חוסר אמון בהון האנושי בעיריית בית שמש

עובדי העירייה צריכים להיות מודאגים, בארבעה מכרזים פנימיים לא נמצא ראוי לקידום, בחמישי, קודמה עובדת עירייה לתפקיד. המכרזים הפנימיים הפכו להיות חיצוניים

חלק מהמכרזים
חלק מהמכרזים

חמישה מכרזים פנימיים בעירייה הוצאו באחרונה, ייתכן ויש עוד. אנחנו הצלחנו ללקט חמישה מכרזים אותם בדקנו לבחון מה וכיצד עירייה מתנהלת בהם.

הנה המכרזים ומצבם. מכרז ראשון נוגע לאיוש משרת רכזת גנים. תפקיד בו החזיקה הגב' מזל דאהן אשר החליטה לסיים עבודתה כאן בבית שמש ולעבור לתפקיד דומה בעיריית רחובות. הגב דאהן סיימה תפקידה בינואר 2017, ועד עתה לא אויש התפקיד. המכרז פורסם תחילה כמכרז פנימי, לאפשר לעובדי עירייה להתמודד באם יש להם את הכישורים. ניגשו ארבעה מועמדים, ביניהם בעלי תואר אקדמי. כל הארבעה לא שכנעו לבחור מתוכן, למרות שבוודאות היו שם בעלי ניסיון וכישרון, הוחלט להוציא מכרז חיצוני. להפתעת הכל, הוחלט אחרי כמה שבועות, לבטל את המכרז החיצוני ולבחור אחת מתוך המתמודדות במכרז הפנימי. הזיגזג הזה עורר תרעומת ואיש מבין המתמודדים או מאישי הציבור לא מערער על המהלכים ועל דרך קבלת ההחלטה.

מכרז שני שכבר כתבנו עליו כאן הוא המכרז לאיוש משרת מנהל פרויקטים חינוכיים. מכרז פנימי, מתמודד יחיד עם כישורים, המכרז מבוטל והעירייה מחליטה להוציא מכרז חיצוני.

זה המקום להעיר, שהכוונה בפרסום מכרז פנימי ממש רצויה, זו הדרך לאפשר לעובדים להתקדם. מדובר באותם עובדים שרכשו השכלה במקביל, התקדמו ועתה ביקש גם לממש זאת בתפקיד במישור העירוני. הרי לשם כך נשלחו ללמוד ע"י זמן עבודה יקר. בעירייה לא העריכו ולא מעריכים את העניין מה שמטיל ספק במחשב לאפשר לעובדים ללמוד על חשבון זמן העבודה.

המכרז השלישי שהוצא כפנימי בעירייה, היה לאיוש משרת איוש קצין ביקור סדיר. ברור שרק בעלי הכשרה מתאימה יוכל להתמודד, המכרז הוצא כפנימי, ניגשו גם כאן מספר מועמדים, לבסוף סופר למתמודדים כי הכוונה היא באיוש התפקיד בגבר חרדי. והרי כל מכרז מחוייב לפרסמו לשני המינים?

המכרז הרביעי, הוא איוש מנהל יחידת הקב"סים. בית שמש גדלה ושירות הקב"סים גדל מידי שנה וכך גם מספר בעלי התפקיד הזה. לניהול מערך הקב"סים בעיר נדרש מנהל. המכרז הוצא כמכרז פנימי, ניגשו שלושה, אחד נפסל. מבין השניים בהחלט היה ראוי לאייש את התפקיד. איש מהם לא נבחר. אגב אם היה נבחר אחד מהשניים היה מגלה אבסורד מסויים, מנהל בדרגה שפורסמה יקבל שכר פחות מאשר קב"ס. כאמור העירייה החליטה להוציא מכרז חיצוני לאיוש המשרה. המכרזים נסגרו לפני מספר ימים ועדיין לא ידוע מי יזכה בתפקידים ולמי מיועדים אם בכלל.

המכרז החמישי שנציין כאן הא מכרז, שנוגע לתפקיד מנהל מחלקת היסעים. האם פרשת המכרז המוטה היא הגורם? לא בטוח. כי מהות תפקידו של הזוכה במשרה הוא לנהל מחלקה. כמה עובדים יש במחלקה? אחת, בר סמכא לכל הדעות- הגב' רותי אדרי. אז מנהל על עובדת אחת? אולי זו רק תחילת בניית אגף... הגב' אדרי עושה עבודתה במסירות כבר מאוד שנים, אז מה צריך מנהל? היועץ המשפטי התנדב להסביר: במקום בו ההוצאה היא במיליונים צריך הדבר מנהל. וכאמור בתיק הזה של ההיסעים המיליונים רק גדלים, בעבר שילמו 12 מיליון עכשיו משלמים כמר למעלה מעשרים מיליון שקל. צודק המכרז. אז למה לא לקדם את רותי אדרי בסולם ולהביא עובד/ת עוזרת? גם מכרז זה יצא כפנימי, ולבסוף הוצא במקום הפנימי מכרז חיצוני.

הנה לכם חמישה מכרזים בהם איש מעובדי העירייה לא קודם. זה נראה רע מכל בחינה, האם אולי עובדי העירייה לא מוכשרים מספיק כדי לעמוד באותם מכרזים? התשובה גם לאחר שבדקנו, היא שלילית. יש עובדי עירייה עם רקורד, השכלה, ורזומה לעמוד בכל תפקיד באחת המשרות. אז למה איש לא קודם? ספקולציה שנאמרת ולא בייחוס היא שלתפקידים האלה מועמדים חיצוניים שיש מי שמעוניין בטובתם. אתם תבינו לבד מה שתבינו. יש בדרך הזו כדי לומר שההון האנושי בעירייה אינו זוכה לאמון מצד הממונים.

נושאים: עיריית בית שמש, מכרזים, עובדי עירייה
חלק מהמכרזים
חלק מהמכרזים
חלק מהמכרזים
חלק מהמכרזים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: