תלונה במשטרה על איום מצד חרדים לחייה של עליזה בלוך

הפרשה נחשפה בידי מהדרין ניוז. בלוך שלא כמו קודמה שגם הוא 'זכה' למכתב איום כולל כדור אקדח תבע מהאופוזיציה לגנות את המעשה. הפעם סביבת בלוך שותקת.

העילה לתלונה- הכרוז
העילה לתלונה- הכרוז

"היחידה הארצית לפשיעה חמורה חוקרת איומים על חיי ראש העיר עליזה בלוך, בפשקווילים שהופצו בגנותה של ראש העיר בזמן הסגר נכתב "זכרי, אותנו לא תוכלי לשנות, גם אם זה יעלה במחיר דמים, תרתי משמע!" כך פתחה ידיעה אתמול באתר החרדי מהדרין ניוז. ידיעה חשובה ללא ספק, ומחייבת התייחסות. לא נכון לאיים על ראש עיר בכל מקום, בודאי עבור ראש עיר שמשתדלת עבור הציבור החרדי.

הידיעה יודעת לספר את תולדות הפרשה שמקורה פשקווילים, בעברית כרוזים שהודבקו או פוזרו ברחוב, נכתבו דברים שונים נגד עליזה בלוך ראש עיריית בית שמש. כותב הידיעה אפילו מביא את שני כרוזים שהופצו.

נציין כי כרוזים כאלה מעטרים קירות בכל השכונות החרדיות ופעם זה אישיות ופעם אישיות אחרת. עד כה לא מוכרים כתבי אישום שהוגשו נגד מפיצי כרוזים.

מה נכתב בהם? כרגיל אצל חרדים מתארים עולם ומלואו, והופכים יתוש לפיל. "ראש העיר בית שמש נסחפה אחר רוח האנטישמיות חרדית, והיא דוחפת בכל הכוח להטיל סגר צבאי, לעת עתה על שתי שכונות, הקריה החרדית ורמה ב, ובכך להיראות בעיני השלטון כמבוגרת האחראית היודעת לטפל ביד קשה, במפיצי הנגיף". בהמשך מובאים ציטוטים ממכתבה למנכל משרד הבריאות על הצרכים של הקהילה ועל מחוייבות המדינה לתת לתושבים. ומסכמים: מדובר בסכנה רוחנית בקנה מידה אדיר. כפי שלא חווינו מעולם! מדובר בנגיף רוחני שעלול ח"ו לגרום לנזק בלתי הפיך".

ולבסוף מגיעות שורות שיש מי שרואה בהם חריגה מהנורמה המקובלת בשיח. "גברת נכבדה, טעות מזערית טעית. בית שמש החרדית אינה בני ברק, כאן תהיה התקוממות. שלא חלמת עליה גם בחלומות הכי שחורים שלך. כיהודים פנאטיים מתקופת ימי הביניים נדע להשיב מלחמה השערה, ולא ניתן להפוך את שכונתנו לכור היתוך שמטרתו להפוך אותנו לעבדים נרצעים לתרבות הישראלית המגעילה.

זכרי אותנו לא תוכלי לשנות, גם אם זה יעלה לנו במחיר דמים, תרתי משמע!"

אין שום גוף או זהות של חותם על הכרוז או על כל פשקוויל אחר שהופץ ברחוב.

מישהו בעירייה לקח את הכרוז הזה חורג מהרגיל והגיש תלונה. תלונה כזו חייבת טיפול. מי בעירייה הגיש את התלונה? גם בכתבה שהופיעה במהדרין ניוז וגם אנחנו שניסינו לברר בעירייה התאכזבנו. רצים למשטרה ולא רוצים לספר מי. האם זו ראש העירייה בכבודה ובעצמה או אולי זה איזה שליח מטעמה? ומה בדיוק הטענות של המתלוננים במשטרה? היכן האיום על חייה. והאם הם יודעים לכוון למי מהקהילות החרדיות בעיר? בית שמש זרועה הרי בעשרות קהילות מסוגים שונים, וככה להכפיש ציבור שלם זה ממש לא לעניין. הרבה שאלות שלא צריך להיות חוקר ביא"חה שם הוגשה התלונה כדי לשאול.

כותב הידיעה באתר מהדרין מאשר מתוך ידיעה כי אכן מתבצעת חקירה ע"י יחידת להב 433 .

פנינו לדובר העירייה שהשיב לנו כהאי לישנא: "לא מגיב בנושא". אם הוא לא מגיב אז מי יגיב, אולי מנכ"ל העירייה, אולי ראש העיר המאויימת החוששת. נסכם כי הדובר הסתפק : "אין תגובה".

נזכיר כאן כי בעבר היו מקרי איום על חיי ראש עיר. אחד מהם הוא מכתב איומים שאליו צורף קליע של אקדח שנשלח למשה אבוטבול בשנת 2010. אבוטבול אז האשים את התקשורת החילונית בהסתה נגדו, ותבע מהאופוזיציה החילונית לגנות את המעשה. עליזה בלוך לא תובעת מההנהגה החרדית לגנות את המעשה.

נושאים: יאחה, בית שמש, עליזה בלוך
העילה לתלונה- הכרוז
העילה לתלונה- הכרוז
העילה לתלונה- הכרוז
העילה לתלונה- הכרוז
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: