מוצלח יותר מדירנפלד לתפקיד יו"ר ועדת הכספים

ביהדות התורה המאוחדת לא בטוחים עדיין בניצחון בבחירות, לכן נמנעים מלדבר על חלוקת תפקידים ותיקים. דירנפלד עוזב את וועדת הכספים בגירעון של כמעט 200 מיליון ש"ח

מרדכי דירנפלד
מרדכי דירנפלד

אם אבוטבול ייבחר לראשות העיר יצטרך למצוא לעצמו יו"ר ועדת כספים אחר, מרדכי דירנפלד מסיים תפקידו כיו"ר ועדת הכספים. אבוטבול שנהג לבזר סמכויות לחבריו בקואליציה בחר במרדכי דירנפלד איש חסידות בעלז, להחזיק בתפקיד שר הכספים. מי מועמד מטעמו להיות בתפקיד הזה? האם זה מחליפו ברשימה ישעיהו יצחק ויסמן איש חסידות בעלז המוצב במקום השביעי ברשימת יהדות התורה? ויסמן יצטרך לעבור משוכה קלה, תחילה להיכנס למועצת העיר. שבעה מנדטים הוא מספר ריאלי אצל הרשימה המאוחדת, אלא אם כן תהיינה הפתעות מרעישות ובה יהדות התורה תגרד רק ששה מנדטים בלבד. לא סביר במיוחד. האם יהיה זה ויסמן? גורם בכיר ביהדות התורה אומר כי עדיין לא מדברים על תיקים. מה המסר? שיהדות התורה אינה בטוחה בניצחון שלה בבחירות הקרובות?

הקדנציה השנייה, זו שמסתיימת בעוד שבועיים ניהל אותה דירנפלד לא במעט איומים. הוא איים במשבר אם טבלת ההנחות בארנונה ברמה הגבוהה יותר תעבור. טבלה שהכניסה את העירייה לגירעון גדול יותר. דירנפלד דרש לפטר את הגזבר ברדוגו, לא קיים התכנסויות של ועדת הכספים בתקופה מסויימת באופן סדיר, ובעיקר, דירנפלד מותיר אחריו בור תקציבי שלא בטוח שבכלל ניתן לצאת ממנו. גירעון של כמעט מאה מיליון ₪, ובתוספת חובות לספקים בסכום גבוה יותר ממאה מיליון, זה ממש לא פשוט.

כל מועמד שייקח לעצמו את התפקיד יודע שהתפקיד חשוב, למעשה שולט בקופה הציבורית, ויכול בהחלטה שלו להיטיב או לגרוע עם מי שליבו חפץ. לא הרבה מתדפקים על התפקיד החביב מאוד אצל חרדים. כולנו זוכרים את הרב משה חיים שפירא ז"ל (שטיחי כרמל), איש אגודת ישראל, שהחזיק בתפקיד כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת. משה גפני, דגל התורה מחזיק את התפקיד הזה והוא מאוד נהנה למלא אותו. שניהם, הבינו את העוצמה שיש בתפקיד ובמה שהוא בעיקר מטפל, הזדמנות להיטיב עם הציבור החרדי.

כל העברה כספית חייבת אישור של וועדת הכספים, שם נחתכות ההחלטות הכספיות הגורליות הכי חשובות. למשל, גובה ההנחות לאברכים, למשל העברות למוסדות חינוך, למשל מימוש או צמצום התמיכות לפי חוק נהרי.

מצבה הכספי של העירייה בכי רע, חלק נכבד באשמה הזו לוקח עמו מרדכי דירנפלד. להותיר קופה כמעט ריקה, שדודה, ביקשנוהו להתייחס למצב הכספי שהוא מותיר אחריו. "רק אחרי הבחירות". הייתה תשובתו. והוסיף הערה: "כאשר אני רציתי לפטר אותו, אתה התנגדת, כאשר אתה רצית שיפטרו אותו אני לא מצאתי סיבה. תפנה לברדוגו".

נושאים: עיריית בית שמש, יהדות התורה, בעלז
מרדכי דירנפלד
מרדכי דירנפלד
מרדכי דירנפלד
מרדכי דירנפלד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: