בטרם התקדש היום: טקס יום הזיכרון ב"אנדרטת השבעה" ברחבת העירייה הישנה

אנדרטת השבעה, הופכת להיות מוקד עירוני לטכס הפותח של ליל הזיכרון לחללי צה, ל. נופלי ששת הימים סמל ומופת מדור לדור.

האנדרטה ברח השבעה
האנדרטה ברח השבעה

רגע לפני התקדש יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל התקיים ברחבת העירייה הישנה טקס המסורתי לזכר שבעת חללי מלחמת ששת הימים ב"אנדרטת השבעה" בהובלת מיכאל קריספל, שאביו פנחס קריספל ז"ל מונצח במקום, ותנועת הצופים.

הטקס התקיים בנוכחות ראש העיר שמואל גרינברג, מ"מ סגן ראש העיר יצחק אלמליח, מ"מ סגן רהע שמעון גולדברג, המשנה לרה"ע משה שטרית, סגן רה"ע ישראל סילברסטין, חבר המועצה שלום אדרי וסגן השר משה אבוטבול.

את המשואה הדליק סמי ביטון ותפילת יזכור נשא אלי כהן. נשאו קטעי קריאה על ידי חניכי שבט שורק בית שמש. את "קינת דוד" קרא סגן רהע ישראל סילברסטין. את פרק התהילים קרא ציון סולטן וקדיש לזכר הנופלים אמר מ"מ סגן רהע שמעון גולדברג יחד עם מיכאל קריספל. .

ראש העיר שמואל גרינברג: "יום הזיכרון הוא יום שפעם בשנה מתכנסים לתוך עצמנו ומכבדים את מי שמסרו נפשם כפשוטו. השנה התחושה שונה. הזיכרון והזכרונות מתערבבים. יום הזיכרון השנה הוא יום אבל. דמיהם של שבעת הקדושים מתערבב עם דמי הקדושים של עירנו שנפלו לא מכבר. בטקס הזה מיוחד המקום. כל הקדושים שמתו על קידוש השם שזורים בשמלתו של הקב"ה. נזכור ולא נשכח נתאבל על נסיכים שלא זכו למלוכה. נגביר אמונה ומתוך האמונה נכבד ונזכור לא רק את המתים אלא גם את החיים. נמשיך לחנך למעשים טובים וגמילות חסדים שנהיה אנשים טובים יותר. שיקויים בנו "לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה"

סגן ומ"מ רה"ע יצחק אלמליח:"חיים אוחיון בחר לקדש שם שמיים ותחת אש תופת ועד שהרכב שנהג בו נפגע ונהרג. בואו נהיה כולנו חיים אוחיון. אנחנו פה בגלל גבורת הלוחמים. קמנו בכוח האמונה ובכוח דבקות במטרה. מדוע אנחנו צריכים אויבים להתאחד? לזכרו של חיים המלאך מבית שמש נקבל עלינו להיות מאוחדים"

המשנה לראש העיר משה שטרית: "השנה למרות שהופתענו לא הוכרענו. המחבלים נתקלו באלפי נחשון בן עמינדב. כולם נכנסו לתוך התופת. אנחנו כאן ליד אנדרטת ששת הימים. האנדרטה הזו מזכירה לי את בית שמש של פעם. עם השנים יש פחות מי שיודע לספר על זכרון הלוחמים שמונצחים פה. כאן הזמן לשאול מה השנים יעשו לחרבות ברזל? אנחנו כאן כדי שכולם יזכרו. הנחשונים הם הגיבורים שלנו. הטקס הזה הוא לא פחות מעבודת קודש. בתקווה שמורשת הנופלים תחבר אותנו כעם ויהי רצון שנזכה לשובם של החטופים ורפואת הפצועים"

סגן השר משה אבוטבול: "ההתמדה בקיום הטקס הזה מעביר מסר שבית שמש מעבירה מסר חד וברור שאנחנו חייבים הרבה לנופלים "ואומר לך בדמייך חיי". חשוב לנו להבין והמסר השנה הוא שלמרות שיש לנו מדינה חזקה אסור לנו לנוח על זרי הדפנה. בעיצומו של חג נוספו אלפים למעגל השכול בשנה זו. חשיבות של האירועים שהדור הצעיר ידע את ההיסטוריה לזכור את גבורת הלוחמים. נישא תפילה לשובם של החטופים. ה' יקום דמם של החללים".

הנחת זרים: תנועת הנוער הצופים, נכדיו של פנחס קריספל הי"ד. זר תלמידיו של דוב יששכר אופנהיימר, זר בית שמש נט.

נושאים: מלחמת ששת הימים, בית שמש, זיכרון
האנדרטה ברח השבעה
האנדרטה ברח השבעה
האנדרטה ברח השבעה
האנדרטה ברח השבעה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: